RSS

Prajitura Regina de ciocolata

13 Mai

prajitura-regina-de-ciocolata

 

prajitura regina de ciocolata

prajitura regina de ciocolata

prajitura cu ciocolata

In primul rand tin sa-i multumesc pentru aceasta reteta Mirabelei si sa va indemn sa vititati blogul myra`s kitchen pentru ca sunt convins ca veti gasi ceva pe placul vostru.

Prajitura asta are cam tot ce-i trebuie pentru a ocupa un loc fruntas in topul preferintelor mele in materie de dulciuri. Pentru ca, am mai spus-o si alta data, pentru mine prajitura e PRAJITURA daca e dulce, are nuca, frisca si muuulta ciocolata. Si „Regina de ciocolata” le are pe toate din plin. Nu stiu cine i-a dat numele, dar nu a exagerat cu nimic.

Incercati-o si voi si daca stiti o prajitura mai buna ca asta, dati-mi si mie reteta s-o verific si apoi mai stam de vorba.

INGREDIENTE pentru blat:

6 albusuri

200 g zahar

250 g miez de nuca prajit si macinat

2 linguri de faina

2 linguri de cacao

1 lingurita praf de copt

esenta de migdale si/sau rom.

Prajiti usor miezul de nuca (il puteti folosi si neprajit, dar nuca prajita are o aroma mai intensa) si macinati-l cat vreti voi de marunt sau de mare. Bine ar fi sa nu exagerati nici intr-o parte nici in cealalta, undeva pe la mijloc e numai bine.

Bateti albusurile cu zaharul pana obtineti o spuma ca de bezea. O sa stiti ca e gata atunci cand mixerul lasa creste in spuma de albus.

Intr-un bol amestecati nuca, faina, cacao si praful de copt. Adaugati acest amestec peste albusuri, puneti si esenta (daca nu va place esenta de migdale nu o folositi, daca va place folositi doar 3-4 picaturi pentru ca e foarte puternica), si omogenizati usor folosind doar un tel. Turnati compozitia in tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt. Dati la cuptor, preincalzit la 180°C, pentru aproximativ 30 de minute.

Ingrediente pentru crema: 

6 galbenusuri

250 g zahar pudra (merge si Margaritar fin)

2 linguri cacao

1 pachet de unt (200 g – 80% grasime) la temperatura camerei

esenta de rom

150 g ciocolata menaj

200 g frisca lichida (30% grasime).

Mixati galbenusurile cu zaharul pana cand se dizolva zaharul. Puneti amestecul pe baie de aburi, adaugati cacao si fierbeti pana cand se ingroasa. Adaugati si esenta si dati la racit.

Incalziti frisca pana aproape de fierbere, luati de pe foc si adaugati ciocolata sfarmata. Lasati-o sa se topeasca, omogenizati bine si lasati sa se raceasca. Cu o pensula intindeti un strat de ciocolata cu frisca pe blat.

Bateti untul spuma. Adaugati treptat peste unt, crema de ciocolata, apoi restul de frisca si omogenizati.

Peste blatul racit intindeti crema si dati prajitura la frigider pentru 2-3 ore, inainte de a o portiona dupa dorinta.

Spor la treaba si pofta buna!

 

 
11 comentarii

Scris de pe 13 Mai 2014 în Retetele mele

 

Etichete: , ,

11 responses to “Prajitura Regina de ciocolata

  1. vasile

    14 Mai 2014 at 7:25

    Buna dimineata,
    Multumesc pentru informatii, cred ca trebuie incercata mai ales ca sunt fan ciocolata si totul pare atat de simplu si apetisant.
    O zi linistita plina de inspiratie.

     
    • Constantin

      15 Mai 2014 at 21:47

      Buna seara! Da, e destul de simpla si este o prajitura numai buna pentru amatorii de ciocolata.

       
  2. Aurelia

    14 Mai 2014 at 11:40

    Arata foarte bine si in fotografie si din descrierea ingredientelor, trebuie incercata!

     
    • Constantin

      15 Mai 2014 at 21:50

      Aurelia, crede-ma ca n-as fi postat-o daca nu eram incantat de ea. Chiar trebuie incercata!

       
  3. Geta

    15 Mai 2014 at 13:06

    Arată minunat prăjitura ! o încerc sigur ca sunt fan miez de nuca prăjit, cu cacao si ciocolata mai putin, modific putin in reteta, sper sa reusesc ceva bun la gust.

     
    • Constantin

      15 Mai 2014 at 21:55

      Pastreaza blatul, pentru ca are gust bun si textura pe masura, si schimba crema. Cred ca ar merge o crema cu mascarpone, poate cu niste fructe… Mi-ai dat o idee!😉

       
  4. Elena

    17 Mai 2014 at 16:34

    Mă bucur că ai împărtăşit reţeta tuturor celor care doresc să mănânce o prăjitură delicioasă. Prezentarea este demnă de Master chef. Felicitări!

     
    • Constantin

      18 Mai 2014 at 20:19

      Multumesc! Pentru ca am renuntat la fotografierea fiecarei etape, am zis sa-mi dau mai multa silinta la fotografia de prezentare. Nu-i de Master chef, ca oricum nu le plac lor bloggerii care se cred bucatari, dar nici nu dispun de prea multe chestii pentru decorat.
      Si uneori ma bucur ca mi-a mai ramas o amarata de bucatica de fotografiat, sau ca am suficienta lumina pentru o fotografie.

       
  5. cris

    14 Iunie 2014 at 16:54

    buna ziua, am urmat pasii si am facut exact cum ati scris, doar ca, crema e apoasa, am dat-o putin la frigider pur si simplu se scurge, e ca smintina de subtire, ce pot face?

     
    • Constantin

      14 Iunie 2014 at 23:47

      Cris, imi pare rau dar nu mai ai ce face. Se va mai intari putin la frigider si o sa stea ea intr-un fel pe prajitura. Totusi nu trebuia sa se intample asta, motiv pentru care da-mi voie sa cred ca nu ai facut exact cum am scris eu. Crede-ma, am facut prajitura asta de cateva ori si doar prima data am patit si eu ca tine, dar folosisem unt cu 65 % grasime si cred ca nici crema de galbenusuri nu o ingrosasem destul. Insa dupa ce am remediat aceste aspecte nu am mai avut probleme.

       
  6. Lili Gavriluta

    16 Octombrie 2014 at 20:49

    E complicata prajitura pentru noi

     

Lasă un răspuns

 
