RSS

Struguri in otet

31 Oct

Pentru astazi v-am pregatit o reteta de muraturi mai putin folosita, gustoasa dar mai mult aratoasa. E vorba de struguri in otet. Inchipuiti-va doar cum arata un platou de muraturi diverse, peste care troneaza un chiorchine de strugure murat.

Ingredientele sunt in functie de borcanul folosit, sau de cantitatea de struguri pe care vreti sa o conservati. La un borcan de 4,250 kg eu am folosit 2 ciorchini mari de struguri (unul roz si unul alb, cam 1 kg fiecare) plus niste boabe de pe alt ciorchine. Mai aveti nevoie de 0,5 l otet de vin de 9°, 1 l apa, 1 lingura si jumatate de sare, 250 g zahar si condimente dupa gust: piper negru boabe, cuisoare, scortisoara, enibahar.

Puneti otetul cu apa, sarea, zaharul si condimentele la fiert si dupa ce solutia da in clocot lasati-o sa se raceasca. Spalati strugurii, indepartati boabele deteriorate si introduceti strugurii intregi in borcan. O sa va chinuiti putin, dar cu atentie o sa reusiti. In spatiile libere ramase completati cu boabe de strugure. Umpleti borcanul cu solutia calduta, puneti capacul si inchideti cat mai etans. Strugurii se pot consuma dupa cel putin 2 saptamani.

Spor la treaba si succes!

P.S. Puteti folosi si borcane mai mici, insa in acest caz rupeti chiorchinele in bucati. Pentru a calcula exact cantitatea de lichid de care veti avea nevoie, dupa ce ati pus strugurii, umpleti borcanul cu apa, scurgeti-o inapoi si masurati-o. In functie de rezultat mariti sau micsorati cantitatile de otet, apa, zahar si sare, pastrand insa proportiile. Si pentru ca nimic nu e batut in cuie, puteti sa faceti solutia de otet dupa gustul vostru, modificand cantitatile pana obtineti un rezultat multumitor.

 
4 comentarii

Scris de pe 31 Octombrie 2012 în Retetele mele

 

Etichete: ,

4 răspunsuri la „Struguri in otet

  1. Guesswho

    1 Noiembrie 2012 at 14:29

    Cum arata strugurii din poza…..noroc ca inca mai sunt pe la piata. Era foarte rau (pentru mine si poftele mele!) daca postai articolul prin februarie. reteta suna bine si sunt sigura ca gustul e interesant, dar nu ma indur sa-i pun la otet, ii prefer cruzi.
    Vad ca ai trecut pe „delicatese”, numai retete una si una postezi. Am citit-o si pe cea cu vinete murate, e interesanta.
    Tot vreau sa te intreb si uit :restaurantul „7coline” e al tau? bucataresti pe acolo? Sa stim si noi, sa venim sa degustam din bunatatile de pe site….:)

     
    • Constantin

      1 Noiembrie 2012 at 21:00

      Pai in februarie nu stiai de blogul meu. 🙂 Retetele nu-s speciale, sunt poate mai noi si cu siguranta diferite de varza murata si celelalte muraturi clasice.
      Numele blogului nu are nici o legatura cu restaurantul 7 coline. Am spus in prima postare de pe blog ca l-am numit asa datorita celor 7 coline ale Iasiului. Si nu, nu-s bucatar de meserie. Singurul loc unde imi exersez talentele este bucataria mea, unde as putea spune ca-s bucatar sef, ceva de genul : eu comand, eu execut. 🙂

       
  2. Guesswho

    7 Noiembrie 2012 at 11:52

    Mea culpa, n-am citit tot blogul.

     
    • Constantin

      8 Noiembrie 2012 at 20:46

      Cand o sa mai fac o pauza de postare, iei blogul la citit din urma. 🙂

       

Lasă un răspuns

 
