RSS

Vinete murate in otet – reteta Alexandrei

27 Oct

Reteta aceasta, pe care Alexandra a postat-o acum 3 ani, a devenit una din favoritele mele si o fac in fiecare toamna. Vinetele conservate in acest fel sunt foarte gustoase, mergand de minune alaturi de orice fel de mancare mai consistenta ce impune prezenta alaturi a unei portii de muraturi. Este si nu prea este muratura, in sensul ca nu sunt conservate in saramura, asa cum percepe majoritatea romanilor o muratura clasica. Li s-ar putea spune vinete marinate, oricum nu-mi mai bat capul cu asta si va spun ca nu veti da gres cu aceasta reteta, indiferent cum s-ar numi ea. 

INGREDIENTE: 

5 kg de vinete – nici prea subtiri, nici prea mari, cu diametrul apropiat de cel al ununi borcan de 800 de grame;

4 kg de gogosari;

1 litru de apa;

1 litru de otet de vin de 9°;

2 linguri sare pentru muraturi (neiodata);

16 linguri de zahar;

usturoi (cam doua capatani);

2 litri de ulei.

Vinetele se curata de coaja, se taie in felii groase de 1,5 – 2 cm si se prajesc in baie de ulei pana devin aurii, cam 1, 5 minute pe fiecare parte (depinde de intensitatea focului). Ideea este ca nu trebuie prajite foarte tare, in nici un caz sa nu fie maronii. Se scot din ulei, se pun la scurs pe hartie absorbanta si se lasa la racit.

Gogosarii se taie in felii potrivit de groase si se oparesc in solutia fierbinte de apa, otet, zahar si sare pana isi schimba culoarea si devin elastici.

Se aseaza legumele in borcane de 800 de grame incepand cu vinete, apoi gogosari si se continua alternand straturile terminand cu vinete. Intre straturi se pun 2 – 3 catei de usturoi. Se umplu borcanele cu solutia de otet si se inchid ermetic cu capace. Se fierb borcanele 30 de minute la bain-marie sau in cuptorul reglat la maxim 100°C. Se pun borcanele la racit in pături, apoi se depoziteaza in camara. Conserva este buna de consumat dupa vreo 2 saptamani. 

Asta este reteta asa cum am preluat-o de la Alexandra, careia ii multumesc si pe aceasta cale, si asa cum am facut-o si eu in primul an. Anul trecut am incercat sa reduc cantitatea de ulei si am reusit. Pentru aceasta am oparit feliile de vinete, inainte de a le praji, in apa cu putina sare. Am lasat vinetele la scurs si la racit si apoi le-am prajit. In acest fel cantitatea de ulei s-a redus la mai putin de jumatate. Acum voi faceti cum vreti, eu voi continua sa le oparesc.

Si inca ceva: eu fac reteta cu cantitatile reduse la jumatate, adica o jumatate de portie, si ies cam 7 borcane de 720-800 de grame. Din reteta intreaga ar trebui sa iasa cam 13-14 borcane, asta ca sa stiti cate borcane sa pregatiti.

Spor la treaba si succes!

 
8 comentarii

Scris de pe 27 Octombrie 2012 în Retetele mele

 

Etichete: ,

8 responses to “Vinete murate in otet – reteta Alexandrei

  1. Dana

    27 Octombrie 2012 at 16:55

    Imi place cum ai prezentat reteta asta🙂.

     
  2. simf

    28 Octombrie 2012 at 8:11

    am probat si eu reteta, sunt delicioase. si merg si simple, pe paine prajita calda.

     
    • Constantin

      29 Octombrie 2012 at 23:23

      Merg si asa, stiu si eu pe cineva care le mananca direct din borcan, cu paine.🙂

       
  3. Carmen Rogojan

    31 August 2013 at 18:24

    multumim pt reteta ,cred ca vor iesi delicioase…voi incerca si eu saptamana viitoare..

     
    • Constantin

      20 Septembrie 2013 at 9:55

      Ca-s delicioase iti garantez eu, si ar putea-o face si cei care au gustat salata la mine sau in alta parte. Incearca si nu o sa regreti.

       
  4. Alina

    18 Septembrie 2014 at 9:45

    noi facem in fiecare an doar ca adaugam simasline…sunt delicoase, pur si simplu se pot manca cu paine

     

Lasă un răspuns

 
