RSS

Dulceata de afine

23 Aug

Nu cred ca toti ati citit comentariile de azi, asa ca o sa spun si aici ca am fost plecat cateva zile in Bucegi. Despre excursie, despre Busteni si despre muntii Bucegi poate o sa scriu alta data. Acum vreau sa va spun ca undeva pe la Oituz, la intoarcerea spre Iasi, am cumparat afine de la multii localnici care stau pe marginea soselei. Vreau sa va spun ca nu am nici o treaba cu fructele de padure si odata ajuns acasa am cautat imagini cu afine pe internet. Cred ca ce am vazut eu erau afine de cultura, pentru ca ale mele nu erau nici pe departe asa de mari. Ba la un moment dat chiar m-am intrebat daca nu cumva am cumparat fructe de soc. Pe astea le cunosc si ce am cumparat eu cam asa erau de mari. Pana la urma m-am lamurit ca afinele de pe munte nu arata ca cele de cultura si o data lamurita dilema am trecut la treaba. Munca grea, pentru ca fructele erau pline de codite. Asa ca le-am ales cam cum alegi orezul, bob cu bob. In final le-am sortat pe trei categorii: pentru dulceata, pentru sirop si pentru afinata.

Pentru dulceata (prima data cand fac dulceata de afine) am folosit un kg de fructe si un kg de zahar. Puse straturi, le-am lasat de seara pana dimineata. Apoi le-am pus la foc pana in momentul in care tot zaharul s-a topit. Atunci am scos fructele cu o paleta, gandindu-ma ca pana se leaga siropul fructele se vor usca de tot. Si bine am facut. Am scazut siropul pana cand era aproape legat, am adaugat afinele si am continuat sa le fierb pana am vazut ca siropul e legat. Tot acum am adaugat zeama de la o jumatate de lamaie. Nu pot sa va dau timpii exacti pentru ca nu am cronometrat procesul de fabricatie. Ce pot sa va spun este faptul ca dulceata de afine face spuma cat toate dulceturile la un loc. Asa ca, din momentul in care va apucati de ea, nu va mai indepartati de aragaz. Despre modul de verificare a momentului cand dulceata este gata am mai scris, asa ca nu o sa ma repet. Puneti dulceata fierbinte in borcane fierbinti ( 5 minute in cuptor sunt suficiente),  asezati borcanele pentru cateva minute cu fundul in sus si apoi intoarceti-le in pozitie normala. Capacele se vor „trage” si dulceata va rezista multa vreme.

 
14 comentarii

Scris de pe 23 August 2012 în Retetele mele

 

Etichete: ,

14 responses to “Dulceata de afine

  1. greenzonelife

    24 August 2012 at 11:22

    Merita munca din plin, afinele de padure sunt muuult mai aromate decat cele de cultura. Eu am in gradina la mama afine si am mancat si din cele de padure si iti spun ca diferenta e enorma🙂 ca sa nu mai vorbim de culoarea mult mai intensa si mai persistenta, mai ales pe limba🙂

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 15:52

      Daca stiam cat e de greu sa le alegi, cred as fi renuntat sa cumpar. Sincer, dulceata mi se pare cam samantoasa, imi place mai mult siropul.

       
  2. Victoria

    24 August 2012 at 16:29

    Ce bine arata.Trebuie neaparat sa imi cumpar si eu un afin………..sau 2……..sau 3😛

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 15:55

      Sau mai multi.🙂 Stii cat de mare creste un afin? Cam 30 de cm. Mai bine mergi la munte si le culegi singura. Sau le cumperi, dar sunt cam scumpe.

       
  3. adelina

    24 August 2012 at 22:21

    miam ce buna e,mie una imi place mult, dar de cumparat o cumpar gata facuta , caci nu gasesc afine la piata…mi-ai facut pofta deja..

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:47

      Gustul e acelasi si la cea din magazine. Si la cat costa afinele cred ca si pretul pe borcan este cam acelasi.

       
  4. adelina

    25 August 2012 at 17:51

    Merita sa faci la cat de buna este, mi-aduc aminte cum mancam dulceata de afine pusa pe felii unse cu unt dimineata inainte de a merge la scoala, acum nu-mi permit decat rar asa ceva, iar de preparat nici atat.. aici sunt foarte scumpe,poate reusesc sa fac rost de niste arbusti de afin sa plantez in gradina, chit ca nu vor avea acelasi gust cu cei din padure..
    Felicitari!

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:50

      Nu stiu daca vor avea acelasi gust. Dar s-ar putea ca afinii sa nu mearga la tine in gradina, cel putin nu astia „salbatici”.

       
  5. irina

    30 August 2012 at 7:03

    ce pot sa spun: rabdare de chinez🙂. atat cat ma cunosti, as fi eu in stare sa fac asa ceva? jos palaria!

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 15:56

      🙂 Nu stiu daca ai fi in stare, dar ai putea incerca.

       
  6. adelina

    28 Septembrie 2012 at 21:06


    O cafea de reinviorare!Am cumparat pana la urma dulceata din magazin, si da cam la fel preturile..

     
  7. mioara

    7 Noiembrie 2012 at 17:41

    AFINUL CRESTE NUMAI IN PAMINT ACID DIN ZONELE DE DEAL SAU MUNTE.ESTE UN ARBUST CARE AJUNGE SI LA 1,5 M,CU FRUCTE MARI,MAI MARI DECIT ALE CELUI SALBATIC.IDACA ITI DORESTI AFIN IN CURTE,NU IL PUI IN PAMINT CI IN RECIPIENTE DE CCA 30 LITRI,IN CARE PUI PAMINT LUAT DIN ZONA IN CARE SE DEZVOLTA AFINUL IN MOD NATURAL.MAI MULTE AMANUNTE AFLATI PE POMICULTURA SUBMONTANA.

     
    • Constantin

      8 Noiembrie 2012 at 21:01

      Informatii utile pentru cei ce vor sa cultive afin. Eu ma multumesc sa cumpar fructele.

       

Lasă un răspuns

 
