RSS

Gogosi pufoase

30 Mai

Azi, asa din senin, mi s-a facut pofta de gogosi. De ce tocmai de gogosi n-as putea sa va spun. Adevarul este ca nu mai facusem gogosi de multa vreme si cum calculatorul era mai aproape decat o carte de bucate am inceput sa caut o reteta. Cea care m-a tentat a fost reteta postata de Licuta Marin ,careia ii multumesc si pe aceasta cale, asa ca nu am mai stat pe ganduri. Mai mult a durat dospitul aluatului, caci restul e floare la ureche.

Ingrediente: 500 g faina, 200 ml lapte, 25 g unt, 25 ml ulei, 25 g drojdie proaspata, 1 ou, 3 linguri zahar, esenta de vanilie, coaja rasa de pe 1/2 lamaie, un praf de sare, zahar pudra vanilat pentru pudrat.

Se dizolva drojdia in 50 ml de lapte caldut. Incalzim restul de lapte cu zaharul pana cand se topeste zaharul. Il lasam sa se raceasca si adaugam esenta de vanilie. Intr-un vas cernem faina, adaugam drojdia muiata, oul, untul topit (20 sec la microunde), praful de sare, coaja de lamaie si laptele caldut. Framantam pana se omogenizeaza ingredientele, adaugam uleiul si mai framantam 5-10 minute. Lasam aluatul la dospit pentru 1 ora, intr-un loc caldut. Din aluatul dospit intindem o foaie de 5-6 mm grosime si cu o cana sau pahar cu gura mai mare decupam rondele pe care le mai lasam la crescut cateva minute. Se prajesc gogosile intr-un vas cu ceva mai mul ulei, se scot pe servetel pentru a absorbi surplusul de grasime si se pudreaza cu zahar pudra. Au iesit fix 20 de gogosi. Atentie mare la prajit, se coloreaza imediat. 

Puteti umple gogosile cu dulceata sau cu crema de ciocolata, dar sunt foarte bune si asa.

Un truc pe care il stiam si pe care l-am incercat astazi este legat de prajirea gogosilor. Daca veti pune gogosile la prajit cu susul in jos, deci cu partea care a stat pe masa in sus, veti obtine gogosi umflate si cu gaura in mijloc. Daca le veti pune in tigaie exact in pozitia care au avut-o pe masa, veti obtine gogosi compacte.

 

 
14 comentarii

Scris de pe 30 Mai 2012 în Retetele mele

 

Etichete: , ,

14 răspunsuri la „Gogosi pufoase

  1. Dana

    31 Mai 2012 at 7:06

    Oh-oh… bine ca e trecut de miezul noptii ( la mine) si a trecut de mult ora pentru o gustare dulce. Arata superb, le simt aroma pana aici. Nu stiu sa fac gogosi 😦 si nu cred ca mai am sanse sa invat.
    Dar este Tim Hortons, maine dimineata ma duc la gogosi de fast food :)).

     
    • Constantin

      31 Mai 2012 at 20:32

      Tim asta e un fel de Mc Donalds? Pai crezi ca eu am mai facut reteta asta vreodata? Am mai facut altele, dar asta e noua. Asa ca daca am putut eu, sunt sigur ca poti si tu. Ia mai citeste reteta o data, vezi ce ai prin casa si la treaba. Succes!

       
  2. greenzonelife

    31 Mai 2012 at 18:41

    Mi-ai facut o pofta, acus ma duc sa pun si eu de-o tura, yummy 🙂

     
    • Constantin

      31 Mai 2012 at 20:34

      Si tu mi-ai facut pofta de dulceata de trandafiri, dar eu tot nu pot comenta la tine. Adica eu scriu, dar unde ajunge comentariul, Dumnezeu stie.

       
  3. greenzonelife

    31 Mai 2012 at 21:01

    Gata, le-am facut, super bune. De obicei nu prea fac gogosi ca reteta mea era sa intinzi aluatul cu faina si nu-mi placea ca se ardea faina in ulei si facea fum mult pe la final, dar aluatul asta al tau e mai elastic si se poate intinde fara faina. Super. Nu stiu ce e cu comenturile, de la altii apar. O sa ma mai uit sa vad care-i problema.

     
    • Constantin

      31 Mai 2012 at 21:20

      Nu se vede in fotografie, dar aluatul l-am intins pe un fel de folie din silicon, pe aia nu mai e nevoie nevoie de faina la nici un aluat. In plus pe una din fete are trasate cercuri de diverse marimi si linii la distante diferite asa ca stii cat sa intinzi foile in functie de tava folosita. E foarte utila si ma bucur ca am gasit-o.

       
  4. greenzonelife

    31 Mai 2012 at 21:04

    Am gasit, mergeau in spamul de wordpress, dar doar doua commenturi am gasit. Le-am aprobat 🙂

     
    • Constantin

      31 Mai 2012 at 21:21

      Pai da. Ca pe alea vechi le elimina wordpress-ul dupa nu stiu cate zile. 🙂

       
  5. greenzonelife

    31 Mai 2012 at 21:36

    Altele pana acum nu am avut in spam. Ciudat. Eu am intins aluatul pe hartie de copt, e la fel de practic.

     
    • Constantin

      1 Iunie 2012 at 22:24

      E chiar mai practic. Nu trebuie sa speli hartia la final. 🙂

       
  6. Licuta Marin

    1 Iunie 2012 at 20:26

    Mmm, delicioase!!!Ti-au iesit tare pufoase!Multumesc ca ai incercat reteta!O seara minunata iti doresc!

     
    • Constantin

      1 Iunie 2012 at 22:29

      Eu iti multumesc si pentru reteta si pentru vizita. Intre timp ti-am mai urmarit blogul si am gasit niste retete deosebite. Felicitari pentru tot ceea ce faci. Sa ai un weekend frumos!

       
  7. tu1074

    3 Iunie 2012 at 15:02

    Super aspectul și sunt delicioase ,sunt sigur !

     

Lasă un răspuns

 
