RSS

Graptopetalum paraguayense – Mother of pearl plant

10 Mai

Suculenta asta, cu frunze brumate si mici stelute albe ca si flori, se numeste Graptopetalum paraguayense, face parte din familia Crassulaceae si este originara din Mexic. In romana nu are o denumire populara, fiind o planta importata, insa in engleza are un nume frumos – Mother of pearl plant. Cu alta ocazie o sa scriu mai multe despre ea, insa acum ma limitez la a va prezenta noul cuib al unei plante tinere. Pentru ca planta asta are un obicei ciudat, orice frunza cazuta (si frunzele ii cad foarte usor) prinzand radacini. Cele mai multe nu cad de capul lor ci din cauza mea, asa ca pentru a-mi spala pacatele de cate ori rup vreo frunza o infig in primul ghiveci care mai are ceva spatiu liber. Si cum ma trezesc cu pui prin toate ghivecele, trebuie sa le ofer si un ghiveci la un moment dat. Vedeta de astazi a fost pe post de cobai, am vrut sa vad cum se comporta intr-un „ghiveci” mai putin obisnuit. Si am vazut, se comporta bine si se dezvolta normal. Ceea ce ar trebui sa fie un ghiveci este de fapt o tulpina de vita de vie care si-a dat obstescul sfarsit. Si ca sa nu ajunga pe foc, am recuperat-o, tot din ea am facut si un suport si gata, puteam sa plantez ceva. Nu intamplator am ales o suculenta pentru acest experiment, pentru ca aveam nevoie de o planta cu cerinte putine fata de apa. Si norocul a cazut pe ea. Iat-o, inainte si dupa transplantare:

 
25 comentarii

Scris de pe 10 Mai 2012 în Florile mele

 

Etichete: , , ,

25 de răspunsuri la „Graptopetalum paraguayense – Mother of pearl plant

  1. irenadaiana

    11 Mai 2012 at 1:24

    M-ai lasat fara cuvinte. 🙂 🙂 🙂 maine ma duc sa tai via , din nou !!!!! 🙂 🙂 🙂 🙂

     
    • Constantin

      12 Mai 2012 at 14:15

      Daiana, la cat e de batrana via ta, cred ca trebuie sa mai astepti vreo 20 de ani. Cam atat avea asta. 🙂

       
      • irenadaiana

        21 Mai 2012 at 0:25

        dragule , dar cine-a zis ca a mea e tanara? e de la revolutie asa ca….. 🙂 🙂 🙂

         
        • Constantin

          21 Mai 2012 at 22:05

          Stiu, dar ai tuns-o anual. 🙂 Asta era din bolta si era foarte groasa, dar o vita s-a uscat. Si iaca asa a ajuns pe post de ghiveci.

           
  2. Dana

    11 Mai 2012 at 1:43

    Esti un adevarat artist! Ce frumos arata, cum le faci sa si infloreasca?

     
    • Constantin

      12 Mai 2012 at 14:18

      Esti tu draguta, Dana! Nu e nimic spectaculos, am gasit doar forma pe care am mai cizelat-o nitel si i-am dat o utilitate. Daca si place, cu ata mai bine. Planta asta chiar nu are cerinte speciale asa ca nu-i fac nimic deosebit. Pamant potrivit, apa cand si cand si pe la sfarsitul iernii infloreste. Anul acesta a inflorit ceva mai tarziu, poate pentru ca si iarna a venit cu intarziere.

       
  3. greenzonelife

    11 Mai 2012 at 15:24

    Super aranjamentul in trunchi de copac, floarea arata de parca acolo i-ar fi fost locul.

     
    • Constantin

      12 Mai 2012 at 14:19

      S-a adaptat destul de bine, acum e micuta dar daca o sa se mai dezvolte o sa arate si mai frumos. Eu am rabdare si o astept. 🙂

       
  4. adelina

    12 Mai 2012 at 19:28

    Superba!Atat floricica pe care o vad in fiecare zi la un magazin, nu stiu daca sa-mi fac curaj sa cer un puiut,,cat si aranjamentul in butucul de vita de vie!

     
    • Constantin

      12 Mai 2012 at 22:41

      Daca nu poti sa iei un pui, ia macar o frunza, sigur face radacini. Asta pe care o vezi aici e un pui, dar cea mare e chiar mare. 🙂

       
      • adelina

        13 Mai 2012 at 13:37

        Da!maine am treaba in zona magazinului respectiv si-mi voi face curaj sa cer vanzatorului macar o frunzulita, culmea e ca ma cunoaste,il cunosc de mica, e un batranel cumsecade, nu cred ca mi-ar refuza asa ceva, doar ca eu sunt ceva mai timida..

         
  5. Mihaela C.P.

    13 Mai 2012 at 15:47

    La tine arata mult mai bine decat cele pe care le am eu, care au crescut luuungi, cu brate fragile.:)

     
    • Constantin

      14 Mai 2012 at 22:12

      Schimba-le locul. Este semn clar de lipsa de lumina. Am sa postez intr-o zi plantele mature, au lastari cam cat un deget de grosi si frunze mari si dese. Desi, e un lucru obisnuit la graptopetalum ca si la echeveria, ca in timp lastarii sa se degarniseasca de frunze la baza. Dar din ce spui tu e clar ca nu au lumina suficienta.

       
  6. adelina

    13 Septembrie 2012 at 18:21

    Constantine, abia acum doua saptamani mi-am facut curaj si am cerut floricica, de fapt, vorbisem cu persoana in ziua Sfantului Ilie, dar cum era sarbatoare , mi-a zis sa trec intr-o zi obisnuita, nu am mai avut timp, si-am trecut acum doua saptamani, floricica ma astepta, deja cu radacinuta,,Mare bucurie!sa nu uit sa intreb:ii trebuie ghiveci mare?

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:21

      Ai grija de ea. E o suculenta, asa ca nu are nevoie de ghiveci mare, mai ales ca e doar un pui. Ghiveci mare inseamna pamant mult. Pamantul mult inseamna multa apa si multa apa la radacina unei suculente inseamna moarte sigura. Asa ca ia un ghiveci mic si foloseste un substrat usor drenabil. Ai grija ca apa sa nu stagneze in farfurie.

       
  7. adelina

    16 Septembrie 2012 at 19:04

    Multumesc mult pentru sfaturi, si cam la cat timp sa o ud ca am cam udat-o la doua zile ?@_@?

     
    • Constantin

      17 Septembrie 2012 at 21:14

      Incearca sa o uzi o data pe saptamana. O uzi bine, pana curge apa in farfurie si apoi lasi sa se usuce pamantul pana la o noua udare. Cum spuneam, suculentele nu au nevoie de foarte multa apa.

       
  8. Guesswho

    17 Septembrie 2012 at 20:22

    Wow! am ramas fara cuvinte. Planta asta parca a crescut de cand e ea in ”ghiveciul” facut de tine. Ce pot sa mai spun…..Produsul finit arata extraordinar. Esti un om foarte inspirat.
    Ce-mi place cand rasfoiesc blogul tau e ca aproape de fiecare data ma surprinde ceva: o reteta, un aranjament, o imagine. De fiecare data cand te vizitez virtual rezonez cu ceva postat. E…frumos. 🙂

     
    • Constantin

      17 Septembrie 2012 at 21:11

      Ma bucur ca-ti place. Acum n-as vrea sa ma laud, dar mai sunt multe chestii pe care nu le-am pus pe blog. De unele n-am mai avut timp, altele nu am crezut ca intereseaza pe cineva. Tot imi promit ca o sa ma apuc sa postez mai des, dar nu stiu de ce nu ma trage inima. Sper sa-mi treaca lenea si sa devin mai activ. Iti multumesc pentru cuvintele frumoase.

       
      • irenadaiana

        18 Septembrie 2012 at 13:16

        pai chiar asa , lasa domnule lenea la o parte si treci la treaba 🙂 (vorbeam eu care n-am mai postat de vreo luna 🙂 🙂 🙂 )

         
        • Constantin

          19 Septembrie 2012 at 16:12

          Inseamna ca ma intelegi. 🙂 Ce mai faci, Daiana?

           
          • irenadaiana

            20 Septembrie 2012 at 9:13

            stii reclama aia … mai nimic… 🙂 tot incerc sa-mi fac vant dar … treburile de zi cu zi , putin concediu pe la Piatra , niscai dulceturi , birou , acasa , poze , proiecte neincepute ramase doar la stadiul de idee. nu ma pot smulge .

             
  9. Guesswho

    18 Septembrie 2012 at 9:45

    Cu placere 🙂 Important e sa faci exact cum simti, fara niciun fel de presiune din exterior. Nu ai chef, nu posta. Cand vei reveni, cu siguranta ne vei incanta cu lucruri frumoase.

     
  10. Constantin

    19 Septembrie 2012 at 15:57

    Sper sa fie asa.

     
  11. Corina

    24 Decembrie 2016 at 17:25

    Ce idee frumoasa! Planta o am, imi mai trebuie un ghiveci…altfel!

     

Lasă un răspuns

 
