RSS

Tradescantia cerinthoides

13 Apr

Planta aceasta, pe care unii o mai numesc si Tradescantia blossfeldiana, este originara din Brazilia si face parte din familia Commelinaceae. Popular i se spune tradescanţia sau planta telegraf, desi acest nume este atribuit unui mare numar de plante curgatoare de apartament.

Are port pendent (curgator) si lastarii ce se ramifica singuri din loc in loc ating usor lungimi de 90 cm. Eu mai lungi nu ii las, pentru ca dupa trecerea florilor ii scurtez, in acest fel planta indesindu-se si ramificandu-se. Intreaga planta este acoperita de un puf fin, frunzele avand pe partea dorsala tente purpurii. 

Legat de flori, trebuie sa fac o precizare: aparitia primelor flori este pentru mine semn clar ca primavara nu e departe, planta mea avand obiceiul de a inflori, intotdeauna, odata cu instalarea primelor zile calde de primavara. Florile apar in grupuri la capatul lastarilor, sunt formate din trei petale albe cu varfurile de un roz intens si chiar daca nu-s spectaculoase, sunt foarte delicate si efemere. Nu se observa foarte usor, insa fiecare floare in parte dureaza doar o zi, locul ei fiind luat de alta de alaturi, planta inflorind o lunga perioada de timp. 

Nu este o planta pretentioasa, are nevoie doar de lumina (evitati soarele direct) si de substrat permanent umed pe timpul verii. Iarna, desi nu intra in repaus, poate fi tinuta in incaperi luminoase dar cu temperaturi ceva mai scazute, caz in care si udatul se rareste, lasand pamantul sa se usuce intre doua udari. Pentru mentinerea umiditatii, pulverizati din cand in cand intreaga planta, tinand cont de faptul ca este totusi o planta tropicala.

Se inmulteste usor prin butasi, facuti primavara din lastari, pusi la inradacinat intr-un pahar cu apa.

 
4 comentarii

Scris de pe 13 Aprilie 2012 în Florile mele

 

Etichete: , , , ,

4 responses to “Tradescantia cerinthoides

  1. maria

    9 Iulie 2012 at 8:30

    sunt foarte frumoase, si eu sunt fana a tradescantiilor… maria pasztor.

     
    • Constantin

      26 Iulie 2012 at 13:45

      Maria, am si T. pallida si T. zebrina, dar nu le-am mai fotografiat. Sunt decorative prin frunze, totusi prefer plantele care fac si flori.

       
  2. robertcristianhalus

    1 Noiembrie 2014 at 1:53

    Salutare! Am si eu Tradescantia. Datorita blog-ului tau am aflat ca aceasta planta are si floare. Ce sa-i fac sa infloreasca? O am de vreo 2 ani dar nu a facut flori.

     
    • Constantin

      29 Noiembrie 2014 at 20:40

      Daca o tii undeva mai la umbraschimba-i locul. Are nevoie de lumina multa,insa nu de soare direct pe frunze. La mine toate tradescantiile infloresc pe la sfarsitul lunii februarie cand ziuaincepe sa creasca sisunt mai multe zile insorite. Practic asa e semnul meu ca sigur vine primavara.

       

Lasă un răspuns

 
