RSS

Rasaduri de tomate – dupa repicare

09 Apr

Prea multe nu am sa va spun, pentru ca nu se intampla nimic deosebit. A, daca te uiti la fotografii se vede ca rasadurile cresc, dar privindu-le zilnic nu prea iti dai seama de asta. Important este ca rasadurile sunt sanatoase si cu toata vremea neprielnica – ma refer aici la faptul ca au fost multe zile mohorate- arata bine si sunt viguroase. O sa vedeti intr-o fotografie ca nu-s nici cat o bricheta de inalte si deja a aparut a doua pereche de frunze, distanta internodala fiind foarte mica. Saptamana trecuta, cat a fost mai cald, au stat afara descoperite. Ieri le-am mutat din nou in interior, nu prea au lumina dar sper sa treaca cu bine si peste aceste zile reci. De notat ar mai fi faptul ca procentul de prindere dupa repicare a fost de 100%, nu am pierdut nici macar un fir. Exista insa diferente intre soiuri, unele sunt mai inalte, altele ceva mai scunde si mai vad diferente si intre plantele din paharele de iaurt si cele de unica folosinta. Primele, au mai mult substrat si sunt vizibil mai mari ceea ce ma face ca pe viitor sa renunt la paharele de unica folosinta. Asa ca, pana in sezonul urmator, o sa-mi gasesc o noua ocupatie: recuperator de ambalaje de iaurt.

Ca sa nu uit, si ca sa va faceti si voi o idee, rasadurile au 1 luna de la semanare (6-7 martie) si doua saptamani de la repicare (26 martie).

 

Fotografii cu rasadurile mai mari AICI

 
15 comentarii

Scris de pe 9 Aprilie 2012 în Rasaduri

 

Etichete:

15 responses to “Rasaduri de tomate – dupa repicare

  1. Victoria

    9 Aprilie 2012 at 22:10

    Frumoase si sanatoase.
    Uite de asta prefer eu sa seman in rasadnita.Ca au pamant mai mult si ingrasamant la fel,si cresc mai repede si mai bine.Nici nu le repic,mai ales ca acum am pus semintele una cate una,la distanta una de cealalta,ca sa aiba loc sa creasca frumos.Si deja se cunoaste.Zilele astea o sa fac si eu poze la ale mele.Sunt mai mici decat ale tale ca le-am semanat mai tarziu.

     
    • Constantin

      10 Aprilie 2012 at 19:53

      Si eu semanam in rasadnita cand eram acasa. Si mergeau grozav de bine, fara efort, fara pamant cumparat, doar udam si aeriseam cand era nevoie. Cresteau mari si viguroase, depaseau tocul rasadnitei si le scoteam cu „smocul”, dadeam la toti vecinii si mai si ramaneau. Insa in lipsa, ma descurc si asa.

       
  2. Dana

    10 Aprilie 2012 at 2:43

    Frumoase rasaduri, o sa creasca mari si sanatoase. Nici nu ma mir ca s-au prins toate, la cat de meticulos le-ai lucrat. Faina rasplata, sa te bucuri de rosii gustoase. Interesanta observatia despre pahare, oare de ce or fi mai bune paharele de iaurt? si eu am observat ca rasadurile difera, dar am pus totul pe seama calitatii semintei. A venit primavara la tine Constantine? am vazut ca in Moldova a nins. Noi am scapat cu bine iarna asta, abia de doua ori am lopatat la zapada🙂 Dar inca nu pot zice ca e primavara… dar sigur e seceta: nu a nins si acum nici nu ploua.

     
    • Constantin

      10 Aprilie 2012 at 20:04

      Dana, in privinta paharelor cred ca explicatia e simpla: paharele de iaurt sunt ceva mai joase dar mai mari in diametru si radacina cred ca se imprastie mai bine. Sunt bune si cele inalte atunci cand rasadurile sunt alungite si vrei sa ingropi cat mai mult din tulpina. Altfel cele de iaurt sunt mai bune si mai este o chestie pe care o tot analizez: in cele de unica folosinta apa se aduna la fundul paharului si udarea e mai dificila pe cand in cele de iaurt uzi bine si fiind mai mari se evapora apa in exces mai usor.
      Primavara a venit si la Iasi, au fost vreo doua saptamani mai caldute dar de cateva zile e iarasi frig. Dimineata temperatura era de -1°C si nici peste zi nu a crescut cine stie ce, mai ales ca bate vantul si se simte ca a nins pe aproape. A nins in Neamt si Suceava si se simte. Apa este, a nins mult in februarie si a mai si plouat torential duminica, acum pamantul e ud si ar fi nevoie de caldura sa putem semana, ce mai e de semanat.

       
  3. simf

    10 Aprilie 2012 at 8:12

    de-a dreptul mestesug, ordonate, iubite, ingrijite.
    au inflorit toporasii, au aparut si lacramioarele si tare ma bucur.

     
    • Constantin

      10 Aprilie 2012 at 19:47

      Daca-i sti de cand astept vestea asta! Ma bucur si eu pentru tine, Simona.

       
  4. greenzonelife

    10 Aprilie 2012 at 21:35

    Ce frumoase si sanatoase sunt, se vede ca ai muncit mult pe ele iar rasplata e pe masura. O sa ai si recolte pe masura in ritmul asta🙂

     
    • Constantin

      10 Aprilie 2012 at 23:07

      Ehe, mai e mult pana departe, asa zice o vorba din popor. Sigur ca-mi doresc si recolta, dar momentan ma concentrez pe ingrijirea plantutelor. Si sper sa-mi rasplateasca, intr-o zi, eforturile.

       
  5. Mihaela C.P.

    11 Aprilie 2012 at 16:07

    Frumoase rasadurile.Mici , dar voinici🙂.Eu le am in jardiniere , le-am asezat mai rar de la inceput si acum sunt mari. Asteptam (si eu si ele) mutarea direct in solar .

     
    • Constantin

      12 Aprilie 2012 at 22:03

      Mihaela, pai cred ca in solar poti sa le muti deja. Eu nu ma grabesc, le plantez in gradina si la noi e inca frig. Poate pe la sfarsitul lunii, o sa le plantez, pana atunci au timp sa mai si creasca.

       
  6. yosu76

    11 Aprilie 2012 at 22:21

    Foarte promitatoare,abia astept sa vad si productia.Am incercat si eu anul trecut dar nu am atata rabdare.Multa bafta!

     
    • Constantin

      12 Aprilie 2012 at 22:05

      Daca ai incercat, o sa mai incerci. Si cand o sa ai rezultate o sa ai si rabdare si o sa-ti si placa. O sa vezi si productia, pe la jumatatea lunii iulie.

       
  7. irina

    13 Aprilie 2012 at 21:11

    ei, ce sa zic! frumoase rasaduri (de la pahare li se trage). sa ai recolta bogata!

     

Lasă un răspuns

 
