RSS

Stephanotis floribunda – Iasomia de Madagascar

31 Oct

 

Stephanotis floribunda (syn Stephanotis jasminoides) sau Iasomia de Madagascar este originara din… Madagascar si face parte din familia Asclepiadaceae, fiind inrudita cu Hoya carnosa, cu care si seamana foarte mult. Si o alta denumire a plantei chiar este „floarea de ceara”.

Este o planta foarte apreciata datorita florilor albe, cerate si foarte parfumate. Chiar si neinflorita, planta arata bine cu multimea ei de frunze lucioase. Este insa o planta destul de pretentioasa si greu de ingrijit. La fel ca la Hoya, problema cea mai frecvent intalnita este lipsa florilor. In acest caz prima masura pe care ar trebui sa o luati este asigurarea unei iluminari corespunzatoare, pozitionand planta intr-un loc luminos dar nu direct in bataia soarelui. Si, mai ales vara, planta are nevoie de umiditate ridicata. Iarna asigurati plantei un usor repaus tinand-o intr-o camera mai racoroasa. Incepand cu luna aprilie administrati plantei un ingrasamant pentru plante cu flori.

Un alt aspect interesant este legat de longevitatea florilor, acestea rezistand pe ramuri aproximativ o luna. Primele fotografii au fost facute la inceputul lunii si astazi am vazut ca florile au inceput sa se ofileasca.

 
56 comentarii

Scris de pe 31 Octombrie 2011 în Florile mele

 

Etichete: , ,

56 responses to “Stephanotis floribunda – Iasomia de Madagascar

  1. Dana

    1 Noiembrie 2011 at 0:38

    Constantine, Iasomia mea a inflorit in vara, luna iulie cred ( am o postare cu florile) si intr-adevar florile au rezistat timp indelungat. Sa fii atent, daca dupa ce se usuca floarea apare ceva ca un fruct… seamana cu o jumatate de mar. Nu am vazut fructul crescand, l-am observat cand era deja mare si „copt” a cazut la o saptamana dupa ce l-am vazut. Acum nu arata prea bine prea multe frunze se ingalbenesc si cad.. am crezut ca este de la caldura, i-am schimbat locul. Stii ce ar putea cauza ingalbenirea frunzelor?

     
    • Constantin

      4 Noiembrie 2011 at 22:19

      Dana, stiu de aceste fructe, dar nu le-am vazut niciodata pe floarea mea. Teoretic de acolo s-ar putea recolta seminte. Despre ingalbenirea frunzelor nu stiu ce sa zic. Si a mea mai pateste asa, si rezolv si eu incercand sa schimb ce e gresit. E bine ca totusi, dupa ce trece prin astfel de situatii, planta isi revine. Sunt prea multe motivele pentru care frunzele se ingalbenesc: prea mult soare, prea putina lumina, substrat sarac, prea multa apa, prea putina apa, schimbarea brusca a locului, diferente bruste si mari de temperatura, lipsa umiditatii si cred ca motive mai sunt dar nu-mi mai trec acum prin minte. Asa ca vezi si tu cam ce din toate astea nu i-a convenit. Dar nu-ti fa probleme, la venirea toamnei si peste iarna, majoritatea plantelor, inclusiv cele de interior intra intr-o stare de oarecare repaus, e ceva normal si nu ar trebui sa-ti faci griji.

       
    • mihai balaescu

      29 Noiembrie 2011 at 17:30

      Prieteni, am 2 bucati pe care le-am luat din Baumax, prin iarna, la oferta. Merg bine la mine, desi pana acum nu mi-au inflorit. Dar una din ele mi-a facut prin vara un fruct care acum are vreo 8 cm.lungime si cam 3-4 grosime. E tot verde si nu da nici un semn de coacere. Am citit pe undeva ca-si schimba culoarea in maron si se desfac cele 2 emisfere eliberand semintele. A mai plantat cineva seminte ?

       
      • Constantin

        24 Decembrie 2011 at 20:30

        Eu nu! Dar poate iti raspunde cineva care a facut acest lucru.

         
      • Liana Dumitrescu

        13 Octombrie 2016 at 18:40

        Planta noastra dupa fluorescenta, a facut un fruct care a stat verde cam 5 luni, acum a crapat in doua si a eliberat seminte in puf, alta exprimare nu gasesc.

         
  2. Viorica

    2 Noiembrie 2011 at 17:54

    E una dintre florile mele preferate. Am primit una acum cativa ani, dar s-a uscat. Am incercat sa o inmultesc prin lastari, dar nu s-a prins nici unul. Oare de ce? Ar trebui sa-mi cumpar alta ca sa ma bucur de asemenea splendoare?

     
    • Constantin

      4 Noiembrie 2011 at 22:24

      De ce nu s-au prins butasii? Nu stiu ce conditii le-ai asigurat asa ca nu stiu ce sa-ti spun. Oricum, fata de Hoya, care se inmulteste foarte usor doar punand un lastar intr-un borcan cu apa, stephanotis se inmulteste mai greu. Singura solutie e sa-ti cumperi alta, prin februarie-martie apar inflorite in florarii.

       
  3. adelina

    11 Martie 2012 at 20:34

    BUna seara, de cand ma lupt sa am si eu asemenea floricica!Felicitari tuturor, si mai ales tie, frumos blog!

     
    • Constantin

      12 Martie 2012 at 21:53

      Buna seara, Adelina si bine ai venit! Multumesc si ma bucur ca iti place blogul meu!

       
  4. Maria

    24 Martie 2012 at 0:15

    Buna seara,am cumparat si eu sambata trecuta,Iasomia de Madagascar si luni seara s-a deschis primul boboc,apoi marti inca doi si tot asa pana azi cand sunt toti 11 infloriti si miros foarte frumos.Am cumparat-o din Hornbach,Adelina cred ca mai gasesti pt ca erau foarte multe si toate imbobocite,la 30 ron.

     
  5. Maria

    24 Martie 2012 at 0:21

    Buna seara,am cumparat o Iasomie de Madagascar sambata trecuta imbobocita,luni seara a inflorit primul boboc apoi marti alti doi boboci si tot asa pana azi cand au inflorit toti 11 si miros foarte placut.Am cumparat-o de la Hornbach cu 30 ron,Adelina,cred ca mai gasesti,erau multe flori cu boboci toate,o recunosti dupa frunzele mari asemanatoare cu cele de Ficus si bobocii sunt mari de cca 5cm.

     
  6. Maria

    24 Martie 2012 at 0:28

    Constantin,nu stiu mai nimic despre Iasomia de Madagascar,spre exemplu daca am cumparat-o recent(sambata trecuta),am udat-o duminica,cand trebuie sa o ud la o saptamana?In catalogul magazinului era scris,udare moderata.Si ii trebuie o cantitate necesara de apa,ea acum este in ghiveciul de transport,cand voi putea sa o mut in alt ghiveci mai mare?

     
    • Constantin

      24 Martie 2012 at 12:43

      Maria, ghiveciul de care spui nu cred ca e de transport ci e chiar ghiveciul in care a crescut. Banuiesc ca substratul este pe baza de turba imbunatatita ceea ce nici nu e rau daca tii cont de faptul ca iasomia de Madagascar are nevoie de un substrat usor drenabil. In functie de temperatura din camera se face udarea. Daca e mai racoare s-ar putea sa ii ajunga o udare pe saptamana. Mai la vara, daca o scoti afara, nu o sa ii mai ajunga. Uda planta dimineata cu o cantitate suficienta de apa, lasa apa sa se scurga si indeparteaza apa in exces din farfurie. Nu lasa apa sa stagneze in farfurie pentru ca ii vor putrezi radacinile. Urmatoarea udare o faci atunci cand pamantul de la suprafata este usor uscat. Scurma putin in el si o sa vezi cam la ce adancime este inca umed. Incearca sa „simti” cam care e greutatea ghiveciului la o zi dupa udare. Ulterior, doar o sa ridici ghiveciul in mana si o sa stii daca e momentul sa uzi. Un ghiveci usor, e semn ca planta are nevoie de apa, si invers, un ghiveci greu e semn ca mai trebuie sa astepti cu udatul. Trebuie sa stii ca nu exista reguli si nimic nu e batut in cuie. Tot ce faci e bine, atata timp cat plantei ii merge bine. Daca apar schimbari in starea plantei, sesizeaza repede ce anume ai schimbat si repara problema. Nu schimba ghiveciul, cel putin nu acum cat e inflorita. Si incearca sa stropesti din cand in cand frunzele cu un pulverizator. Stehpanotisul are nevoie de umiditate ridicata. Pentru asta poti sa asezi ghiveciul in altul mai mare si spatiul dintre ghivece umple-l cu muschi uscat sau fibre de cocos, sau ceva asemanator. Uzi mereu aceasta umplutura si prin evaporare vei avea mereu umiditate in jurul plantei. Mai poti sa faci ca la orhidee, pui in farfurie niste pietricele si asezi ghiveciul pe ele. Ai grija ca apa sa nu depaseasca pietrele dupa udare. Acea apa ramasa sub nivelul pietrelor va asigura umiditate in jurul plantei. In aceasta perioada fertilizeaza planta o data la 15 zile, sau o data pe luna, in functie de specificatiile de pe flacon, cu un ingrasamant pentru plante cu flori. Vezi ca procentul de azot sa fie cel mai mic din cele trei cifre, altfel planta va creste in lastari dar nu va inflori. Pune planta in lumina dar nu in soare direct pentru ca va suferi arsuri pe frunze. Cam asta-i. Succes!
      Daca mai ai nelamuriri, intreaba-ma.

       
      • Maria

        24 Martie 2012 at 20:23

        Multumesc frumos.

         
        • Constantin

          24 Martie 2012 at 22:16

          Cu placere!
          Ai schimbat numele, de asta a stat mesajul in asteptare.

           
      • Atena Pop

        11 Martie 2016 at 17:53

        Multumesc frumos!Azi am primit un ghiveci cu iasomie de asta si nu stiam nimic despre ea.Explicatii f.clare!

         
  7. adelina

    25 Martie 2012 at 19:11

    Buna seara, m-am tot informat despre aceasta floricica cum o alint eu, si pot spune ca o pot ingriji cum se cuvine, da au adus si la noi in oras aceste frumuseti, imi cumpar saptamana viitoare , un cadou asa, din partea sotului merge cu mine sa aleg eu ce-mi place ca in domeniul florilor e total pe din afara..

     
    • Constantin

      25 Martie 2012 at 22:06

      Uite, ca-s buni si barbatii la ceva, chiar daca nu se pricep la flori macar stiu sa le plateasca.🙂 Adelina, succes cu floricica ta! Sa nu o expui la soare puternic pentru ca se arde.

       
      • adelina

        28 Martie 2012 at 18:29

        Buna Constantine,sunt ei buni la mai multe barbatii, nu insir eu aici(as pune emoticonul ala cu un zambet, dar nu vad cum sa pun,,)da, am sa protejez floricica asa cum m-ati sfatuit!

         
        • Constantin

          28 Martie 2012 at 21:49

          Emoticonul ala se face din : si ) fara pauza intre ele🙂
          Si nu mai folosi pronumele la plural, nu de alta dar eu sunt doar unul si pe aici avem obiceiul sa ne tutuim, ca intre prieteni, indiferent de varsta.

           
          • adelina

            29 Martie 2012 at 22:19

            😉 ca la mes, am inteles, cat despre varsta , pun pariu ca suntem ,,de-un leat”, duminica sper sa ma vad cu floricica!Abia astept sa o am in brate!

             
            • Constantin

              30 Martie 2012 at 6:36

              Exact ca la mess, doar ca wordpress nu le accepta pe toate, are mai putine. Greu iti mai convingi barbatul, ia-ti floarea aia singura.🙂

               
              • adelina

                30 Martie 2012 at 18:54

                Buna, deja am luat floricica, sunt super fericita, am mers apoi la un suc si-o prajitura sa o udam🙂

                 
  8. mariablonda

    28 Martie 2012 at 21:58

    Buna seara,puteti sa-mi spuneti din ce motiv Stephanotis-ul meu si-a inchis florile si nu mai miroase?Toata saptamana trecuta si-a deschis zilnic bobocii si mirosea frumos,iar de luni saptamana asta,a inceput sa se inchida cam in aceeasi ordine in care s-au deschis.Citisem ca trebuie sa dureze inflorirea cca 1 luna.Nu am deranjat-o deloc este ferita de razele directe ale soarelui,nu sta nici in bezna,am udat-o duminica la fix o saptamana.Este un comportament normal,vor mai inflorii iar bobocii?

     
    • Constantin

      29 Martie 2012 at 15:41

      Nu este normal. florile tin intradevar foarte mult si eu nu am observat sa se inchida bobocii. E drept ca florile din primul an, cele cu care cumperi floarea nu tin la fel de mult ca cele din anii urmatori – probabil din cauza ca sunt fortate, dar daca zici ca s-au deschis la tine si nu au decat o saptamana mi se pare prea putin. Daca florile s-au inchis e normal sa nu mai emane nici miros, dar nu inteleg de ce s-au inchis. O fi din cauza vremii, au fost zile noroase ultimele zile? Daca e asa, e posibil ca florile sa se mai deschida, Dar florile doar s-au inchis sau par a fi trecute? In mod normal inainte de a se usca, florile isi schimba usor culoarea spre crem-galbui, emana mai putin miros, sunt mai putin ferme, cu alte cuvinte se vede ca au imbatranit si li se apropie sfarsitul. Apoi bobocii se inchid, se usuca si cad. Asa s-a intamplat si la tine? Oricum, sa nu rupi pedunculii, coditele care raman dupa trecerea florilor.

       
  9. mariablonda

    28 Martie 2012 at 22:08

    Mai am o rugaminte la dvs.,pentru ca sunteti din Iasi,poate cunoasteti cumva floarea numita in popor Pufusor sau Bulgaras de gheata,cel putin asa stiu ca-i spunea bunica mea care a trait in zona Iasului si avea in gradinita din fata casei aceasta floare frumoasa si parfumata.Imi amintesc ca seamana cu Banutelul,creste in varful unei tije in forma de pampon sau pernuta de ace,petalele sunt ca niste tubulete si creste inalta de cca15-20cm,de culoare alba bunica le taia si le punea in casa intr-o vaza pentru ca aveau un parfum dulce.Stiti cumva cum se numesc initial?

     
    • Constantin

      29 Martie 2012 at 15:47

      Ti-am raspuns la aceasta intrebare acum 3 zile. Gasesti raspunsul la CONTACT.
      Daca nu e vorba de acea floare mai da-mi niste informatii: daca florile erau exclusiv albe sau erau si de alte culori, perioada de inflorire, daca erau plante anuale sau perene, daca se inmulteau prin seminte sau prin bulbi, rizomi etc, dar mai ales adu-ti aminte cum arata frunza, ce forma avea si cum erau grupate frunzele, ca o tufa sau pe o tulpina? In functie de aceste raspunsuri poate o identific.

       
  10. Rebe

    13 Aprilie 2012 at 16:45

    Bunaaa.Cum arata un butas si cam cati cm sa fie in pamant si cat sa ramana afara?

     
    • Constantin

      13 Aprilie 2012 at 18:02

      Buna, Rebeca! Ca sa inmultesti stephanotisul prin butasi trebuie sa sacrifici un lastar de anul trecut. Cea mai buna perioada pentru inmultirea prin butasi este primavara, din aprilie pana in iunie, dar se poate face si in restul anului. Insa primavara este mai bine, atunci plantele reintra in vegetatie si butasii fac radacini mai usor. Daca vrei un singur butas, tai dintr-un lastar o portiune de la varf de vreo 10 cm, care trebuie sa contina cel putin doua perechi de frunze si varful de crestere. Cand tai butasul de pe planta, taietura o faci deasupra ochiului care va ramane pe planta. Acum iei butasul si ii indepartezi perechea de frunze de jos si tai restul de tulpina sub acel nod la vreo 3 mm.
      Daca ai, n-ar fi rau sa tratezi butasul cu o substanta ce stimuleaza inradacinarea, gen Radistim, Clonex sau Rhizopon.
      Daca ai o minisera e bine, daca nu ti-o confectionezi dintr-un ghiveci si o punga de polietilena perforata sau un PET. Umpli minisera sau ghiveciul cu un amestec in parti egale de turba si nisip, sau cu perlit. Introduci in acest amestec doar nodul de jos, cea dea doua pereche de frunze si varful butasului ramanand afara. Uzi bine si acoperi ghiveciul cu un pet caruia i-ai indepartat fundul, sau o punga pe care o perforezi din loc in loc. Ca sa sustii punga infige un betisor de inaltimea ei in ghiveci. Apoi legi punga cu un snur in jurul ghiveciului. Asiguri butasului cam 18-21°C si-l asezi pe un pervaz sau in balcon orientat spre est sau sud, protejat de o perdea. Ai grija sa nu arzi frunzele, butasul are nevoie de multa lumina dar sa nu cada soarele direct pe el. Dupa aproximativ o luna butasul ar trebui sa aiba radacina, o sa-ti dai singura seama daca s-a prins sau nu.
      Sper ca am fost explicit, nu conteaza cati cm sunt afara sau in pamant, butasii emit radacini doar de la nod, asadar un nod in pamant si restul afara.
      Succes!

       
  11. ramona blinzeanu

    18 Mai 2012 at 22:51

    Buna ziua,
    In ianuarie am primit un stephanotis, plin cu flori, dar a murit intr-o singura saptamana-mai intai au cazut florile, la greu, apoi frunzele, pana a ramas complet goala.
    Dupa aia, s-a uscat si tulpina. Banuiesc ca a inghetat, probabil la transport.
    Acum mi-am cumparat alta, la reducere, dar fara flori. Mi-a spus vanzatoarea ca o pot stimula sa infloreasca. Stii cumva numele produsului?Multumesc!

     
    • Constantin

      19 Mai 2012 at 22:46

      Ramona, daca e fara flori si e din comert inseamna ca a fost inflorita si florile s-au trecut. Sunt putine sanse sa infloreasca degraba, dar fertilizata se poate. Nu exista un ingrasamant anume pentru o anume planta (cu mici exceptii: violete africane, orhidee, trandafiri) ci ingrasaminte pentru diverse categorii de plante. In cazul tau ai nevoie de un ingrasamant pentru plante cu flori, ai grija ca asa sa scrie pe flacon. Si o sa mai vezi pe flacon ceva de genul N P K si niste cifre sau procente. Asta inseamna proportiile de azot (N), fosfor (P) si potasiu (K). Pentru plantele cu flori este necesar ca cifra din mijloc, cea reprezentand fosforul sa fie cea mai mare Nu-ti pot recomanda o anume marca, s-ar putea sa fie bun si Vitaflora 1, FloraSol sau mult mai scumpul Vilmorin. In supermarketuri au aparut foarte multe marci aproape necunoscute, nu stiu ce sa-ti spun despre ele. Cauta unul din cele de mai sus si nu uita: sa fie pentru plante cu flori. Il folosesti asa cum scrie pe flacon si nu depasi sub nici o forma dozajul. Incepand cu octombrie nu mai fertilizezi si incepi sa uzi planta mai rar. Peste iarna incearca sa o duci undeva mai la rece, 10 – 14°C. Planta are nevoie de repaus inainte de a inflori. In primavara reincepi fertilizarea. Te rog citeste si celelalte raspunsuri ale mele, am scris acolo despre diverse aspecte si nu-ti strica sa le stii, mai ales ca stephanotisul e o planta destul de greu de intretinut. Mare atentie la udat, cele mai multe plante mor „inecate” si e mai usor sa observi o planta ofilita decat una prea udata, de obicei asta se intampla cand radacinile sunt deja compromise si planta e pe duca. Succes!

       
  12. elena

    5 Iulie 2012 at 15:22

    Buna,
    momentan nu sunt in tara si nu pot cauta numele florii respective, stiu ca in piata Alexandru sunt niste batrane care vin sambata si duminica, vara, cu buchetele de flori mai rustice, stiu ca la asta ii spunea o batrana, Parfumasi sau ceva de genul, eu cred ca e un soi de Centaurea; ori cauti in piata asta, ori vb. cand ma intorc, la sf. lui august.

     
    • Constantin

      26 Iulie 2012 at 13:49

      Aia e, Centaurea moschata se numeste si o am in gradina. Maria se interesa de ea.

       
  13. Ambrono Teodor

    7 August 2012 at 16:11

    Salut! Felicitari , esti o enciclopedie! Spune-mi si mie cat de des se pulverizeaza iasomia, intr-un balcon cu umiditate atmosferica scazuta ? Multumesc!

     
    • Constantin

      13 August 2012 at 22:34

      In mod normal, o data pe zi dimineata. Dar pentru ca este foarte cald poti sa o pulverizezi si mai des, rau n-ai cum sa-i faci. Vezi ca am mai raspuns cuiva mai sus si am descris si alte metode pentru a mentine umiditatea ridicata in jurul plantei.

       
  14. claudia

    30 August 2012 at 19:02

    imi puteti spune ce ingrasamant sa iau pentru stephanotis

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:31

      Un ingrasamant lichid pentru plante cu flori. Am raspuns mai pe larg intr-un comentariu anterior.

       
  15. adelina

    13 Septembrie 2012 at 18:13

    Buna, floricica mea face bine deocamdata, are flori, sa vedem cand o mut de pe hol in camera in momentul cand se lasa frigul afara cum va reactiona micuta!

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:15

      Pana vine frigul florile se vor fi trecut. Nu dureaza mai mult de o luna. Si peste iarna planta trebuie lasata in repaus, oricum nu va mai inflori.

       
  16. adelina

    14 Septembrie 2012 at 21:16

    O intrebare, de ce nu miroase mai puternic asa cum e laudata pe net?

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:17

      Pai cred ca asa trebuie. Daca sunt multe flori deschise in acelasi timp mirosul este mai puternic. Dar nu te astepta sa simti mirosul puternic asa ca la tuberoze, de exemplu.

       
  17. adelina

    16 Septembrie 2012 at 19:01

    Atunci de ce am vazut una inflorita la o florarie?

     
    • Constantin

      17 Septembrie 2012 at 21:20

      In florarii totul e posibil. Eu am renuntat de ceva timp la a mai cumpara flori din magazine. Cat ma dau eu de cunoscator, am pierdut cateva imediat cum le-am adus acasa. Si nu prea imi permit sa arunc banii pe fereastra.

       
  18. adelina

    18 Septembrie 2012 at 9:23

    Ei folosesc un fel de spray care le ajuta la inflorire si mentinerea florilor, eu nu cumpar flori,,cersesc” puiuti si ii ingrijesc, pentru iasomie am facut noi ce am facut si-am pus deoparte banuti, dar alta nu imi mai cumpar, ca nu am unde sa o mai tin

     
  19. Constantin

    19 Septembrie 2012 at 16:00

    Folosesc ei mai multe si nici nu e rau atata timp cat isi ating scopul si scot pe piata flori atat de frumoase. Problema e ca tu sau eu, acasa, nu putem sa le asiguram aceleasi conditii in care au fost crescute.

     
    • adelina

      19 Septembrie 2012 at 18:40

      tocmai asta e problema noastra acasa cu florile cumparate..

       
  20. Mirela

    2 Decembrie 2012 at 14:37

    Am cumparat planta de 2 ani inflorita,ne-am bucurat de ea cat timp a avut flori dar dupa aceea nu a mai inflorit deloc si mai nou ii se si ingalbenesc frunzele.ce pot face ca sa infloreasca din nou?

     
    • Constantin

      4 Decembrie 2012 at 19:13

      Mirela, citeste te rog articolul dar mai ales comentariile. Am spus in comentarii tot ce am stiut despre aceasta planta si nu are sens sa ma repet. Si uneori nimic nu ajuta, chiar vara asta si eu am pierdut planta pe care o aveam de vreo 5 ani, cea cu florile de mai sus.

       
      • adelina

        4 Decembrie 2012 at 19:14

        La a mea i-au cazut toate frunzele p[e rand, cred ca o pierd si eu de tot..la florarii le trateaza cu solutii pe care acasa nu le avem..

         
      • Cristina

        11 Ianuarie 2013 at 17:24

        Am un Stephanotis de 2 ani. l-am primit inflorit si incolacit pe un suport. Ii merge bine zic eu ! Dar eu astept mai mult de la el! Nu a mai inflorit de atunci si face frunze si lastari continuu! Am fost plecata 1 saptamana asta-vara si in lipsa mea cineva doar mi-a udat plantele! cand m-am intors era catarata pe tot geamul, pe dupa jaluzea un lastar, altul in ghiveciul de langa ea pana in varful unui lamai! Parca imi invadasera lianele casa! Cineva mi-a sugerat sa o desfac de pe suportul ala. As desface-o dar ce ii fac ca e imensa!! I-am pus si ingrasamnat pentru plante cu flori, are frunze zdravene, lastari la fel, dar nu infloreste!!
        Va rog frumos poate stiti ce i-as putea face ! Acum este intr-un spatiu mai racoros, intr-un living si un lastar este incolacit pe dupa draperie!
        Multumesc frumos!!

         
        • Constantin

          10 Februarie 2013 at 18:28

          Cristina, nu rezolvi nimic desfacandu-l de pe suport. Stephanotisul are nevoie de sustinere. Nu stiu ce sa zic, altii s-ar bucura in locul tau pentru ca in cele mai multe cazuri iasomia asta creste destul de greu. Lasa planta in pace, nu-i mai pune ingrasamant si asteapta. Astea din florarii infloresc mai devreme, dar cele crescute acasa infloresc abia in vara. Si daca e nevoie fa-i alt suport si dirijeaza toti lastarii pe el. Ar mai fi o solutie, ciupeste-i varfurile si atunci nu o sa mai creasca asa de lung, cel mult va da lastari laterali.

           
          • Cristina

            10 Februarie 2013 at 19:00

            multumesc frumos

             
  21. daniela

    17 Octombrie 2013 at 7:54

    Buna.Vin si eu cu o intrebare: am luat floarea pe la inceputul lui Septembrie, cand inca avea boboci; mi-au inflorit si cred ca acum a intrat in perioada de repaus. Floarea eu o tin in balcon.Mentionez ca balconul nu este incalzit si daca acum totusi nu scade temperatura de 8 grade, la iarna o sa cam scada.Deci….pot sa bag floarea in casa pana la primavara?Sau …pana cand sa o tin in casa? Si….mai ofeiti informatii legate si de alte flori(ex. cala si azalee)? Multumesc anticipat pentru raspuns

     
  22. Alina

    13 Martie 2014 at 18:58

    Buna . Am si eu o floricica , am cumparat-o cu boboci de 1 martie si i-au cazut toti bobocii. Cum ar trebui udata sau cum trebui ingrijita sa nu se usuce de tot ? Nu vreau sa o pierd…. Multumesc frumos !

     
    • Constantin

      16 Martie 2014 at 10:38

      Alina, nu esti singura care pateste asta. Dar ar insemna sa ma repet. Am raspuns deja de cateva ori la intrebarea asta. Te rog sa citesti si comentariile, gasesti si acolo destule informatii.

       
  23. Elisa

    27 Decembrie 2014 at 15:38

    Constantin, intai te intreb daca esti bine sanatos si toata lumea , la voi, este bine? Apoi va spun Sarbatori fericite si La multi ani! Apoi ca sunt ingrijorata fiindca, orice-ar fi, de ce nu mai scrii? Apoi, chiar mi-e dor de postarile tale 🙂
    Apoi, vreau sa-ti spun ca am luat pe 15 dec. floarea asta, Stephanotis imbobocita si la ceva timp au inceput sa se deschida boboci, dar in acelasi timp bobocii de la alta floare se ingalbenisera de la codite si nu au mai apucat sa se deschida. Vad ca, dupa 12 zile, fenomenul de ingalbenire continua si la alte flori de pe planta. Ma ingrijoreaza fiindca as fi vrut, ca toata lumea, sa fie bine, sa-i placa la mine, la 20 grade si in fereastra. Drept e ca nu am mai vazut soarele in ultimul timp n ici eu nici florile, am udat-o potrivit si ma tem ca voi pierde florile inainte de a le vedea deschise pe toate. M-am dus la florarie, caci mai avea una inflorita, sa vad cum este, dar a vandut-o, in schimb alta fara flori…nu-i mergea prea bine, avea doua frunze in proces de uscare desi cand am cumparat eu planta nu era asa. Desigur ca domnul era cam ursuz cand i-am spus si nu m-a putut ajuta.
    Te rog pe tine, Constantin, sfatuieste-ma. E florea fiului meu si vreau sa-i fie bine la mine, dar o sa las superstitiile, o iubesc si vreau sa-i fie bine florii acesteia. Daca vrei, poti sa-mi scrii pe e-mail daca-l mai stii, daca nu, e pe blog la ‘Despre mine”.
    Multumesc si mai da si tu un semn. Te-ai suparat pe lume? Si eu, periodic, dar imi trece :)))))))
    Cu bine, omule bun!

     

Lasă un răspuns

 
