RSS

Din floare in floare – fluturi diurni

04 Oct

Ochi de paun de zi – acesta este numele lui popular. Stiintific i se spune Vanessa io sau Inachis io. Ca larva se hraneste cu frunze de urzica. La maturitate, dupa cum se vede, se da in vant dupa nectarul florilor.

Fluturele mahaon sau coada-randunicii, denumit stiintific Papilio machaon.

Seamana cu cel de mai sus, i se spune tot coada-randunicii sau coada de randunica, insa este alt fluture denumit stiintific Iphiclides podalirius.

Cunoscut si nu prea iubit de gradinari, acesta este fluturele alb al verzei. Denumirea stiintifica este Pieris brassicae si larvele se dezvolta pe frunzele de varza, Fluturii se hranesc cu nectar.

 Pe acesta din urma nu am avut onoarea sa il cunosc, asa ca nu stiu cum se numeste. Daca stiti voi, lasati un comentariu ca sa stim si noi ce si cum.

UPDATE 22 noiembrie 2011   Intre timp am aflat de la Andreea cum se numeste fluturele din ultima fotografie si ii multumesc si aici. Asadar numele lui este Vanessa atalanta.

 
12 comentarii

Scris de pe 4 Octombrie 2011 în Necuvantatoare

 

Etichete: , , , , ,

12 responses to “Din floare in floare – fluturi diurni

  1. Dani

    4 Octombrie 2011 at 23:07

    Frumosi fluturii, omizile nu-mi plac … dar frumusetea cere sacrificii, nu ?

     
    • Constantin

      5 Octombrie 2011 at 21:46

      N-ai ce-i face! Si apoi, fara omizi n-ar mai fi nici fluturi.🙂

       
  2. irenadaiana

    6 Octombrie 2011 at 12:54

    nici eu nu stiu cum il cheama dar il vad destul de des pe la mine prin gradina🙂

     
    • Constantin

      6 Octombrie 2011 at 22:46

      Nu-i nici o graba, Daiana! Daca n-am stiut noi patruzeci si ceva de ani si n-am murit, n-o sa patim nimic nici de-acum incolo.🙂

       
  3. Andreea

    14 Noiembrie 2011 at 18:53

    Foarte frumoase fotografiile! Ultimului fluture nu stiu exact cum ii zice in denumirea populara, bunica ii zicea „forfecuta” si il vedeam de obicei toamna prin vie, denumirea stiintifica Vanessa atalanta

     
    • Constantin

      22 Noiembrie 2011 at 19:47

      Multumesc, Andreea si bun venit printre fotografiile mele! O sa postez un update cu denumirea corecta a fluturelui.

       
  4. anna

    6 Iulie 2012 at 12:52

    se numeste fluturele amiral :03
    asa stiam eu dar nu stiu denumirea stiintifica

     
  5. anna

    6 Iulie 2012 at 12:55

    apropo ultimul fluture e cam…cum sa zic….cam rupt pe margini dar pozele sunt ok🙂

     
    • Constantin

      26 Iulie 2012 at 13:38

      E cam cum spui tu, dar altul mai aratos nu am gasit. Cum fac rost de alta fotografie, cum o inlocuiesc. Pana atunci ramane asa, ca reprezentant al speciei nu ca model de perfectiune. Asta nu era pregatit sa devina fotomodel, l-am luat pe nepregatite.🙂

       
  6. Radu Andrei Alexandru

    23 August 2012 at 10:01

    Salutare! Fluturele se numeste Vanessa Atalanta (Amiralul Rosu)!

     
    • Constantin

      23 August 2012 at 21:31

      Multumesc pentru informatie. E corect, am verificat si fluturele din ultima fotografie se numeste Vanessa Atalanta. Inca o data, multumesc. O sa modific si in articol, cand o sa am timp.

       
  7. Vera

    2 Ianuarie 2015 at 17:34

    Vanessa atalanta era un fluture slăvit de scriitorul Vladimir Nabokov, pasionat de entomologie. Fluturele Vanessa sau admirabilul roşu, sau amiral în denumirea deformată însă folosită şi ea, apare în multe dintre cărţile lui. Foarte frumoasă pagina, mullţumiri!

     

Lasă un răspuns

 
