RSS

Gogosari fideluta in sos

03 Oct

Astazi mai trecem prin bucatarie si pregatim o conserva pentru iarna, ca asa-i sta bine gospodarului sa-si faca iarna car si vara sanie. Si cum toamna e sezonul pregatirii conservelor si muraturilor (bine, e si sezonul celor cazuti din nuc, a celor lesinati in beci de la CO2 – ul produs de mustul pe cale de fermentare, dar si a jurnalelor de stiri pline ochi cu protagonisti bine imbibati cu tulburel – dar asta e alta poveste) va propun o reteta usor de facut, insa foarte gustoasa, pe baza de gogosari.

INGREDIENTE:

  • 3 kg gogosari
  • 1/4 l otet de vin de 9°
  • 1/4 l ulei
  • 1/4 l suc de rosii, sau 2 linguri de bulion concentrat
  • 4 linguri zahar
  • 1 lingura miere
  • 1 lingura mustar
  • 1 lingura sare
  • piper boabe, foi de dafin, boabe de ienibahar.

Se spala gogosarii, se curata de seminte si se taie felii nu prea subtiri, cam 2 cm. Din 3 kg de gogosari, dupa curatare, o sa mai ramaneti cu vreo 2,5 kg. Intr-un vas pus pe foc amestecati toate celelalte ingrediente. Cand amestecul e fierbinte adaugati si gogosarii si opariti-i vreo 15 minute (timp in care ii amestecati constant), pana isi schimba culoarea si devin elastici – o sa simtiti asta la lingura. Gogosarii nu trebuie sa fie prea fierti pentru ca devin prea moi, pielita se desprinde de pulpa si aspectul conservei are de suferit. Oricum, otetul isi mai face treaba si pe parcursul depozitarii.

Se pune compozitia fierbinte in borcane fierbinti si puneti borcanele la racit in paturi. Daca aveti ceva temeri, puteti sa sterilizati borcanele in cuptor la 80° C, timp de vreo 20 de minute. Din ingredientele de mai sus ies 9 borcane de 400 ml.

                                                         SPOR LA TREABA SI SUCCES!

 
7 comentarii

Scris de pe 3 Octombrie 2011 în Retetele mele

 

Etichete: , , ,

7 răspunsuri la „Gogosari fideluta in sos

  1. mia elekes

    4 Octombrie 2011 at 9:21

    15 min? nui prea mult

     
    • Constantin

      4 Octombrie 2011 at 22:16

      Mia, „nu-i prea mult” e o constatare sau o intrebare? Ca sa stiu ce sa-ti raspund.

       
  2. irenadaiana

    6 Octombrie 2011 at 12:52

    deja imi lasa gura apa 🙂 ce bine le va sta la iarna langa o fripturica . 🙂 🙂 🙂

     
    • Constantin

      6 Octombrie 2011 at 22:43

      Le-a stat bine chiar si ieri langa o fasole cu scarita afumata! 🙂 Dar ai dreptate, cu friptura se asorteaza si mai bine. 🙂

       
  3. anisoara

    10 Septembrie 2012 at 11:39

    Buna. Reteta este extraordinara. Am gasit-o acum cativa ani intr-o revista, am incercat-o si am fost foarte incantata. Printr-o imprejurare nefericita am ratacit reteta si acum ma bucur ca am gasit-o aici. Deja am cumparat gogosarii. Multumesc Constantin.

     
    • Constantin

      16 Septembrie 2012 at 16:41

      Cu placere! Exista nenumarate variante ale acestei retete. Eu pe asta o stiu, imi place asa cum e si o voi folosi in continuare.

       
  4. Guesswho

    21 Septembrie 2012 at 8:10

    Aseara am facut acesta reteta, gogosarii sunt deliciosi. E exact ce cautam. Multumesc. 🙂
    Am sa „fur” si reteta de zacusca cu opintici, am vazut ca au aparut deja.

     

Lasă un răspuns

 
