RSS

Carciumareasa – Zinnia elegans

01 Oct

Planta anuala, carciumareasa, sau Zinnia elegans asa cum i se spune stiintific, este originara din Mexic si face parte din familia Asteraceae. Creste ramificata, are tulpina puternica si frunze aspre. Este o planta rustica, una dintre putinele flori de gradina care ne incanta cu atat de multe varietati coloristice, cele mai des intalnite fiind: crem, somon, roz, rosu, ciclam etc. Florile pot fi folosite si ca flori taiate, in realizarea de buchete simple sau in combinatie cu alte flori de gradina. In gradina poate fi utilizata pentru realizarea de rabate, grupuri sau ronduri dar si pentru delimitarea cailor de acces sau a straturilor de legume.

Ii prieste orice pamant bun de gradina expus la soare si chiar in semiumbra. Se seamana in gradina prin aprilie-mai. Pentru a avea flori mai timpurii se poate face rasad in interior pe care il plantati la locul definitiv atunci cand vremea o permite. Este o planta foarte rezistenta, in timpul verii neavand nevoie de ingrijiri speciale, decat sa se praseasca de cateva ori si, cand seceta persista, sa se ude abundent. Poate fi atacata de fainare.

Interesant la carciumareasa este faptul ca ceea ce numim noi floare este de fapt o inflorescenta numita calatidiu, un tip de inflorescenta caracteristic familiei Asteraceae.  

DSC01894 DSC01867 carciumarese DSC01865 inflorescenta calatidiu DSC01858 DSC01853 Zinnia DSC01785 DSC01852 DSC01812 DSC01810 DSC01777 carciumareasa. Zinnia DSC01282 DSC01284 Zinnia elegans DSC01286 DSC01288 DSC01717 DSC01237 DSC01234 carciumarese, Zinnia elegans DSC01782 DSC01778

 

 
8 comentarii

Scris de pe 1 Octombrie 2011 în In gradina

 

Etichete: , , , ,

8 responses to “Carciumareasa – Zinnia elegans

  1. Dani

    2 Octombrie 2011 at 12:31

    Nu degeaba, e Elegans . O planta minunata si are atitea nuante …

     
    • Constantin

      2 Octombrie 2011 at 17:08

      Asa e, Dani! Si nu inteleg de ce nu este mai intalnita prin gradini, pentru ca este nepretentioasa, foarte rezistenta si atatea culori rar intalnesti la o floare de gradina.

       
  2. Dana

    2 Octombrie 2011 at 15:51

    Bine ai revenit Constantine. Zinnia a fost surpriza verii pentru mine… au crescut mai mult de 1m, sunt inflorite si acum, doar mici semne de fainare. Am facut cateva rasaduri, tarziu in aprilie… nu as fi pariat pe ele, dar au iesit castigatoare. Toate cele bune si astept alte postari si flori frumoase.

     
    • Constantin

      2 Octombrie 2011 at 17:18

      Bine te-am regasit, Dana! Nu am fost plecat nicaieri, stateam pe aici prin preajma insa nu prea aveam chef de „munca”.🙂 Si ale mele sunt pline de flori, chiar astazi au avut parte de o sedinta foto, dar frunzele sunt cam atinse de fainare. Si nu inteleg de ce, ca de plouat nu a plouat, aglomerate nu-s si nici sursa de infestare pe aproape nu au avut. Uite ca nu am spus in postare, dar sa stii ca din rasadurile de carciumarese se dezvolta plante mai frumoase decat cele semanate direct in gradina. Si daca le mai si ciupesti lastarii laterali, obtii niste flori de toata frumusetea. Iti multumescpentru vizita, Dana! Mai treci pe aici, o sa mai postez caci e pacat de fotografii sa stea uitate intr-un folder. O saptamana frumoasa iti doresc!

       
  3. irenadaiana

    6 Octombrie 2011 at 12:44

    mama avea gradina plina de carciumarese si-ti dai seama ca nici eu nu le-am ocolit. sunt grozave si la mine au mai iesit si singure din cele scuturate anul trecut. unele dintre ele miros chiar a must – de unde si denumirea de carciumarese. ca flori taiate tin foarte mult – desi „beau” foarte multa apa- si concureaza cu succes cu gerbera atat in ce priveste culoarea dar nu numai.

     
    • Constantin

      6 Octombrie 2011 at 22:38

      Daiana, chiar nu stiam de unde vine denumirea lor, desi m-am intrebat de cateva ori. Iaca, am mai invatat ceva. Multumesc!

       
  4. Anamaria

    1 August 2013 at 17:46

    Aceasta floare reprezinta copilaria mea. Dar n as putea spune ca e rezistenta si nepretentioasa.Dupa ce mi au crescut mari si au inflorit au fost masiv atacate de fainare,praful acela alb pe frunze,pe urma pe tulpini,ramurele.Nu am intervenit la timp pt ca nu am avut experienta si acum s au ingalbenit. Pe zi ce trece se ingalbenesc si se usuca,nu mai infloresc bobocii.. atat de rau imi pare! Si anul trecut au patit acelasi lucru,numai ca am avut muult mai putine!

     
    • Constantin

      20 Septembrie 2013 at 10:26

      Am mentionat ca este atacata de fainare. Alta data pregateste-ti din timp niste fungicid (Topsin, Metoben), indeparteaza din zona toate resturile de plante atacate si poti incerca sa semeni carciumaresele in alt loc, de preferat unul insorit si aerisit. Nu uda plantele pe frunze si ai grija ca plantele sa nu fie prea dese.

       

Lasă un răspuns

 
