RSS

Sfarsitul verii – flori in gradina

31 Aug

Florile din gradina surorii mele nu par sa simta ca se apropie toamna, ba as putea spune ca arata chiar mai bine decat in vara. Asta, poate si pentru ca au fost plantate ceva mai tarziu, deoarece in primavara gradina era abia in faza de completat cu pamant bun de padure si nivelat. Casa fiind noua, gradina inca nu este amenajata in totalitate, insa flori au fost si sunt destule. Ba chiar si rosii, ardei, gogosari, varza, capsuni, castraveti, pepeni plus pomii plantati toamna trecuta. Ar fi trebuit sa vedeti satisfactia proaspetilor gradinari – mai ales a cumnatului care a crescut la bloc, deci activitatea asta chiar e noua pentru el – la aparitia primelor flori, la vederea primelor legume pe tufe sau la culegerea primelor roade din gradina lor. E greu de descris, dar cred ca va amintiti cu totii de primul an de gradinarit. Planuri mai sunt si vor fi puse in practica in curand deoarece asteapta toamna pentru a planta ceva arbusti, bulbi de toamna, niste trandafiri, vita de vie si cate n-or mai fi. Sanatate sa fie si putere de munca si in timp le vor face pe toate. Important este ca le place si ca activitatea asta le aduce satisfactii.

 

 
14 comentarii

Scris de pe 31 August 2011 în In gradina

 

Etichete: , , , , , , , , ,

14 răspunsuri la „Sfarsitul verii – flori in gradina

  1. DANI

    31 August 2011 at 15:04

    Parada florilor. Au de ce, sa se mindreasca proprietarii. Dar mai, peste citiva ani …

     
    • Constantin

      31 August 2011 at 22:33

      Dani, mai mult decat mandri, cred ca sunt multumiti ca munca lor nu a fost in zadar. Caci, asa cum bine stii, e ceva de munca pentru a mentine florile intr-o stare asa de buna. Peste ani sper ca gradina lor sa arate din ce in ce mai bine, de fapt sunt convins ca inca de la primavara o sa apara ceva in plus acolo.

       
  2. simf

    31 August 2011 at 17:44

    la asa minuni, cred si eu ca au de ce sa fie incantati. florile sunt puse din seminte sau rasaduri? (pe busuiocul rosu sunt de-a dreptul geloasa, al meu e verde cu vagi irizatii maronii, nici pe departe rosu, cum era cand l-am plantat)

     
    • Constantin

      31 August 2011 at 22:53

      Simona, sunt incantati, acum sincer, cine nu ar fi? Nu e nici o minune cu florile astea, atata doar ca au fost udate constant, aproape ca cele de ghiveci, pentru ca ploi nu prea au fost pe la noi vara asta. Era inceput de iunie cand terenul a fost pregatit de plantare, asa ca florile sunt din rasad: o parte cumparate din piata, o parte fiind rasaduri facute de mine si care nu au mai ajuns la tara, ca prea era goala gradina surorii si oricum la mama erau destule. De semanat au semanat doar patrunjel, castraveti si pepeni, caci doar astea se mai puteau semana la acea vreme. Si nu atat pentru productie cat au mizat pe faptul ca acestea vor umple mai usor gradina. Busuiocul ala e de la Elisa careia ii multumesc si pe aceasta cale. Anul trecut mi-a dat un buchet de busuioc pe care l-am pus in apa intr-un PET taiat si l-am plimbat vreo 3 zile in portbagaj, din Fagaras pe Transfagarasan, pe la Curtea de Arges si pe la Campulung Muscel, prin Bran, Rasnov, Brasov si asa am ajuns cu el la Iasi. L-am pus in vaza si a mai rezistat inca multa vreme pana s-a uscat si atunci i-am cules frunzele si varfurile, l-am pus intr-un plic si l-am folosit in bucatarie. In primavara am semanat din semintele scuturate si iata ce a iesit. Daca vrei, iti strang si tie niste seminte, cand se va usca.

       
      • simf

        1 Septembrie 2011 at 14:24

        Constantin, multumesc, am busuioc rosu, numai ca din vina compozitiei solului se inverzeste. La fel am patit si cu salata, si cu menta rosie.

         
        • Constantin

          11 Septembrie 2011 at 16:05

          In cazul asta fa rasad si transpanteaza-l in gradina cu tot cu pamantul din ghiveci, eventual fa groapa un pic mai mare si pune niste pamant bun, poate asa o sa mearga.

           
  3. irenadaiana

    31 August 2011 at 23:03

    nu se poate , nu-i adevarat , nu-i corect , niciun fir de buruiana , o iarba , un stir macar , ceva acolo… le-ai facut tu ceva in photoshop, precis, si-acum ne oftici pe toti cei cu gradini paraginite si arse … 🙂 🙂 🙂

     
    • Constantin

      11 Septembrie 2011 at 16:09

      🙂 Nu-i photoshop, asta-i pamantul de padure de care iti spuneam candva. Au fost ceva buruieni, dar au prasit si nu prea mai sunt.

       
  4. balaurdegradina

    1 Septembrie 2011 at 13:25

    dupa cum arata toate, presimt dezlantuirea unor pasiuni gradinaresti din cele maari si grele 😀

     
    • Constantin

      11 Septembrie 2011 at 16:12

      Asa-i ca se vede si de la tine? O sa urmaresc fenomenul de aproape si va tin la curent. 🙂

       
  5. Elisa

    25 Septembrie 2011 at 16:12

    Dar, chiar, ce cunoscuta mi se pare prima poza! 😉 😀

     
    • Constantin

      27 Septembrie 2011 at 20:14

      Asa-i? Cum sa nu-l cunosti daca e de la tine din gardina? 🙂

       
  6. ganguritu

    27 Septembrie 2011 at 6:42

    abia astept sa-si schimbe fata si gradina mea. Ce bine cred ca te simti inconjurat de atata culoare…

     
    • Constantin

      27 Septembrie 2011 at 20:18

      Asta cu schimbatul la fata, sigur o sa se intample curand. Pentru ca vine toamna si o sa vina si iarna si nici n-ai sa-ti mai recunosti gradina. 🙂 Dar la primavara, cu putin efort si cu multa vointa sigur o sa arate si gradina ta asa cum iti doresti. Din pacate, pentru mine, florile de mai sus nu-s ale mele ci ale surorii mele. Am avut si eu dar cu seceta asta s-a cam ales praful de ele.

       

Lasă un răspuns

 
