RSS

Tarta cu pere si ciocolata

24 Aug

Tarta cu pere si ciocolata

Pentru ca tot e sezonul perelor si pentru ca voiam sa fac ceva cu ele, altceva dacat sa le mananc proaspete, am cautat si am gasit aceasta reteta care in final s-a dovedit a fi tare buna, motiv pentru care am si facut-o de doua ori. Pana acum, cand auzeam de tarta, nu eram foarte impresionat, pentru mine o prajitura insemnand crema, ciocolata, frisca si dulce, toate ingredientele in cantitati de la mult in sus. Si tartele pe care le stiam eu pana acum vreo saptamana semanau a multe, numai a prajitura selecta nu prea. Fa-o macar o data si mai schimbam impresii dupa asta.

Tarta cu pere si ciocolata, ingrediente  

INGREDIENTE: 7-8 pere mari (aproximativ 1 kg) nu exagerat de coapte, 250 ml de vin alb dulce (Muscat), 200 g ciocolata menaj, 170 g unt, 100 g zahar, 4 oua, 100 g pricomigdale, 200 g faina, 1/2 plic praf de copt, esenta de rom.

Cureti perele de coaja, le tai in 4 si indepartezi cotorul si coditele. Pui perele taiate intr-un vas larg, adaugi vinul si le fierbi pana cand se evapora vinul complet.

In acest timp maruntesti ciocolata si o topesti pe bain-marie, cand e topita adaugi peste ea 100 g de unt taiat cubulete (mai pastrezi 70 g de unt, o sa-l folosesti mai tarziu), omogenizezi bine si dai crema deoparte sa se raceasca.

Acum separi ouale. Galbenusurile le amesteci cu jumatate din cantitatea de zahar (50 g), le freci bine pana se topeste zaharul, adaugi si restul de unt si amesteci cat sa obtii o crema fina.

Separat bati albusurile cu un praf de sare si cu restul de zahar.

Acum e momentul sa amesteci tot ce ai pregatit pana acum. Peste crema de galbenusuri adaugi crema de ciocolata racita, amesteci si adaugi si pricomigdalele pe care in prealabil le-ai maruntit bine. Peste astea adaugi faina cernuta, pe care ai amestecat-o cu praful de copt. Pui si esenta de rom, probabil ca ar merge si esenta de migdale dar eu, pe motiv de copil mofturos, am folosit esenta de rom si nu cred ca am gresit. La final adaugi albusul batut, amestecand usor de jos in sus.

Imparti aluatul in doua si pui o parte in tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Poti folosi o tava rotunda, o forma de tort sau un vas termorezistent dreptunghiular, nu are importanta. Acoperi aceasta prima parte de aluat cu perele, daca ti se par acre poti sa mai presari putin zahar peste ele, apoi adaugi si restul de aluat.

Se coace timp de 45 de minute in cuptorul preincalzit la 180° C. Se scoate, se lasa 10 minute sa se raceasca, se rastoarna si se pudreaza cu zahar (eu am uitat). Se portioneaza, se mai face o fotografie spre vesnica aducere aminte si se serveste.

                                                 SPOR LA TREABA SI POFTA BUNA!

 
12 comentarii

Scris de pe 24 August 2011 în Retetele mele

 

Etichete: , , ,

12 responses to “Tarta cu pere si ciocolata

  1. DANI

    24 August 2011 at 20:56

    Imi place, ca ai fiert perele in vin. Da n-ai scris, ce e cu pricomigdalele. Unde le pui si cind? Daca ma invrednicesc, o pun in aplicare, reteta ta. Arata grozav. Si ne plac perele.

     
  2. Constantin

    24 August 2011 at 21:03

    Am scris, dar nu ma mai recunoaste nici wordpress-ul de cand nu am mai fost pe aici si mi-a salvat postul partial. L-am editat si acum e in regula. Sper!🙂

     
    • Dani

      25 August 2011 at 17:38

      O.K. s-a notat ! Multumesc, Constantine !

       
  3. Victoria Cus (@DavidOctavian)

    27 August 2011 at 15:39

    ce bine suna.Dar nu incerc pana nu imi iau cuptor nou ca al meu ma termina de nervi🙂

     
    • Constantin

      30 August 2011 at 20:38

      Am noroc de un cuptor bun. Si am si pere din gradina. Dar sa o faci, nu o sa regreti!

       
  4. Marius Andrei

    7 Septembrie 2011 at 14:47

    Arata delicios de delicios

     
    • Constantin

      11 Septembrie 2011 at 16:15

      Marius, nu numai ca arata, chiar e delicioasa. Si se poate face si cu alte fructe daca nu ai sau nu-ti plac perele.

       
  5. Marius Andrei

    11 Septembrie 2011 at 16:23

    Imi plac perele, chiar le divinizez, traiesc, respir si visez pere…mai nou tarta cu pere :))

     
    • Constantin

      11 Septembrie 2011 at 16:32

      Eeei, in cazul asta nu mai e loc decat de un indemn: la treaba, Marius, si sa-mi spui cum a iesit!🙂

       
      • Marius Andrei

        11 Septembrie 2011 at 16:34

        Nu ma asteptam sa fii asa dur :)) O sa incep treptat, azi cu mancatul de la altii si maine poimaine cu cratitaritul.

         
        • Constantin

          11 Septembrie 2011 at 16:43

          E bine si asa, numai ca ai grija, stii cum se spune: numai maine nu-i poimaine. Si atunci sa te vad!🙂

           

Lasă un răspuns

 
