RSS

Muscate din seminte

12 Iul

Prin februarie, cand deja mi se facuse lehamite de iarna si nestiind ca primavara o sa mai intarzie o vreme, m-am apucat de facut rasaduri, cred ca am mai spus asta intr-o postare. Si am semanat intr-o veselie, cam tot ce aveam si stiam ca merg semanate in interior. Printre plicurile mele era si cel cu seminte de muscate. Nu stiam mare lucru despre inmultirea muscatelor prin seminte si nici nu mai incercasem vreodata, pentru ca am muscatele mele de ani de zile. Acum trebuie sa spun ca in momentul cand am cumparat semintele am facut-o cam in viteza, nu m-am uitat ca-s muscate comune, eu sperand sa fie muscate curgatoare. Eei, abia cand sa le seman mi-am dat seama ce am cumparat. Unde mai pui ca in plic erau doar vreo 20 de seminte din care jumatate nu aratau prea bine, fiind mici sau sparte.

Si am purces la treaba. Am semanat semintele acoperindu-le cu pamant, am udat pamantul si tavita am introdus-o intr-o punga pentru mentinerea umiditatii. Temperatura era cam de 23 de grade. Greu, tare greu au rasarit! Dupa vreo doua saptamani au aparut doua fire, dupa alte cateva zile au mai aparut inca doua fire anemice. Cand au mai crescut putin le-am repicat in pahare si incepand de acolo au prins aripi, crescand foarte viguroase. Intr-un final le-am plantat cu tot cu balot, pe toate patru intr-un ghiveci. De cateva zile doua dintre ele, cele mai mari, au inflorit. Le astept si pe celelalte doua, sper sa fie o culoare pe care nu o am.

Acum mi-s tare dragi si tragand linie cred ca a meritat incercarea. La urma urmei, nu erau doar muscatele, in acelasi timp aveam aproape doua sute de fire de rasaduri de diverse flori si legume asa ca patru in plus nici nu mai contau. Acum incep sa semene a tufa si sunt destul de compacte, avand inca multi bobocei pe sub frunze. Daca mai iau in calcul si ca o sa le am inca mult timp de aici inainte, chiar a meritat.

UPDATE

Intre timp a inflorit si cea de-a patra muscata🙂

 
15 comentarii

Scris de pe 12 Iulie 2011 în Florile mele

 

Etichete: ,

15 responses to “Muscate din seminte

  1. maryanne

    14 Iulie 2011 at 12:50

    da, chiar a meritat. Sunt f sanatoase si e bine ca s-au nimerit doua culori diferite.

     
    • Constantin

      14 Iulie 2011 at 19:11

      E chiar mai bine, caci a inflorit si a patra si este roz.🙂

       
  2. Alexandra

    14 Iulie 2011 at 21:32

    Invidie scrie pe fata mea. Noroc ca nu ma vezi.😀

     
  3. Gabriela

    15 Iulie 2011 at 15:23

    sunt foarte frumoase. O sa incerc si eu anul viitor.

     
    • Constantin

      15 Iulie 2011 at 21:00

      Trebuie sa incerci, in 4-5 luni ai muscate inflorite din productie proprie.

       
  4. claudia

    13 Martie 2012 at 13:33

    superbe eu am 18 muscate curgatoare pe care vreau sa le inmultesc iar am luat samanta de muscate si astept sa vad ce iese.te pup

     
    • Constantin

      19 Martie 2012 at 22:30

      Felicitari, Claudia! Dar cum te descurci cu ele iarna? Ai gasit seminte de muscate curgatoare? Sau sunt tot Pelargonium zonale?

       
    • Masi

      24 Martie 2012 at 22:27

      Buna, Unde ai gasit semintele de muscata? Multumesc

       
      • Constantin

        25 Martie 2012 at 21:11

        Buna, Masi! Semintele sunt produse de Agrosel si eu le-am cumparat din Kaufland, anul trecut. Astazi am trecut prin Dedeman, dar seminte de muscate nu erau. Dar poate a vazut cineva prin vreun magazin si ne da de stire. Oricum, era bine daca spuneai de unde esti.

         
        • Masi

          25 Martie 2012 at 23:17

          Buna,
          Multumesc frumos Constantin pentru raspunsul prompt. Astazi am trecut prin Obi si am gasit si de la Agrosel si de la alte firme. Acum le astept sa rasara🙂

           
  5. neli

    8 Mai 2013 at 18:08

    eu am cumparat seminte de muscate din real .l-am pus in pahare mici spre sfirsitul lunii februarie. De aprx. o luna le-am pus in ghivece mai mari , acuma sint frumoase dar nu stiu cin o sa infloreasca.Daca stie cineva sa-mi spuna cam in cit timp o sa apara florile? Va multumesc

     

Lasă un răspuns

 
