RSS

Dulceata de capsune – 2

20 Iun

Aseara spuneam ca astazi o sa mai postez niste imagini din gradina. Intre timp m-am razgandit si m-am hotarat sa va arat ultima creatie din bucatarie. Este o alta reteta de dulceata de capsune, aia de care fugeam eu spunand ca e prea sofisticata si nu merita sa-ti pierzi timpul cu ea. Ei bine, merita! Mai ales ca nici de aceasta data nu e vorba de mult timp. Ingredientele sunt aceleasi: 1 kg de capsune, 1 kg de zahar, zeama de la jumatate de lamaie. Imaginile si comentariile la fotografii or sa va fie de folos, daca va hotarati sa faceti asa ceva:

Puneti peste capsunele curatate de codite si bine spalate, zaharul. Lasati pana a doua zi. O sa arate cam asa.

Atunci separati capsunele de siropul lasat. Deocamdata avem nevoie doar de sucul fructelor.

Puneti siropul la fiert pe foc iute.

In 12 minute siropul este legat. Pentru a verifica, lasati sa cada cateva picaturi intr-un pahar cu apa. Daca acestea se duc direct la fundul paharului, fara sa se dizolve pe drum, siropul este legat.

Acum adaugati fructele si amestecati din cand in cand. Cu blandete.

Nu plecati de langa foc pentru ca acum dulceata o sa inceapa sa faca spuma si nu vreti sa o adunati de pe aragaz.

Adaugati zeama de lamaie si spumuiti dulceata.

E aproape gata!

Acum, chiar ca e gata!

Faceti o proba, punand o lingura de dulceata la racit. Pentru operativitate puneti farfuriuta cateva minute in frigider sau congelator. Inclinand farfuria, dulceata nu ar trebui sa curga, macar cat sa faci o fotografie.

Ii mai faci o fotografie si poti s-o si gusti, ca doar tu ai facut-o.

homemade strawberry jam

O pui in borcane, pui si capace, nu ca mine, lipesti etichete, le stergi frumos si le duci in camara.

Mai simplu de atat nu se poate. Ei, acum aveti doua retete! Daca nu v-ati dat seama din fotografii o sa va spun eu ca dulceata asta e „mai dulceata” decat cealalta, dar amandoua sunt la fel de bune. Daca aveti si chef, treaba e ca si facuta.  S-aveti spor!

Pentru maine inca ma gandesc cu ce sa va servesc: sirop de capsune sau o alta dulceata? Ia sa vedem cine ghiceste!

 
2 comentarii

Scris de pe 20 Iunie 2011 în Retetele mele

 

Etichete: ,

2 responses to “Dulceata de capsune – 2

  1. Elisa

    21 Iunie 2011 at 8:11

    Eu am facut ieri sirop de capsune, nefiert si din pulpa ramasa , dupa stors, gem pentru acum, la cutie 🙂 -frigider.
    Cred ca vei incerca si tu siropul caci pe canicula ce urmeaza trebuie sa bem nu sa mancam 😆

     
  2. Constantin

    21 Iunie 2011 at 16:32

    Elisa, am facut si eu sirop de capsune. De doua ori chiar. Un sirop aproape nefiert, asta pentru ca nu am vrut sa folosesc aspirina. Am sa scriu mai pe seara cum l-am facut, acum mai am ceva treburi de facut.

     

Lasă un răspuns

 
