RSS

Dicentra spectabilis – cerceii doamnei

11 Mai

Ei, ce spuneti? Va plac inimioarele astea roz insirate ca margelele pe ata? Dicentra spectabilis se numeste planta si este foarte apreciata pentru florile sale atractive. Este o planta perena ce infloreste in luna mai, face parte din familia Fumariaceae si este originara din Siberia si Japonia. In pamant are o radacina carnoasa, rizomatoasa si se inrudeste cu brebenelul si fumarita. O denumire mai veche este Lamprocapnos spectabilis iar la noi i se spune cerceii doamnei.

Este o planta ideala pentru locurile umbrite. Are nevoie de un pamant fertil si bine drenat, dar umed si o pozitionare in semiumbra sau umbra. Nu suporta soarele puternic, in schimb creste bine intr-un loc unde primeste soare dimineata. Daca este prea cald, la mijlocul verii, planta intra in repaus, dar reapare toamna sau primavara urmatoare. Din acest motiv este bine sa marcati locul unde este plantata pentru a nu sapa din greseala in zona respectiva. Daca ii sunt respectate cerintele va continua sa fie verde tot anul.

Se inmulteste prin seminte (greu, dureaza cateva luni, dar se pot semana semintele direct in gradina toamna) sau prin segmente de radacina. Se poate recurge si la divizarea tufei la inceputul primaverii.

Florile rezista pe tufa cateva saptamani si pot fi folosite si ca flori taiate.

 
11 comentarii

Scris de pe 11 Mai 2011 în In gradina

 

Etichete: , , , ,

11 responses to “Dicentra spectabilis – cerceii doamnei

  1. victoriacus

    12 Mai 2011 at 20:17

    Minunat.Deci este perena.Nu am stiut si de asta nici nu mi-am luat pana acum

     
    • Constantin

      12 Mai 2011 at 20:41

      E perena, am vazut si eu prin magazine dar nu stiu daca e chiar asta, nici nu stiu daca rezista peste iarna. Poate a incercat cineva si ne spune si noua. Oricum, pe mine nu m-ar interesa sa o cresc in ghiveci ci in gradina.

       
  2. victoriacus

    12 Mai 2011 at 21:01

    pai si eu la fel.Tot in gradina,ca la ghiveci nu am unde sa o tin iarna

     
  3. Masi

    14 Mai 2011 at 6:54

    E perena si rezista in clima din jud Hunedoara unde locuiesc eu. Pe strada mea am vazut la 4 vecini in gradina si iarna nu am vazut ca fac ceva special pentru a le acoperi. Oricum, primavara iar apare asa ca sa avem curaj. Sunt inflorite de cca 3 saptamani.

     
    • Constantin

      14 Mai 2011 at 16:25

      Masi, bine ai venit si multumesc pentru aceste informatii. As fi vrut sa stiu daca cele din magazin sunt perene, daca a cumparat cineva, le-a plantat in gradina, au rezistat si s-au inmultit.

       
  4. Alexandra

    14 Mai 2011 at 16:43

    Si doamna unde era?😀

     
  5. Corina

    18 Mai 2011 at 8:22

    E perena si e aceeiasi si cea din comert.Am si eu de cativa ani, si e minunata.Tufa s-a tot marit, la un moment dat o voi desparti.

     
    • Constantin

      18 Mai 2011 at 16:58

      Multumesc, Corina! Exact asta voiam sa stiu. Asadar, Dicentra din comert poate fi plantata in gradina, la umbra, semiumbra sau chiar pe partea de est a casei, unde primeste soare doar dimineata. Inca o data iti multumesc, Corina, si te mai astept pe aici!

       
  6. Mihaela C.P.

    10 Mai 2012 at 16:03

    Rezista in curte peste iarna.Or fi si in familia ei mai multe soiuri, dar la noi sunt de-alea de Siberia🙂, care rezista .

     
    • Constantin

      10 Mai 2012 at 19:48

      Am gasit in primavara in magazin, erau doua radacinute parlite si uscate intr-un plic si nu mi-au inspirat incredere. Acum vreo 2 ani am vazut la ghiveci, gata inflorite.

       

Lasă un răspuns

 
