RSS

Inflorirea la Hoya carnosa

28 Apr

Astazi m-a gasit cineva cautand „trucuri pentru a inflori planta lacrima maicii domnului„. Si m-am gandit sa raspund, atat cat ma pricep, pentru ca stiu ca multa lume se plange de faptul ca lacrima Maicii Domnului sau floarea de ceara, asa cum mai este cunoscuta Hoya, nu infloreste. Prima data m-am amuzat, apoi m-am gandit ca respectiv(a)ul o fi incercat toate metodele si ultima lui speranta sta intr-un numar de magie. Ei bine, cand e vorba de plante nu prea exista trucuri. Exista in schimb sfaturi de la cei cu mai multa experienta si cateva reguli care, cum altfel daca-s reguli?!, trebuie respectate cu sfintenie. Insa, nici atunci nu poti fi sigur 100% de reusita.

Revenind la Hoya, trebuie cunoscute cateva caracteristici ale acestei plante si daca veti actiona tinand cont de cerintele ei, s-ar putea sa o vedeti inflorind. Spun s-ar putea, pentru ca, din experienta v-o spun, exista plante (nu neaparat Hoya) carora nu le vii de hac orice ai face.

In primul rand trebuie stiut ca Hoya este o planta suculenta. Daca e suculenta inseamna ca nu are nevoie de prea multa apa. Si nu numai ca nu trebuie udata foarte des, dar apa este principalul sau dusman, o udare abundenta ducand la putrezirea radacinilor. Chiar si aspectul frunzelor, groase si cerate, ne spune ca planta nu are nevoie de multa apa. Asa ca are nevoie de un ghiveci destul de mic, la prima vedere disproportionat cu talia plantei, pentru ca Hoya are o crestere rapida. Dintr-un ghiveci prea mare apa s-ar evapora mai greu, ceea ce nu ar fi pe placul plantei careia nu-i place un substrat in care apa balteste. Asa ca udati planta rar si bine, lasand pamantul sa se usuce intre doua udari. Ce are udatul cu inflorirea? Pai are, caci planta se va dezvolta excesiv in detrimentul infloririi. Asta, daca nu moare.

Al doilea aspect de care trebuie sa tineti cont este pozitionarea plantei. Hoya are nevoie de lumina, multa lumina, in cel mai rau caz cel putin 4 ore de soare pe zi. Nu-i place soarele care cade direct pe ea, frunzele expuse la soare vor suferi arsuri. Dar daca se face acomodarea plantei si o veti scoate treptat afara, va garantez ca o veti putea creste chiar si la soare. S-ar putea sa pierdeti cateva frunze dar nu-i asa mare paguba, planta are frunzis bogat. Ba tocmai plantele care nu au lumina destula au un frunzis bogat, de culoare verde inchis, dar nu infloresc. Oricum, cel mai bine ar fi daca ii gasiti un loc unde sa beneficieze de lumina filtrata.

Presupunand ca a mai inflorit vreodata, nu rupeti pedunculii pe care au fost flori, de acolo planta va inflori din nou, de obicei in anul urmator dar uneori se poate sa infloreasca in acelasi loc chiar in acelasi an.

Pe langa toate astea, inflorirea plantei depinde, poate in primul rand, de conditiile in care a iernat. In mod normal, pentru a inflori in anul urmator, Hoya ar trebui sa intre intr-un oarecare repaus peste iarna. Suporta temperaturi de pana la +3 grade Celsius, insa este bine sa ii gasiti un loc luminos, unde sa-i puteti asigura 10 – 15 grade. In functie de temperatura camerei corelati si udatul, de obicei reducandu-l foarte mult. Este posibil sa o udati si o data pe luna, depinde de temperatura camerei, de volumul plantei si de marimea ghiveciului.

Si daca nu si nu infloreste, mai aveti o sansa. Desi se spune despre suculente ca nu  prea au nevoie de fertilizare, pentru a stimula inflorirea la Hoya puteti sa-i administrati, doar in perioada de vegetatie (iarna e in repaus, da?) un fertilizant cu procent mai mare de potasiu. In principiu, acest element este responsabil de inflorire, insa cautati un ingrasamant unde raportul intre fosfor si potasiu sa fie unul potrivit pentru ca in prima faza, cea de formare a mugurilor florali, planta are nevoie de mai mult fosfor. Nu stiu sa va recomand un anumit produs, exista o multitudine de astfel de fertilizante despre care nu stiu cat de eficiente sunt, dar daca cineva a folosit cu succes un anumit ingrasamant il rog sa posteze un comentariu. Doar daca l-ati folosit cu succes!

Cam asta e ceea ce am crezut eu ca este important si bine de stiut de catre posesorul de Hoya care nu infloreste. Daca stiti alte „trucuri” sau metode infailibile, va invit sa le postati in comentarii, stiti si voi ca unde-s doi puterea creste. Sau postati pur si simplu din experienta voastra.

 
64 comentarii

Scris de pe 28 Aprilie 2011 în Florile mele

 

Etichete: , , ,

64 de răspunsuri la „Inflorirea la Hoya carnosa

  1. Elisa

    29 Aprilie 2011 at 8:45

    Buna dimineata, Constantin!
    Hoya mea este batrana tare, nu mi-a facut flori (decat butasii pusi la inradacinare) niciodata pana nu am inceput s-o fertilizez.
    Pe forumul florilor mi s-a spus ca nu trebuie, ca sa astept, odata si odata o sa infloreasca (deci nu-i asa) si dupa ce am inceput sa-i pun in apa de udat (fff rar udata) VITA FLORA sau UNIVERSAL ( astea-s ingrasamintele pe care le am pentru toate florile) , sa vezi minune, a inceput sa infloreasca.
    Anul acesta vad ca i-au aparut pedunculi noi, deci face mai multe.
    Toate conditiile pe care le-ai spus tu eu le-am respectat totdeauna insa doar ultimul punct a declansat inflorirea.

     
    • Constantin

      29 Aprilie 2011 at 22:50

      Buna, Elisa! Iata exemplul clar ca pana la urma, cu fertilizare, se poate. Multumesc!

       
  2. Gabriela

    30 Aprilie 2011 at 9:01

    Am avut si eu o planta hoya. La inceput nu a crescut aproape deloc, apoi si-a dat drumul. A facut niste lastari lungi, de 2 -3 metri. Si o multime de flori.

     
  3. Gabriela

    30 Aprilie 2011 at 23:22

    de ce nu o mai am? Pentru ca am dat-o cuiva, cand m-am mutat la Cluj.

     
  4. ionut

    4 Iulie 2011 at 22:28

    si eu am avut o hoya carnosa. am cumparat-o si ingrijit-o cu atentie, am pus-o in ghiveci generos, cu pamant bogat. a crescut atat de extravagant, practic a explodat in sute de frunze si lastari vigurosi, sanatosi si verzi. de inflorit, niciodata, pana am aruncat-o. pamant prea mult? pai in natura are cat pamant vrea, si infloreste. acum cred ca singura cale ca s-o faci sa infloreasca e s-o tii in plin soare, ca pe orice planta carnoasa. se va chinui acolo, dar va inflori.

     
  5. ladys_cosmetice

    18 Aprilie 2012 at 13:26

    superbe toate speciile de hoya ,am 10 specii de hoya ador aceste plante

     
    • Constantin

      20 Aprilie 2012 at 21:37

      Eu nici macar nu am vazut 10 specii de hoya, iar tu le si ai. Probabil ca multi te invidiaza. Felicitari!
      P.S. Daca nu vrei sa-ti ajunga comentariile la spam, nu-ti mai fa reclama mascata. Cel putin, nu pe blogul meu.

       
  6. Cristian

    21 August 2012 at 2:05

    Eu am o Cerica tanara, ce implineste doi ani (acum, in toamna). De cand a inceput sa creasca, imi gadila simturile numai cu umbrelute de flori. Iarna anului acesta, care a fost mai grea, a mai tinut-o in loc, in schimb, acum este la a patra inflorire pe vara aceasta. Si mai stiu de la bunica mea, ca floarea este foarte buna si in domeniul fitoterapiei. Noua ne facea domnia sa dulceata din flori de cerica (nu prea multa, ce-i adevarat, dar nemaipomenit de dulce si gustoasa), care-i foarte buna pentru sanatatea si vitalitatea inimii. Eu insa, nu indraznesc sa rup frumoasele si inmiresmatele flori pentru a face dulceata, in schimb, am inceput sa le strang lacrimile, intr-o sticluta de mir. Ce este minunat? Ramane parfumul extraordinar si mierea lichida pentru a-mi putea aduce aminte mereu de frumusetea acestei flori.

     
    • Constantin

      23 August 2012 at 21:21

      Chiar nu stiu ce sa spun. Si a mea infloreste dar nu m-am gandit niciodata sa fac dulceata din florile ei.

       
  7. clarisa

    29 Septembrie 2012 at 22:27

    am si eu o Hoya de 8 ani care a inflorit mereu dar de citiva ani a facut niste bobite albe ca de vata, un paduche de plante, de care nu mai reusesc sa scap si care a migrat si la celelalte flori. Cine stie cum sa scap de ei in mod eficient, am un spray pt ei dar reapar.

     
    • Constantin

      24 Octombrie 2012 at 17:28

      Clarisa, probabil e vorba de paduchele lanos, o mare pacoste pentru flori si nu numai. Nu stiu cat de eficient e acel spray, pe care probabil l-ai cumparat din supermarket. Mergi la un magazin de fitosanitare si cauta Mospilan, Pyrinex sau Confidor. Respecta dozele ca sa nu arzi planta si repeta neaparat tratamentul dupa 3 saptamani, maxim 1 luna, pentru a ucide si noua generatie de pui. Succes!

       
  8. mereu alexandra

    2 Noiembrie 2012 at 10:05

    Am primit de foarte curand aceasta floare, si as vrea sa stiu daca e necesar ca tulpinile sa fie asezate pe un suport (in forma de semicerc, asa incat frunzele sa stea sus) sau poate fi lasata sa „curga”. Persoana de la care am primit floarea a spus ca inainte avea un astfel de suport. E necesar sa-i pun si eu, si daca da, din ce poate fi improvizat? va multumesc mult.

     
    • Constantin

      4 Noiembrie 2012 at 19:34

      Alexandra, nu e obligatoriu acel semicerc, dar e indicat. In mediul ei natural planta se comporta ca o viţă, catarandu-se pe arborii din jurul sau. Hoya are o crestere accelerata mai ales pe timpul verii si produce foarte multi lastari. Pentru inceput poti sa o lasi sa curga, dar mai tarziu va trebui sa dirijezi cumva tulpinile. Poti folosi si o scarita sau, daca nu ai de gand sa muti prea curand planta, o poti dirija pe un fir intins. Daca optezi pentru semicerc il poti face foarte simplu dintr-o bucata de pexal care se modeleaza foarte usor. Mai poti folosi sarma zincata (nu altfel, caci rugineste) din aia pe care se intinde vita de vie, sau o bucata de conductor electric gros, cel care se foloseste intre stalpi, de obicei e din aluminiu invelit in material plastic.
      Mai treci pe aici peste cateva zile, o sa postez cateva fotografii cu plantele mele si modul lor de dirijare.

       
      • mereu alexandra

        13 Noiembrie 2012 at 14:29

        Multumesc mult pentru sfaturi. Sper sa pot ingriji floarea, si sa ii placa la noi acasa.

         
    • Orquidea

      5 Noiembrie 2012 at 14:09

      Eu am 5 specii de hoya si in materialele pe care le-am gasit pe un site din Franta spune ca unele specii de Hoya se agata pe un suport sau o coronita, iar altele, dimpotriva, trebuie lasate sa atarne ca sa infloreasca.
      Poate daca ati sti ce specie este Hoya dvs., ati amenaja -o in asa fel incat sa si infloreasca la un moment dat.

       
      • Constantin

        5 Noiembrie 2012 at 17:30

        Orquidea, eu cred ca planta Alexandrei este Hoya carnosa, aceasta din fotografie. Dar fiindca tot ai adus vorba, m-ar interesa niste puiuti din alte specii de Hoya. Daca ai niste pui de vanzare, pot fi chiar si butasi neinradacinati, te rog lasa-mi un raspuns. Multumesc!

         
        • Orquidea

          5 Noiembrie 2012 at 21:32

          Nu ii vand, din principiu. Vi-i daruiesc, numai ca mai dureaza putin. Si…cum v-o fi norocul :)) Sper sa se prinda. Tocmai mi-am pus la inradacinat o Carnosa Krimson Princess si parca da semne ca ar vrea ceva.Acum,iarna, e mai greu.Va anunt cum am disponibil ceva pt dvs.

           
          • Orquidea

            5 Noiembrie 2012 at 22:17

            Pt Alexandra….Daca ai Hoya Carnosa,e relativ usor de crescut si poti sa o pui pe o coronita sau sa o agati de undeva.Asa se simte ea cel mai bine. In rest….cum o vrea si ea sa creasca si sa te bucure. Uneori facem tot ce e necesar si totusi…

             
          • Constantin

            6 Noiembrie 2012 at 20:28

            Multumesc mult! Noroc la flori am, cu butasii stau mai prost. 🙂

             
  9. petruta

    25 Noiembrie 2012 at 20:29

    buna seara ! imi doresc foarte mult aceasta planta dar nu reusesc sa gasesc pe nici un site de unde as putea sa o achizitionez. va rog frumos daca imi puteti trimite o recomandare, de unde le-ati achizitionat voi sau unde se gasesc in prezent.

     
    • Constantin

      4 Decembrie 2012 at 18:38

      Petruta, in prezent se gasesc pe la pasionati si, crede-ma, sunt o multime. E drept ca prin florarii nu se prea gaseste, dar exista siteuri specializate, mai ales in strainatate, care numai cu asta se ocupa. Daca esti din Iasi, un lastar din soiul de mai sus pot sa-ti daruiesc eu. E inradacinat si tocmai aveam de gand sa-l plantez.

       
  10. mirela

    29 Noiembrie 2012 at 12:06

    cine doreste lacrima Maici Domnului am eu de vanzare si va invat si cum trebuie sa aveti grija de ia sa infloreasca ma gasiti la adresa mirela_ciuleanu@yahoo.com

     
    • Constantin

      4 Decembrie 2012 at 18:42

      Mirela, daca ai alt soi decat cel de sus, sunt interesat si eu. Altfel, iti doresc succes. Pe cei interesati ii rog sa o contacteze pe Mirela direct la adresa indicata de ea.

       
  11. doina

    2 Decembrie 2012 at 20:40

    Eu am cumparat de la Practiker un spray f.eficient pentru combaterea mai multor paraziti ai plantelor care costa in jur de 15 lei .si pe care scrie:Protectie totala-actiune tripla insecticid,fungicid,acaricid.Mie mi-a fost f.utila.ATENTIE-CITITI CU ATENTIE INSTRUCTIUNILE!!!Daca le resoectati intocmai nu veti da gres.

     
    • Constantin

      4 Decembrie 2012 at 18:48

      Acelasi insecticid l-am cumparat si eu (cred). Tot de la Practiker si daca nu ma insel era din Polonia. O substanta uleioasa care mai si mirosea neplacut. Poate era din alt lot, dar la mine nu a functionat deloc. 🙂 Cel putin musculita alba, cu care nu stiu cum m-am pricopsit, cred ca facea baie in el. De mana sau fainare la plante nici nu mai vorbesc. Dar fiecare e liber sa incerce, asa cum am facut si eu.

       
  12. ion

    20 Decembrie 2012 at 18:03

    Ai promis poze cu hoya ta, Constantine, si nimic… Este ea planta suculenta, carnoasa sau grasa, probabil si epifita, dar cel mai bine infloreste sub forma de butas pus la inradacinat in apa (din experienta personala; dupa ce am trecut butasul in ghiveci cu pamant, adios flori).

     
  13. Orquidea

    10 Ianuarie 2013 at 14:08

    Eu am scapat de paduchii lanosi care imi atacasera plantutele mele Hoya cu ulei de Neem.Foarte bun!!! Nu mai e nici semn de ganganii.Am primit acesti musafiri nepoftiti impreuna cu un butas mare de hoya si nu i-am observat din timp,asa ca s-au raspandit cu usurinta si la celelalte. Am stropit florile cu acest ulei,diluat cu apa si am udat si substratul,asta dupa ce am incercat mai multe variante de insecticid…..cat pe ce sa-mi distrug florile!!!
    Eu il recomand cu toata caldura, mai ales ca distruge toate tipurile de insecte,nu numai lanosii.

     
    • Constantin

      10 Februarie 2013 at 18:06

      Multumesc pentru aceste informatii. Din cand in cand mai import si eu diverse ganganii de astea. Si vad ca-s „greu de ucis”.
      Uleiul asta se gaseste la magazinele naturiste, nu-i asa?

       
  14. niki

    10 Ianuarie 2013 at 18:00

    Am si eu o planta hoya de 15 ani. Mi-a inflorit in fiecare an. De daunatori eu am scapat cu fairy si apa ( am pus cateva picaturi de fairy intr-o sticla de apa si am stropit-o ). Nu a mai avut probleme de atunci.

     
    • Constantin

      10 Februarie 2013 at 18:08

      Niki, am mai auzit de metoda asta, doar ca se folosea sapun in loc de Fairy. Si se pare ca functioneaza.

       
  15. Marioara Zota

    27 Februarie 2013 at 16:10

    Minunata! Am si eu una de 2 ani care acum este plina de buchetele de flori care vor inflori curand…abia astept!!

     
    • Constantin

      27 Februarie 2013 at 16:49

      Harnicuta, Hoya ta! Ale mele inca sunt in hibernare. 🙂

       
      • Marioara Zota

        13 Martie 2013 at 23:54

        Da, dar din pacate am observat ca din din aceste buchetele tot pica cate un boboc si nu inteleg de ce…au picat deja 4….sunt asa dezamagita, nici nu stiu daca o sa o vad inflorita 😦
        Ma puteti ajuta cu un sfat? oare de ce pica boboceii neinfloriti inca?

         
        • Constantin

          14 Martie 2013 at 16:31

          Sunt mai multe cauzele care pot duce la caderea bobocilor la Hoya. In primul rand are nevoie de lumina multa pentru a inflori. Apoi in momentul in care are boboci are nevoie de ceva mai multa apa ca de obicei, astfel incat pamantul sa fie in permanenta jilav, doar jilav nu balta de apa. Nu lasa apa sa balteasca in farfurie pentru ca ii va afecta radacinile. Bobocii cad si de la prea multa apa si de la prea putina. Nimeni nu o sa-ti poata spune cata apa ii trebuie plantei tale, trebuie sa iti dai singura seama de asta. Depinde de substrat, de marimea ghiveciului, de talia plantei, de temperatura camerei.
          Incearca sa ii administrezi un fertilizant pentru plante cu flori, caderea bobocilor poate fi si un semn ca planta sufera din lipsa nutrientilor. Scoate putin pamant de la suprafata ghiveciului si adauga-i putin compost sau mranita. In nici un caz nu ii schimba acum tot pamantul.
          Poate sa-si piarda bobocii si daca e prea cald in camera sau daca umiditatea atmosferica este scazuta. Poti sa o stropesti din cand in cand pe frunze, doar pe frunze nu si pe boboci.
          Ai grija daca este in apropierea unei ferestre sa nu fie afectata de curentii reci de aer, isi va pierde cu siguranta bobocii.
          Cam asta ar fi, vezi si tu ce poti remedia, daca vreuna din aceste cauze iti afecteaza planta.

           
          • Marioara Zota

            14 Martie 2013 at 22:36

            Foarte utile sfaturile dv! voi tine cont de ele si va multumesc mult de tot ptr ajutor. Sper sa imi vad cat de curand floarea inflorind…ar fi o mare bucurie!!

             
            • Marioara Zota

              14 Martie 2013 at 23:13

              Wowwwwww, tocmai m-am uitat la Hoya mea si….surpriza!! a inflorit!!!!! sunt asa fericita!!!!! e minunata si are un miros tare placut ❤

              Ps. V-am trimis ieri un e-mail cu floarea mea care avea cei 4 bobocei cazuti, nu stiu daca ati vazut pozele….iar acum va trimit din nou cu primele flori inflorite….ce bucurie!! intradevar, tare harnicuta Hoya:)

               
              • Constantin

                15 Martie 2013 at 19:16

                🙂 Am vazut-o! Aranjata, corcolita, nici nu ma mir ca a inflorit. 🙂 Ai grija de ea.

                 
            • Constantin

              15 Martie 2013 at 19:13

              Cu placere!

               
  16. Perlutza

    27 Februarie 2013 at 23:53

    Am si eu o Hoya, care din vara a inflorit de 2 ori iar acum se pregateste din nou.In privinta suportului, am folosit o sarma mai groasa de cupru, citisem mai demult ca prefera acest metal.

     
    • Constantin

      4 Martie 2013 at 21:03

      Nu vrei sa dai niste detalii despre locul unde o tii si modul de ingrijire? Caci, uite, multi se plang ca hoya lor nu infloreste si poate ca informatiile tale le-ar fi de ajutor.

       
      • Perlutza

        4 Martie 2013 at 22:58

        Buna, am revenit cu mai multe informatii : o tin intr-un ghiveci nu prea mare, pe pervazul ferestrei. Are parte de lumina din abundenta , fereastra fiind orientata spre sud. Este o planta care prefera lumina, mama mea avea una care nu a inflorit niciodata pentru ca desi statea intr-o camera luminoasa nu avea parte de lumina directa. La altii am observat ca vara le scot afara, in curte, si pare se le placa deoarece infloresc abundent. Am observat ca uneori vara i se mai ingalbenesc frunze, dar nimic grav. De asemenea vara obisnuiesc sa ii fac dus cam odata pe saptamana.

         
        • Constantin

          6 Martie 2013 at 22:03

          Multumesc, Perlutza! Asadar, se poate.
          Si eu le scot vara afara si infloresc in fiecare an.

           
          • Perlutza

            6 Martie 2013 at 23:38

            Se poate cu putina grija si multa dragoste pt flori . Va trimit o fotografie dupa ce infloreste 😉

             
            • Constantin

              7 Martie 2013 at 20:29

              Poti sa trimiti si mai multe. 🙂 La Contact gasesti adresa mea de e-mail.

               
  17. bleau mihaela

    11 Martie 2013 at 10:10

    am si eu o hoya ,mi-a inflorit in urma cu 2 ani, a facut un ghem pe care din pacate nu am apucat sa-l vad , nu eram in localitate, de atunci nu a mai facut nici o floare, aveti idee care ar fi motivul?

     
    • Constantin

      11 Martie 2013 at 20:23

      Mihaela, probabil ca planta ta nu primeste suficienta lumina. Cauta-i un loc cat mai aproape de geam, este posibil sa sufere cateva arsuri dar va inflori.
      Si ar mai fi o varianta. Adu-ti aminte unde era pozitionata si ce conditii avea atunci cand a inflorit si incearca sa procedezi la fel si acum.

       
      • bleau mihaela

        13 Martie 2013 at 17:40

        are exact aceeasi pozitie si conditii ca si atunci, acum am pus-o pe un cerc , am observat ca au inceput sa apara frunzulite noi, astept sa vad ce are de gand, e pusa chiar langa geam , nu in geam

         
        • Constantin

          14 Martie 2013 at 15:54

          Ok, atunci nu-ti ramane decat sa astepti si sa speri. Daca a pornit in vegetatie poti incepe sa-i administrezi un ingrasamant pentru plante cu flori, conform instructiunilor de pe ambalaj.

           
  18. lily

    13 Mai 2013 at 19:14

    Am si eu o floare minunata de vreo 4 ani.Infloreste in fiecare an tot mai mult.acum are peste 100 de flori si boboci .Este o minunatie de floare.

     
  19. Tatiana

    8 Iunie 2013 at 22:55

    salutare,am si eu 3 hoya mari si frumoase 2 au inflorit deja si fac flori in continuu deja vreo 2luni una e mai tiara si am cumparato anul trecut dar astept sa vad cum va iflori ca vad ca difera frunzele de cele 2 ,sper sa fie diferita,asa vreau una mov dar in chisinau nu gasesc la nimeni toti citi am intrebat au hoya carnoasa asta roz pal

     
  20. Tatiana

    8 Iunie 2013 at 22:59

    vreau sa pun citeva foto dar nu stiu cum

     
  21. Perlutza

    6 Mai 2014 at 14:27

    Buna , am revenit la dvs pe site deoarece nu stiu ce sa ma mai fac cu planta mea de Hoya carnosa. Infloreste incontinuu (are intotdeauna cel putin 30-35 de inflorescente si pedunculi) si ma tem sa nu ii dauneze aceasta inflorire prelungita. precizez ca nu am folosit fertilizator . Aveti vreo idee daca e cazul sa ma ingrijorez pentru ea :). Va multumesc si astept pareri.

     
    • Constantin

      6 Mai 2014 at 16:59

      Buna, Diana! Daca infloreste inseamna ca poate si ca e bine ingrijita. Singura ta grija ar trebui sa fie sa nu ti-o deoache cineva. 😉

       
  22. kisdora

    28 Mai 2014 at 0:02

    Si eu am aceasta floare de mai bine de 20 de ani. La bloc nu m-ia inflorit doar odata. Dupa ce ne-am mutat in casa i-am gasit un loc pe pervazul geamului, unde dimineata are lumina multa. I-am taiat lastarii fiin dca erau prea mari si nu inchepeau in geam. De atunci imi infloreste in fiecare an. Nu necesita multa apa, iarna doar odata pe luna o ud si ii place asa. Intr-n singur an i-am schimbat locul si nici nu mi-a inflorit. Cum am mutat-o inapoi la locul ei m-a rasplatit cu flori superbe. Soacra mea a avut una si mai veche si pana nu i-am taiat crengutele acelea mari nu i-a inflorit .Daca e tanara planta trebuie sa lasam sa se intinda,dar cand a ajuns la maturitate tai lastarii noi, si le pun in apa sa se faca radacina, si astfel pot darui si altora .Oricum cand las la inradacinat tai un fir care a avut deja floare ,sa fie precis ca va inflori . De fertilizat nu am fertilizat-o niciodata .

     
    • Constantin

      30 Mai 2014 at 20:25

      Da, e important sa aiba lumina multa pentru a inflori.

       
  23. dora

    29 Aprilie 2015 at 11:50

    Buna ziua! Cat m-a bucurat acest articol cu sfaturi profesioniste pentru frumoasa planta hoya cernica.Pentru mine sint utile in viitor pt.ca imi doresc mult sa am aceasta planta.
    Am avut mai multi ani una care s-a intins pe sfoara si a umplut peretele de pe casa scarii.Nu i-am acordat ingrijire deosebita,de fertilizante nici vorba,a venit insa un moment dezastruos l-as numi cand a trebuit sa-i desprind frumoasa coroana ca s-a zugravit holul.S-a rupt frumoasa,am incercat s-o salvez mutand-o in alt ghiveci si cu tulpinitele rupte.A stat pe balcon in ploaie,vant si soare,sotul meu a udat-o excesiv si mi-a murit planta.
    acum sunt in cautare acestei flori si n-am vazut oferte nici unde.

    Constantin,te-as ruga sa ma ajuti sa scap de muscukitele albe care mi-au inundat crizantemele,cercelusii si gura leului.Am folosit mai multe insecticide fara succes.o metoda eficienta pentru scurt timp este spalarea plantelor cu dusul.

     
  24. Alina

    4 Martie 2016 at 12:49

    Eu am aceasta planta de mai mult de 15 ani si nu mi-a inflorit niciodata.De ani de zile o tin la cca.o jumatate de metru de fereastra la o temperatura destul de constanta.In ultimul timp o ud foarte rar lasandu-i timp pamantului sa se usuce.Nu da nici cel mai mic semn ca ar face buchetelele de flori.Am schimbat si pamantul si ghiveciul si tot nimic… Azi am pus pamant pentru flori grase,sper sa vad rezultate bune in cele din urma.

     
  25. ANI

    10 Martie 2016 at 23:50

    imi plac fff mult florile am si eu cateva cerate si nu mi-au inflorit niciodata am inmultit din ele am dat la multi si la toti au inflorit …..sunt suparata pe ele la vara le scot in plin soare si o sa uit de ele poate o sa se gandeasca sa ma incante si pe mine cu flori……

     
  26. Roxana

    29 Iunie 2016 at 22:41

    HELLO, CE MA BUCUR CA AM GASIT ACEST BLOG.SI EU IMI DORESC DE 2 ANI O hOYA, DAR DE UNDE SA IAU ? AM BALCONUL PLIN DE FLORI , DAR PE ASTA MI-O DORESC CEL MAI MULT. ARE CINEVA DE VANZARE? Daca da va rog f mult sa ma contactati pe adresa de mail : roxana_carasel@yahoo.com

     
    • Hoya

      19 Decembrie 2016 at 18:25

      ce flori ai pune-le sa le vad poate facem un schimb si iti dau hoya puiut

       
  27. Carmen

    16 Aprilie 2017 at 10:19

    Buna ziua, am cumparat si eu o planta Hoya Bella de o luna dar nu stiu cu ce gresesc pt. ca frunzele au inceput sa se faca maro-galbui. O ud aproximativ la 2-3 zile cand observ ca pamantul este uscat cu o jumatate de ceasca de cafea. Floarea este asezata pe pervaz in partea de vest intr-un ghiveci cu diametrul de 10-15 cm cu pamant de la un musuroi+pamantul cu care am cumparat-o. La inceput parea ca ii merge bine are cateva frunzulite mici verzi dar acum a inceput sa se ofileasca. Intr-adevar soarele bate direct pe ea si este aproape de calorifer, sa fie asta problema? Multumesc!

     
    • Constantin

      7 Mai 2017 at 20:34

      Carmen, o uzi muuult prea des. Hoya nu moare nici dupa o luna de seceta, asa ca o udare buna o data pe saptamana ii este de ajuns. Dupa jumatate de ora de la udare varsa toata apa din tavita. Muta floarea pe peretele opus geamului, are nevoie de multa lumina dar nu ii place soarele direct pe frunze. Cred totusi ca la tine problema este legata de udat.

       

Lasă un răspuns

 
