RSS

Culorile primaverii

27 Apr

Această prezentare necesită JavaScript.

Dupa indelungi asteptari, primele lalele si-au deschis corola in gradina mamei. Nu stiu daca am mai spus, daca nu, o spun acum, tot ce tine de gradinarit si apare pe acest blog, are loc in gradina mamei. De vreo 20 de ani eu locuiesc la bloc, insa, visul meu este sa revin „cu picioarele pe pamant”. Pana pe la 14 ani am crescut la tara, am plecat putin la liceu si de atunci plecat am fost. Si cu toate ca intre timp mi-am luat un apartament in oras, niciodata nu am incetat sa sper ca intr-o zi imi voi ridica o casuta, asa cum o visez. Deocamdata, scoala copilului si locul de munca ne mai tin legati de oras, dar o sa vina si vremea cand o sa punem in practica ceea ce ne-am propus. Pana atunci, imi exersez talentele de gradinar in gradina mamei. Adevarul este ca, de multe ori, totul se rezuma la achizitionarea florilor si a plicurilor de seminte, plantarea si inmultirea lor sau producerea rasadurilor, insa, cand timpul imi permite, ma ocup si de gradina, in special primavara si toamna cand e mai mult de munca. Asa se face ca in ultimii ani, in curtea mamei s-au tot adunat lalele si zambile (altele decat ce avea ea), narcise, crini, branduse, muscari, anemone, irisi, tuberoze, gladiole, dalii, tigridia, trandafiri, clematite si cine mai stie cate alte plante anuale si perene, fie ele flori sau legume. Nu e mama intotdeauna incantata cand ma vede cu alte si alte plante dar, cand gradina se umple de culoare, e tare mandra, mai ales cand ii lauda vecinele florile. Si startul a fost dat de branduse, pe care nu am mai apucat sa le fotografiez din cauza vremii capricioase, au urmat zambilele si acum lalelele si narcisele. Cele timpurii, caci mai sunt de inflorit si altele. Trebuie sa spun ca, cel putin la mine, anul acesta lalelele au inflorit cu aproape 2 saptamani mai tarziu decat in 2010. Si nu doar lalelele, toate florile de pana acum si pomii fructiferi sunt in intarziere. Sau poate ca abia asa e bine! Cine mai stie?

 
24 comentarii

Scris de pe 27 Aprilie 2011 în In gradina

 

Etichete: , ,

24 de răspunsuri la „Culorile primaverii

  1. viorica

    27 Aprilie 2011 at 16:37

    Frumoase flori!

     
    • Constantin

      27 Aprilie 2011 at 16:50

      Nu-i asa? 🙂 Bine ai venit si te mai astept pe aici!

       
  2. Gabriela

    27 Aprilie 2011 at 20:22

    lalelele acelea franjurate, de un rosu intens, sunt deosebite.

     
    • Constantin

      28 Aprilie 2011 at 15:47

      Da, Gabriela! Asa-s ele si-s deosebite de alte lalele tocmai prin forma petalelor, prin textura lor si prin culoarea vie. Sunt si mai mari, nu stiu daca se distinge din fotografii. Dar sa stii ca nu toti cei care le-au vazut, le-au apreciat. Unii au spus ca par „trecute”, or nu e deloc asa. Mie, insa, mi-s tare dragi, pacat ca se inmultesc destul de greu.

       
  3. irenadaiana

    28 Aprilie 2011 at 9:53

    Si la mine sunt toate intarziate. A fost o primavara rece si mai ales vantoasa rau. Le vedeam bietele de ele chircite de frig si culcate aproape de vantul asta nesuferit. Dar pe de alta parte poate- vorba ta – e mai bine ca nu le-a zapacit vreo bruma gata inflorite si atunci adio frumusete si fructe. Poate anul asta e mai bun ca cel trecut cand toti caisii de pe-aici si-au pierdut rodul din cauza frigului tarziu. Iti doresc sa ti se implineasca visul. Merita sa te zbati. eu nu m-as mai intoarce la bloc pentru nimic in lume. 🙂

     
    • Constantin

      28 Aprilie 2011 at 15:54

      Inca este rece,desi ieri au fost 24 de grade, noaptea este inca frig. Acum ploua in rafale de aproape o ora. Deocamdata visez, sunt la faza de planuri, reviste, stii tu. 🙂 Iar eu stiu cat de mult te-ai zbatut pentru casa ta, asa ca nu ma mir ca nu te-ai mai muta de acolo.

       
  4. simf

    28 Aprilie 2011 at 13:28

    nici lalelele mele autohtone n-au inflorit inca, anul trecut pe vremea asta erau deja pe trecute, vremea, bat-o vina!
    vine si timpul mutarii la casa daca iti doresti.

     
    • Constantin

      28 Aprilie 2011 at 16:03

      Simona, bine ai venit printre florile mele! Cum de n-am stiut eu de blogul tau, pana acum? Din pacate nu am putut sa-ti las un comentariu, oricat am incercat. Voiam sa-ti spun ca floricica ta este o gerbera. Bine ai facut ca ai plantat-o in gradina, da-i apa des si din cand in cand un fertilizant pentru plante cu flori. In ceea ce priveste mutatul, te cred, mai ales ca o spune un orasean mutat la sat. 🙂 Te mai astept pe aici si poate imi spui si mie cum sa postez comentarii la tine (nu am cont Google si nici nu-mi doresc).

       
      • simf

        28 Aprilie 2011 at 16:58

        Constantin, eu vin demult pe la tine, chiar gerberele tale m-au facut sa ma intreb daca floricica mea nu le e ruda. Dar n-am comentat. In mod normal nu-ti trebuie cont google ca sa comentezi pe blogger, poti alege varianta nume si adresa url, numai ca acum blogspotul face fite.
        Imi pare rau, sper sa se remedieze cat mai curand.

         
        • Constantin

          28 Aprilie 2011 at 22:20

          Asa stiam si eu, ca mai comentez pe blogspot. Dar la tine tot aparea pagina cu crearea contului google indiferent ce varianta de postare alegeam. Ce ti-e si cu fitele astea! 🙂 O sa mai incerc!

           
  5. DANI

    28 Aprilie 2011 at 20:16

    Arata foarte bine gradina de la tara ! Si mie imi plac lalelele mai ciudate, nu te descuraja de comentariile altora. Daca tie iti place o floare, nu conteaza cum o vad altii… Si mult curaj si rabdare cu planurile de casa. O sa reusesti !

     
    • Constantin

      28 Aprilie 2011 at 22:25

      🙂 Dani, cel ce a comentat era chiar cumnatul meu, asa le-a vazut el, pana la urma s-a lamurit. Multumesc, sunt doar planuri a caror punere in aplicare depinde inca de foarte multe lucruri.

       
  6. irenadaiana

    29 Aprilie 2011 at 12:38

    „multi vede , putini cunoaste” zice-o vorba pe la tara. Am si eu unele franjurate albe pe langa cele rosii sau rosu cu galben. boboace inca, le dau tarcoale in fiecare zi 🙂

     
    • Constantin

      29 Aprilie 2011 at 22:54

      Sau „ce stie taranul, ce-i sofranul?”. 🙂

       
    • Constantin

      29 Aprilie 2011 at 22:51

      Multumesc, Daiana! Mi-am gasit de lucru de acum! 🙂

       
  7. anka

    30 Aprilie 2011 at 9:20

    Ai niste flori f frumoase Constantin! Chiar daca sunt in gradina mamei tale. Iar comentariile celor din jur sa nu te afecteze – doar faci gradinuta pt sufletul tau, pe gustul tau. Noua ne plac f mult plantutele tale 🙂 chiar luam notite de la tine. La dat din gura…se pricep multi.
    In ceea ce priveste revenirea “cu picioarele pe pamant” iti doresc sa-ti implinesti visul. Am reusit si eu acum 15 ani performanta de a ma muta la curte si nu regret nici o secunda chiar daca mai sunt multe de facut.

     
    • Constantin

      30 Aprilie 2011 at 15:29

      Multumesc, Anca! In privinta gradinii nu am avut de ales. Nu am gradina mea de aceea tot ce fac, fac acasa, caci pentru mine „acasa” e tot locul unde am crescut. Legat de casa, voi ati fost mai rapizi, eu acum 15 ani abia ma casatoream. 🙂

       
  8. irenadaiana

    2 Mai 2011 at 9:27

    parerea mea e ca pentru o casa niciodata nu-i prea tarziu. 🙂

     
    • Constantin

      3 Mai 2011 at 23:23

      Pentru unii, nici pentru a doua , a treia, a patra, nu e niciodata prea tarziu. 🙂

       
      • irenadaiana

        4 Mai 2011 at 15:35

        multam , eu ma limitez acum la solarii si cotete pentru gaini. fac si eu o pauza ca mi-o fi. 🙂
        dar te-astept la cotitura 🙂

         
  9. Constantin

    4 Mai 2011 at 22:13

    Pai daca ai vrut pui?! 🙂 Mi-am adus aminte, mai vrei schita aia de gratar? Ca poate termini cu cotetele si nu mai ai treaba. Zic si eu! 🙂

     
    • irenadaiana

      5 Mai 2011 at 11:27

      pai sa stii ca am cam terminat si NORMAL ca vreau. Am tot pozat pana acum prin diverse curti dar n-au iesit prea bine plus ca ma ia lumea la ochi 🙂 🙂 🙂

       

Lasă un răspuns

 
