RSS

Oua incondeiate, oua inchistrite, oua decorate

22 Apr

La cat sunt de frumoase aceste oua, nici nu mai are importanta daca li se spune incondeiate sau inchistrite, asa cum se numesc ele in nordul Moldovei. De fapt, numele lor nu tine neaparat de regiune ci de tehnica si instrumentele folosite. La incondeiere se foloseste toc sau (si) pensula, iar la cele inchistrite se foloseste chisita, un instrument cu care se aplica ceara topita, oul fiind trecut succesiv prin mai multe culori. Si mai sunt intr-o fotografie oua decorate cu margelute, oul fiind de lemn, dat cu un strat de ceara pe care se aplica margelutele. Multe lucruri ma uimesc pe mine, insa ouale incondeiate ma impresioneaza intotdeauna. Pe cei ce reusesc sa realizeze asemenea minunatii ii consider adevarati artisti. Am avut ocazia sa-i vad la lucru, au o dexteritate si o imaginatie de invidiat. Si pentru ca nu mi-am propus vreodata sa fac asa ceva, am cumparat si eu cateva, atunci cand am avut ocazia. Pentru decor, caci pentru ciocnit  folosim oua rosii, vopsite in casa. Vorba vine ca-s rosii. pentru ca niciodata nu am rezistat sa nu fac si cateva de alta culoare. Fotografiile au fost facute la un targ al mesterilor populari, organizat pe strada Lapusneanu din Iasi.

oua incondeiate

oua rosii

 
18 comentarii

Scris de pe 22 Aprilie 2011 în Sarbatori

 

Etichete: , , , ,

18 responses to “Oua incondeiate, oua inchistrite, oua decorate

  1. DANI

    22 Aprilie 2011 at 23:26

    Asa-s de frumoase, ca nici n-as sti, ce sa aleg ! Splendide!

     
    • Constantin

      24 Aprilie 2011 at 1:44

      Fii linistita, nu esti singura care pateste asta!🙂

       
  2. Alexandra

    23 Aprilie 2011 at 12:05

    Aa. iar eu credeam ca tu le-ai facut pe toate.😀
    Paste fericit , Constantin!

     
    • Constantin

      24 Aprilie 2011 at 1:45

      Fotografiile, da!🙂 Paste fericit, Alexandra!

       
  3. Ana lu' Manole

    23 Aprilie 2011 at 19:50

    Sarbatori pline de Lumina, Iubire si Intelegere! Un Paste Fericit va doresc!

     
    • Constantin

      24 Aprilie 2011 at 1:48

      Multumim! Sa aveti si voi parte de un Paste fericit si sa va bucurati pe deplin de aceste zile de mare sarbatoare!

       
  4. Tina T

    23 Aprilie 2011 at 23:13

    HRISTOS A ÎNVIAT !
    Fie ca Sărbătoarea Sfintelor PASTI, sa vă aducă în suflet, Linişte, Pace şi Bucuria Implinirilor !

    SUPERBE OUA, CINSTE MAINILOR CARE LE FACE !

    Fac o pasiune pentru ouale de Paste. Am o colectie minunata, oua incondeiate, oua cu margele (a mai picat cate una doua), oua de agat, de jad sau mininatele oua zis Fabergé din portzelan.

    Cand eram copil, desenam ouale cu acid clorhidric (sper ca nu ma insel)
    Nici nu stiu de unde-l luam, dar cu toc si penita le desenam atat de frumos…
    o *Hora a Unirii* imi placea cel mai mult sa fac, (asta se purta atunci) adica femei si barbati, imbracati in costum popular…(iti inchipui un asa ou ?)
    ei si flori sub un Soare mai bland decat cel de azi si multe altele…

    SARBATORI CU BINE, DRAGA CONSTANTIN !

     
    • Constantin

      24 Aprilie 2011 at 1:56

      Adevarat a inviat! Paste fericit si tie, Tina! Am avut si eu cateva dar pe unele le-am trimis in departari. Cu acid ma jucam si eu cand eram copil, desenam pe ouale gata vopsite. Cred ca nu era clorhidric ci acid azotic, denumit popular „apa tare”. Avea tata intr-o sticla, o folosea la lipit diverse obiecte din tabla. Bun, lipea cu cositor, cu acidul asta decapa materialele. Asa ca, nu doar imi inchipui ci chiar imi amintesc ouale alea. 🙂

       
  5. alexxmiss

    25 Aprilie 2011 at 18:14

    Foarte frumoase ouale!

     
  6. maria

    1 Iunie 2011 at 21:13

    maine este INALTAREA DOMNULUI ,ati facut oua rosii,cozonac si pasca asa cum cere traditia?
    Atunci, HRISTOS S-A INALTAT!

     
  7. anamaria

    29 Martie 2012 at 21:33

    as vrea sa cumpar instrumente de incondeiat oua

     
    • Constantin

      30 Martie 2012 at 6:33

      In preajma Pastelui se organizeaza multe targuri unde artistii populari vand oua incondeiate. Tot la ei o sa gasesti si instrumentul de care ai nevoie si care se numeste chişiţă.

       
    • maria.gorban 0744292217

      8 Februarie 2013 at 13:38

      avem chisite pentru incondeat oua

       
      • Constantin

        10 Februarie 2013 at 19:22

        Aviz amatorilor.

         
      • Loredana

        4 Noiembrie 2013 at 13:57

        Doamna Maria, m-ar interesa pretul si cateva imagini ale chisitelor! Va multumesc . gg.dana@yahoo.com

         
      • Iosif Geanina

        9 Martie 2014 at 14:40

        Locuiesc in orastie, hunedoara, insa am crescut pe meleaguri botosenene aproape de \Vorona. Mi/au placut de mica ouale incondeiate ce le gaseam in zilele de paste in cosul cu bunatati. Momentan sunt profesor si as dori sa incerc impreuna cu elevii mei aceasta arta. In concluzie doresc sa achizitionez chisite daca mai sunteti dispusi sa confectionati instrumente pentru amatori binenteles. Cu respect Prof. Geanina Iosif

         
        • Constantin

          9 Martie 2014 at 15:53

          „maria.gorban 0744292217
          8 februarie 2013 at 13:38
          avem chisite pentru incondeat oua”

          Geanina, nu cred ca doamna care a postat anuntul de mai sus mai trece pe aici, dar incearca sa suni la acest numar si poate iti rezolvi problema.
          Eu am cumparat asa ceva de la un targ de Paste, dar targurile astea se organizeaza abia cu putin timp inaintea Pastelui.

           
  8. Loredana

    4 Noiembrie 2013 at 13:56

    as vrea sa achizitonez si eu chisite pt incondeiat oua…. gg.dana@yahoo.com . Va multumesc

     

Lasă un răspuns

 
