RSS

Papanasi

05 Feb

Dragilor, daca v-ati saturat de tiramisu, poate vreti sa incercati si o reteta mai neaosa, asa ca astazi am sa va servesc cu papanasi. Trebuie sa spun din start ca reteta de mai jos nu este reteta clasica de papanasi moldovenesti, pe care am sa o postez alta data. Asa ca, suflecati-va manecile si pregatiti

INGREDIENTELE: 3 oua, 100 g zahar, 500 g branza de vaca, 150 g faina, 1 varf de cutit de bicarbonat de sodiu, esenta de vanilie si (sau) rom, coaja rasa de portocala; optional, sau dupa posibilitati, mai pregatiti zahar pudra, smantana si dulceata pentru ornat.

Restul e floare la ureche. Bateti ouale cu zaharul, la mixer, pana cand zaharul se topeste si obtineti o crema destul de consistenta. Adaugati si coaja de portocala impreuna cu esentele. Separat faramitati branza cu o furculita, peste branza adaugati crema de oua cu zahar si mixati bine. Amestecati bicarbonatul cu faina si incepeti sa o adaugati la branza. Pentru cele mai bune rezultate, turnati faina in ploaie si renuntati la mixer, folositi o lingura de lemn. Din compozitia obtinuta, faceti bile de dimensiunea dorita si, ajutandu-va de o planseta si niste faina, confectionti papanasii aplatizand bilele si facand o gaura la mijloc. Faceti si cateva bile mai mici pe care le veti folosi la ornat. Prajiti papanasii, pe ambele parti, in ulei bine incins (grija mare, se ard imediat). Scoateti papanasii pe servetel de hartie pentru a elimina excesul de ulei si ornati-i cu zahar pudra. Montati papanasii ca in fotografie, sau cum aveti chef, mai adaugati niste smantana si niste dulceata si treaba-i gata. Nu-i asa ca-i simplu?

POFTA BUNA!

 
20 comentarii

Scris de pe 5 Februarie 2011 în Retetele mele

 

Etichete: , , , , , , ,

20 de răspunsuri la „Papanasi

  1. Dana

    5 Februarie 2011 at 17:57

    Ce buni papanasi! branza de vaci de aici nu-mi place, pentru ca nu are gustul celei de acasa. O sa incerc insa papanasii… pozele tale sunt atat de imbietoare, hmmmm sa-i mananci, nu alta!!!

     
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 19:11

      Poti sa le rezisti? De asta nu mai e nici unul! 🙂

       
  2. Tina T

    5 Februarie 2011 at 18:19

    hmm…daca stiam nu intram pe blogul tau.
    Ce *monstru* de papanas ai facut !
    La tine, nu e criza, draga ???????
    Atata abundenta de smantana si dulceataaaaaaaaaaaaa !
    Io, abia saptamana trecuta i-am facut, asa ca maltumesc doar sa-i privesc.
    Reteta asta o folosesc, dar as vrea sa adaug ceva, sper sa nu te deranjeze:
    bicarbonatul de sodiu, este mai bine sa se dizolve in cateva picaturi de zeama de lamaie.
    Pentru orice prajitura la care se foloseste bicarbonat, este mai bine asa, mai sanatos.

    hai,
    o seara frumoasa sa ai !

     
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 18:58

      Tina, sunt doi si cu ala de deasupra, trei. 🙂 Stiam de bicarbonatul „stins” dar de data asta l-am amestecat pur si simplu in faina. Oricum a fost doar simbolic, pentru a respecta oarecum reteta, caci in rest nu ma dau in vant dupa bicarbonat. Risipa asta, a fost de fatada, doar in fotografie.:) Glumesc desigur, am dulceata inca de acum 2 ani, trebuie s-o consum si eu cumva. Mi-ai adus acum aminte ca am dulceata de nuci la care nici nu am umblat.

       
  3. victoriacus

    5 Februarie 2011 at 18:38

    Vaaaaiiii, ti-am spus ca sunt la dieta.Mor de poftaaaa! Daca s-ar slabi numai din asta,acum deja ar trebui sa fiu cu 10 kg mai slaba,de cand ma tot uit la poza.Arata bine de tot.

     
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 19:01

      Victoria, hai, ca din vreo doi de astia nu te ingrasi! :)Si daca nu pui smantana si dulceata tot sunt buni. Si numai cu faina, ou si branza n-au chiar asa de multe calorii.

       
      • victoriacus

        5 Februarie 2011 at 19:10

        Pai asa nu mai au nici un farmec.Alea sunt gogosi,nu papanasi :((

         
        • Constantin

          5 Februarie 2011 at 19:15

          🙂 🙂 Ai dreptate. Grea alegere: gogosi cu branza sau papanasi cu dulceata? Da si tu cu banul! 🙂

           
  4. Alexandra

    5 Februarie 2011 at 18:45

    Aoleoooo!!!
    Sunt lesinata dupa papanasi, desi n-am facut niciodata! Doamne!
    Nu stiu daca stii, dar Cnusi a ghicit ca azi faci papanasi! Cred ca barbatii sunt pana la urma mai intuitivi decat noi, femeile. 😀

     
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 19:02

      Unde a ghicit? Stai ca n-am trecut pe la postarea ta de ieri. Acolo?

       
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 19:13

      Acum am vazut. Am si scris, ati ghicit amandoua. Dar pentru ca tiramisu mai postasem, a iesit postul cu papanasi. 🙂

       
  5. Alexandra

    5 Februarie 2011 at 19:20

    Cnusi e un nene! 😀

     
  6. Constantin

    5 Februarie 2011 at 20:30

    Ups! 🙂 Batranetile, taica! 🙂 Chiar nu-i stiu pe toti prietenii tai! Nenea Cnusi, scuze! 🙂

     
  7. Mariana

    6 Februarie 2011 at 0:49

    Vai da bine arata!
    Nici eu nu am facut de un secol jumate!
    Vaca de la care avem brinza si smintina – fata-
    Da ma slobod eu dupa ce isi termina doamna vaca treaba cu nascutu si tot restul!
    Sa ai o duminica placuta!

     
    • Constantin

      6 Februarie 2011 at 10:38

      Multumesc, Mariana! Duminica frumoasa si tie!

       
  8. Elisa

    6 Februarie 2011 at 10:09

    Cand era copilu’meu mic faceam papanasi fierti si apoi dati prin pesmet prajit si cu zahar amestecat. Erau ca si galustele de gris, ca aspect si reteta cam tot asa, insa fara bicarbonat.
    Arata ca gogosii, asa, prajiti 🙂 Pofta mare sau sa va fie de bine!
    Duminica insorita !

     
    • Constantin

      6 Februarie 2011 at 10:43

      Si cand eram eu mic, mama facea coltunasi cu branza. Iaca, mi-am amintit acum. N-am mai mancat de atunci. Nu a mai ramas nimic din papanasi, nici macar aroma. 🙂 Papanasii sunt buni fierbinti. O zi buna!

       
  9. gabriela

    6 Februarie 2011 at 11:27

    deosebiti. La noi se obisnuiesc papanasi fierti, dati prin pesmet si zahar tos. Am copiat si eu reteta ta. Dupa aspect, iti vine sa o mananci, din ochi. 🙂

     
    • Constantin

      6 Februarie 2011 at 12:09

      Nu numai ca arata bine, dar sunt si gustosi! Incearca si ai sa vezi. Eu iti urez de pe acum, pofta buna! 😀

       
  10. gabriela

    6 Februarie 2011 at 14:15

    Multumesc! O sa incerc de proba, prima data. Daca e ok, invit si musafiri. 🙂

     

Lasă un răspuns

 
