RSS

Crassula ovata

03 Feb

Ca se numeste ovata, portulacea sau argentea, ca toate aceste denumiri or fi pentru una si aceeasi planta, pentru mine are mai putina importanta. Oricum, eu o numesc simplu – crassula. Popular i se spune si „copacul cu bani” sau „arborele de jad”. Face parte din familia Crassulaceae si este originara din Africa de Sud. Se spune despre aceasta planta ca este aducatoare de noroc si belsug, mai ales daca este primita in dar. Insa, cum nu tot ce se spune este si adevarat, eu nu va recomand sa va bazati doar pe asta pentru a va asigura prosperitatea. 🙂 La noi este cultivata ca si planta de apartament, vara putand fi scoasa afara. Se cultiva destul de usor, nu trebuie decat sa cunoasteti si sa tineti cont de necesitatile acestei plante care, de altfel, sunt cam aceleasi pentru toate plantele suculente. Nu are nevoie de un ghiveci prea mare, radacinile acestui copacel nu se dezvolta prea mult, insa substratul folosit trebuie sa fie unul prin care apa sa poata trece usor. Puteti folosi un substrat special pentru cactusi. O data la 2-3 ani schimbati ghiveciul cu unul putin mai mare. Dupa transplantare nu udati planta timp de doua saptamani. Modul gresit de a uda aceasta planta, face cele mai mari daune. In timpul lunilor de vara este destul ca o data pe saptamana sa udati planta abundent, apoi scurgeti surplusul de apa din farfurie si lasati pamantul sa se usuce pana la o noua udare. Iarna planta se uda mult mai rar sau chiar deloc, depinde daca o mentineti intr-o camera incalzita sau in una rece, cand ar intra intr-un usor proces de hibernare. Apa in exces nu-i face bine, sigur ii vor putrezi radacinile. Ca si la alte suculente, faptul ca au capacitatea de a stoca apa in frunze, face ca aceste plante sa se descurce foarte bine cu o cantitate mica de apa. Crassula are un ritm de crestere destul de lent, nu va ingrijorati daca nu creste atat de repede pe cat ati vrea. Planta are nevoie de multa lumina pentru a se dezvolta frumos si a avea frunzis bogat, insa se descurca si cu lumina scazuta. In interior incercati sa o plasati aproape de fereastra, avand insa grija la curentii de aer, care nu-i sunt pe plac. Vara o puteti scoate in gradina in soare direct, insa faceti acest lucru treptat, pentru ca planta sa se obisnuiasca. Soarele prea puternic poate produce arsuri pe frunze, de aceea nu ar fi rau ca, la inceput si mai apoi in zilele foarte fierbinti, sa-i asigurati o usoara umbrire. Puteti sa o fertilizati, doar vara, cu un ingrasamant pentru violete africane, pe care majoritatea suculentelor il accepta. Se inmulteste primavara prin butasi, pe care ii veti pune la inradacinat in apa sau in amestec de nisip cu putina turba. Daca o mentineti in camere reci, cu o temperatura de 10 grade, odata cu scurtarea zilelor este posibil ca planta sa se umple de flori mici, albe sub forma de stelute.

 
21 comentarii

Scris de pe 3 Februarie 2011 în Florile mele

 

Etichete: , , , , ,

21 de răspunsuri la „Crassula ovata

    • Constantin

      4 Februarie 2011 at 21:08

      Poate ca da, poate ca nu. Are Dumnezeu socotelile lui.

       
  1. Tina T

    4 Februarie 2011 at 0:33

    Ce, esti zgarcit (cash) ?????????????
    Mai ales ca e „copacul cu bani”, tu ai zis-o…presupun ca ai multi bani 😉
    Ce ne-ai pus aicisa doua floricele micute, suave si atat de delicate ?
    Seamana putin cu floarea de mandarin, tot cinci petale, doar ca floarea ta e mai frumoasa prin staminele ei. (stamine, am zis bine ?)
    Hai, ca nemultumitului i se ia darul, nu ?
    Chiar merita, mi se pare corect.

    Dar sa stii ca sunt chiar foarte multumita si bucuroasa cand vad asemenea minunatii, si ma gandesc cat de mult ne-a iubit Dumnezeu ca sa ne bucure viata cu tot ce e mai frumos si bun.
    Dar, am zis si io asa, ca sa fiu carcotasa…pentru ca ai mentionat ca „este posibil ca planta sa se umple de flori mici, albe sub forma de stelute”.

    Nu-mi explica, pentru ca stiu…
    Merci, ca le-ai pus,
    Merci, ca le admir
    Si merci ca ai blog.

    Tina, cu drag

     
    • Constantin

      4 Februarie 2011 at 21:13

      Tina, Tina! 🙂 Nu-ti explic, dar tot iti zic: „copacul cu bani” vine de la frunzele lui multe, nu de la flori. Si astea pot fi multe, trebuie insa sa tii planta la frig. Si eu is milos, mai! 🙂

       
  2. Alexandra

    4 Februarie 2011 at 20:32

    Ia te uita! „Grasuna ovala” infloreste. In cazul asta imi schimb parerea! 😀

     
    • Constantin

      4 Februarie 2011 at 21:06

      Dupa cum vezi, infloreste! Dar, ca sa infloreasca, trebuie sa o chinui bine de tot. Adica frig noaptea si zile scurte. Si cum eu nu m-am indurat in nici o iarna sa o tin la rece, nu mi-a inflorit decat o data. Si o am de peste 15 ani.

       
    • Constantin

      4 Februarie 2011 at 21:07

      Dar care era parerea, inainte de a ti-o schimba? 🙂

       
  3. Alexandra

    4 Februarie 2011 at 21:17

    Ei, nu am o parere prea buna despre florile care nu infloresc. Cam ca aia despre oamenii care nu vor sa aiba copii. 😀

     
    • Constantin

      4 Februarie 2011 at 21:22

      Aaa, pai asta o stiam! 🙂 Iti plac doar plantele cu flori, dar, nici alea nu infloresc tot timpul. Si iaca, o data-n an, fac si suculentele flori!

       
  4. huni

    4 Februarie 2011 at 23:49

    Am avut si eu crassula, o minunatie de planta cand a ajuns la mine, dar din pacate am pierdut-o. Bineinteles ca a fost doar vina mea: ba puneam prea multa apa, ba am pus-o la un loc prea insorit, asa ca a dus-o din ce in ce mai rau la mine, pana cand anul trecut i sau putrezit radacinile (evident pentru ca am udat-o prea mult…). Nici nu stiam ca face flori! Cred ca o sa incerc din nou, acum macar in teorie stiu ce trebuie sa fac sa fie bine :).

     
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 16:04

      In cateva cuvinte, cele mai importante cerinte sunt: lumina multa dar nu neaparat soare direct, apa cat mai putina dar regulat. Si iarna repaus la 10 grade, asa poate sa si infloreasca.

       
  5. huni

    4 Februarie 2011 at 23:51

    Corectezi te rog numele si adresa la comentariul meu precedent. Se pare ca am ramas logat aiurea. Mersi!

     
  6. maryanne

    5 Februarie 2011 at 11:25

    Eu am inmultit aceasta planta si din frunze. Am pus in pamant si am uitat de ele.Dupa cateva luni, am vazut ca deja iesisera plantute noi. Foarte usor am inmultit-o prin butasi pusi in apa, au dat radacini imediat. Avand mai multe plante mi-am permis sa experimentez. Pe cea mai mare am lasat-o la rece dar nu sa inghete, pe celelalte mai mici , le-am dus la beci si nu le-am udat deloc pana acum. Ma uit zilnic la beci ,pt ca am mai multe si le urmaresc evolutia si vad ca, crassulele sunt ok. Exact asa cum le-am pus.Nu s-au stafidit deloc frunzele. Poate infloresc si ale mele. Macar una, cu toate ca si asa imi plac, chiar daca nu ar inflori.

     
    • Constantin

      5 Februarie 2011 at 16:09

      Crassula dezvolta radacini adventive la nodurile ramurilor. Si inca un aspect, ramurile fiind incarcate de frunze destul de grele, de obicei se arcuiesc in jos. Tot ceea ce depaseste partea de jos a ghiveciului, sau atinge suportul, raftul, polita pe care sta, se detaseaza de planta, mai ales in timpul verii. Am verificat asta de multa vreme. E ca si cum planta s-ar tunde singura.

       
  7. maryanne

    5 Februarie 2011 at 16:22

    Asa este, am observat si eu.

     
  8. Alina

    19 Noiembrie 2011 at 4:34

    Arata sezational Crassula ta. Bravo.

     
    • Constantin

      22 Noiembrie 2011 at 19:58

      Alina, acum arata si mai bine, caci intr-un an a mai crescut. Si are si doi pui care se dezvolta foarte frumos. Acum sta la rece, vreau sa o fac sa infloreasca.

       

Lasă un răspuns

 
