RSS

Coreopsis tinctoria

23 Ian

Denumirea stiintifica a acestei plante este Coreopsis tinctoria si face parte din familia Asteraceae. Popular, in unele zone de la noi, este posibil sa se numeasca – lipscănoaie. Este originara din America de Nord, acolo unde creste in stare salbatica, pe soluri nisipoase, pe langa drumuri, cai ferate si terenuri neingrijite. Unii o catalogheaza ca apartinand subgenului Calliopsis.

Spre deosebire de alte surate de-ale ei din genul Coreopsis, care sunt perene, aceasta este o planta anuala, cu o tulpina subtire ce ajunge chiar si la inaltimea de 1 metru. Frunzele sunt petiolate, opuse, iar florile de culoare galbena cu baza maro-roscat, purpurie, sau amestec intre aceste culori, au de obicei 8 petale si apar in varful tulpinei pe un peduncul de 6 cm lungime. Planta infloreste de la inceputul verii si pana prin septembrie, octombrie. Pentru a prelungi perioada de inflorire, puteti indeparta periodic florile trecute.

Se inmulteste prin seminte care se seamana direct in gradina, prin luna aprilie. Semintele se acopera cu un strat foarte subtire de pamant, sau se lasa descoperite, avand nevoie de lumina pentru a germina. Trebuie sa stiti, insa, ca aceasta planta se autoinsamanteaza, asta inseamna ca (am mai spus-o si cu alta ocazie, dar am sa repet) daca ati avut-o in gradina, este foarte probabil sa rasara primavara chiar daca nu ati mai semanat-o. Nu va zgarciti la seminte, palcurile dese vor arata mai bine decat plantele stinghere, asa ca nu rariti plantele chiar daca vi se par prea inghesuite.

Are nevoi reduse fata de sol, ii ajunge un pamant obisnuit de gradina. Daca este bine drenat si cu expozitie insorita este si mai bine. Nu necesita fertilizare si este rezistenta la seceta, motiv pentru care este o planta ideala pentru gradinile unde posibilitatile de irigare sunt limitate, sau acolo unde proprietarii nu locuiesc in permanenta. Din cauza tulpinii inalte si destul de subtiri, dar si a faptului ca pe o singura tulpina sunt in permanenta 8-12 flori deschise, este posibil ca vanturile puternice si ploile sa o culce la pamant. Daca puteti, asigurati plantelor un suport care sa le sustina.

Nu ezitati sa cumparati semintele acestei plante. Creste rapid, nu necesita ingrijiri speciale si este usor de cultivat, chiar si de gradinarii incepatori. Semanand-o in gradina, va asigurati pete de culoare de-a lungul intregii veri.

Această prezentare necesită JavaScript.

 
10 comentarii

Scris de pe 23 Ianuarie 2011 în Florile mele, In gradina

 

Etichete: , ,

10 responses to “Coreopsis tinctoria

  1. anka

    23 Ianuarie 2011 at 18:59

    Multumim de informatii – foarte utile. Iar de poze ce sa mai zic. Peisajul hibernal si cu pozele tale pline de culoare…..ne e dor de primavara, vara……:(

     
  2. Constantin

    23 Ianuarie 2011 at 19:26

    Anca, bine ai venit! Si ma bucur ca ai gasit informatii utile, asta este scopul declarat al blogului meu. Ti-au placut fotografiile? Mai rascoleste prin blog, o sa gasesti si altele. Si poate o sa mai treci pe aici, o sa-mi faca placere sa te intampin.

     
    • anka

      24 Ianuarie 2011 at 10:27

      Trec de mult….te-am vizitat de la prima aparitie (via Alexandra). Imi place mult ce vad! Cu comentariile stau mai prost – sunt discreta🙂

       
      • Constantin

        24 Ianuarie 2011 at 13:39

        Ma bucur, Anca! Ti-am vazut si eu albumele. Am lasat si un comentariu, nu stiu daca s-a salvat.

         
  3. gabriela

    23 Ianuarie 2011 at 19:58

    splendida. Am sa insamantez si eu anul acesta. Chiar e frumoasa.

     
    • Constantin

      23 Ianuarie 2011 at 20:15

      Pai eu de ce ii fac reclama?🙂 N-o mai seman de multi ani, caci iese singura. Si nu e deloc pretentioasa.

       
  4. victoriacus

    24 Ianuarie 2011 at 16:35

    Am avut si eu 2 fire rasarite o data cu lobelia din semintele de la Elisa.Nu am stiut ce este pana nu a crescut mare dar mi-au placut plantutele asa ca le-am gasit un loc in gradina………. si bine am facut.In toamna am strans si semintele

     
    • Constantin

      24 Ianuarie 2011 at 16:44

      E anuala,Victoria. Sa semeni semintele in primavara.

       

Lasă un răspuns

 
