RSS

Tigridia pavonia

17 Ian

Tigridia pavonia

Tigridia pavonia

   Ea este. Face parte din familia Iridaceae si este originara din Mexic. Si in limba noastra tot Tigridia i se spune, nume ce ar fi rezultat din contopirea a doua denumiri populare din limba spaniola: „flor de tigre” si „flor de un dia”.

Ambele denumiri o caracterizeaza, planta are flori divers colorate, cu aspect tigrat, foarte frumoase, dar care tin doar o zi. Cand spun o zi, ma refer la intrega perioada in care bobocul se deschide si apoi incepe sa se ofileasca. Floarea in sine nu tine mai mult de 6 ore. Asta nu e o problema chiar asa de grava, deoarece in permanenta pe planta exista mai multi boboci in diverse stadii de dezvoltare asa ca, locul unei flori trecute va fi luat in scurt timp de catre alta. Florile sunt mari de aproximativ 10 cm in diametru si au 3 petale. Nu sunt parfumate.

Planta seamana putin cu gladiola, frunzele sunt mai subtiri si florile apar pe o tija inalta de 70 cm. Diferenta fata de gladiola este ca se inmulteste prin bulbi, care sunt destul de mici, cam cat cei de ghiocel. Face asadar parte din grupa bulboaselor de vara. M-am hotarat sa scriu acum despre ea, poate o veti include pe lista de cumparaturi. Daca bulbii de toamna sunt deja la locul lor in gradina, ar fi pacat sa nu punem si in primavara cativa bulbi care ne vor darui flori in timpul verii.

Tigridia se cultiva foarte usor. Se inmulteste prin bulbii pe care ii vom planta primavara, dupa trecerea pericolului de inghet, direct in gradina. Anul trecut, tin minte ca i-am plantat in 3 aprilie, era in sambata Pastelui si au inceput sa infloreasca prin iulie. Pentru ca bulbii mi s-au parut foarte uscati, i-am tinut cateva ore scufundati in apa. Dupa plantare udati bine locul. Adancimea de plantare o calculati simplu, ca si la alti bulbi, de 2-3 ori inaltimea bulbului. Daca sunteti norocosi s-ar putea sa mai infloreasca inca o data peste cateva saptamani. Nu este foarte pretentioasa fata de sol, poate doar prea mult soare sa o deranjeze oarecum, prin faptul ca florile vor fi putin mai decolorate. Si ii place un teren ceva mai umed sau bine udat, dar care se dreneaza usor. Pentru a preveni ruperea plantei, puteti sa infigeti alaturi un bat de care o veti lega.

Bulbii nu rezista iarna in gradina asa ca, toamna, ii veti scoate si ii veti depozita intr-un loc uscat alaturi de gladiole, dalii etc.

 

tigridia

 
16 comentarii

Scris de pe 17 Ianuarie 2011 în Florile mele

 

Etichete: , , ,

16 responses to “Tigridia pavonia

  1. Alexandra

    17 Ianuarie 2011 at 21:12

    Da? Afla ca nu ma impresioneaza. Am avut si eu odata, la inceputurile in ale gradinaritului si nu mi s-au parut la fel de frumoase ca in poza. Flori destul de mici, rezista putin si daca nu ai sute, n-au nicun efect.
    In schimb aloea aia e fenomenala!!!

     
    • Constantin

      17 Ianuarie 2011 at 21:30

      Mie imi plac, motiv pentru care o sa le plantez si anul asta si inca multi inainte. Si florile nu-s deloc mici, eu cand am vazut prima data fotografii cu tigridia am avut impresia ca-s mici, dar am fost uimit cand le-am vazut in gradina, floarea e cam cat o lalea de mare.

       
      • Tina T

        17 Ianuarie 2011 at 23:48

        Nu ma bag, nu ma amestec intre voi; pozele, m-au dat pe spate.
        Pe Alexandra o cunosc, hi, hi.. si zic destul de bine, dar mi-a placut schimbul de replici dintre voi.
        Intrasem de fapt sa scriu la Tiramisu, dar am facut un popas aici; Tiramisu, nu-l gasesc..il mai caut, pana atunci s-aveti o seara, ba nu, m-am uitat la ceas, o noapte bunaaaaaaaaaa !

         
        • Constantin

          18 Ianuarie 2011 at 20:12

          Baga-te, Tina! Mai ales ca aici vad ca esti de partea mea.🙂 Ca sa-ti fie cautarea mai usoara cauta in categorii. Tiramisu e in retete, florile-s la flori, fotografiile la fotografii si tot asa.

           
  2. Alexandra

    17 Ianuarie 2011 at 22:02

    Inseamna ca a fost ceva in neregula la mine in gradina, fie solul, fie nu le-am udat destul. Ce-i drept, atunci nu aveam inca gata casa si nu stateam aici.
    Biiiine, sunt frumoase si iar m-am ofticat!😀

     
    • Constantin

      18 Ianuarie 2011 at 20:14

      Cred ca de la udat li s-a tras. Asa-i ca nu poti fi rea pana la capat?🙂

       
  3. Georgiana

    18 Ianuarie 2011 at 0:54

    vreau si eu o flaore ca asta ca cadou!😀 imi dai? zic bogda proste!

     
    • Constantin

      18 Ianuarie 2011 at 20:08

      Georgiana, prima tigridie de anul asta a ta o sa fie. Ca cadou, desigur.🙂 Dar nu vrei tu un plic de bulbi ca sa-i pui intr-un vas in balcon?

       
  4. Georgiana

    18 Ianuarie 2011 at 0:55

    floare, scuze! ora tarzie…🙂

     
    • Constantin

      18 Ianuarie 2011 at 20:17

      Uitandu-ma la ora as zice ca era chiar devreme. Abia 1 dimineata.🙂

       
  5. victoriacus

    18 Ianuarie 2011 at 21:12

    superba.

     
  6. Elisa

    18 Ianuarie 2011 at 23:03

    Constantin,
    esti nominalizatul meu la categoria New Entry a concursului Blog de Blog. Mult succes!

     
  7. Constantin

    19 Ianuarie 2011 at 21:08

    Elisa, iti multumesc! In acelasi timp, trebuie sa-ti marturisesc faptul ca nu stiu nimic despre acest concurs. Stiu ca ai concurat tu anul trecut, dar altceva nimic. Asa ca, trebuie sa fac ceva, sa ma achit de vreo sarcina? Ca daca nu stiu, nu stiu, asta e! Eu oricum iti multumesc, faptul ca te-ai gandit la mine ma onoreaza si ma indatoreaza in egala masura.

     
    • Elisa

      19 Ianuarie 2011 at 21:53

      Nu trebuie sa faci mai nimic decat sa postezi in continuare si sa stii ca juriul iti ia la”puricat” postarile, adica blogul. Apoi, lumea care te cunoaste si doreste sa te voteze, cand va incepe votarea (se va anunta) , poate sa te voteze. In functie de cate voturi ai, in comparatie cu ceilalti de la aceeasi categorie, vei primi sau nu un premiu.
      Daca vrei sa preiei leapsa si sa faci si tu nominalizari (caci ai cam umblat in ultimii ani pe bloguri si le cunosti ) , poti sa faci nominalizari la tine pe blog, printr-o postare (vezi la mine cum se face) si sa pui linkul postarii la comentarii pe pagina de blog a Luciei Verona.
      Dar, ce tot spun eu? Nu ai citit postarea mea cu nominalizari?
      Sa stii ca anul trecut nu am participat fiindca am participat si luat premiu acu 2 ani. Vad ca acum ma nominalizeaza , nah… eu ma bucur ca-s cam…ludica 😀
      Scopul principal al concursului este cunoasterea bloggerilor intre ei, descoperirea unor bloguri care ne-ar interesa si distractia inerenta, fireste si aflarea celor mai bune bloguri din blogosfera . De aceea este bine sa preia, cat mai multa lume, leapsa asta fiindca se va dezvolta o reactie in lant, controlata, care va acoperi o suprafata cat mai mare din blogosfera.
      Inteles? 🙂

       
  8. Dumitrescu Violeta

    3 Februarie 2011 at 19:12

    Eu am avut vara trecuta tigridia si a inflorit ff frumos si am ff norocoasa si a inflorit de 2 ori. Este o floare care merita sa o ai in gradina.

     
    • Constantin

      3 Februarie 2011 at 19:33

      Violeta, bine ai venit! Asa e cum spui, tigridia poate inflori de doua ori pe an. Sper ca ai scos bulbii din pamant, nu rezista la ger!

       

Lasă un răspuns

 
