RSS

Dor de Eminescu

15 Ian

Astazi il ANIVERSAM pe Mihai Eminescu, poetul „nepereche” al romanilor. De ce am folosit majuscule? Pentru ca am gasit in diverse publicatii, termenul de comemorare asociat cu ziua de 15 ianuarie, ziua nasterii poetului. Ambele actiuni au rolul de a omagia o persoana, dar autorii acestor articole ar trebui sa stie ca aniversam pe cineva de ziua nasterii lui si-l comemoram in ziua trecerii in nefiinta. In Iasi, cu aceasta ocazie, au loc mai multe manifestari organizate de institutii de cultura, scoli si diverse fundatii si asociatii.  Multe dintre aceste actiuni au loc la bustul poetului de sub  Teiul din Copou sau la Muzeul „Mihai Eminescu” din acelasi parc. Nu o sa ma apuc sa scriu despre marele poet, au facut-o de-a lungul anilor multi altii care chiar se pricepeau. Personal, ma intristeaza faptul ca Eminescu mai exista in memoria afectiva a tot mai putini romani. Si ma mira ca, dupa atata timp de la disparitia lui, se mai gasesc unii care sa-l judece si care incearca sa spulbere mitul eminescian in speranta ca demersurile lor ne vor face sa-l percepem altfel. In ciuda acestor incercari nereusite, Eminescu va ramane in istoria literaturii romane ca cel mai mare poet al tuturor timpurilor. Si un mare patriot. Ce o sa vedeti in continuare sunt cateva imagini din expozitia „La gard” organizata de Biblioteca Judeteana „Gh. Asachi”, Casa de Cultura a Municipiului Iasi si Muzeul literaturii romane din Iasi.

Mihai Eminescu – Ce suflet trist…

Ce suflet trist mi-au daruit
Parintii din parinti,
De-au incaput numai in el
Atatea suferinti?

Ce suflet trist si far’ de rost
Si din ce lut inert,
Ca dup-atatea amagiri
Mai spera in desert?

Cum nu se simte blestemat
De-a duce-n veci nevoi?
O, valuri ale sfintei mari,
Luati-ma cu voi!

 
29 comentarii

Scris de pe 15 Ianuarie 2011 în Din Iaşi, Oamenii locului

 

Etichete: , , , , ,

29 de răspunsuri la „Dor de Eminescu

  1. Tina T

    15 Ianuarie 2011 at 16:29

    Ok, FRUMOS, FELICITARI, CONSTANTIN !
    Mi-a facut placere sa citesc si daca-mi dai voie, adaug o strofa scrisa de Veronica Micle pentru EMINESCU.

    „Sa pot intinde mana, s-o pun pe fruntea ta,
    Incetul la o parte, suvitele le-as da.
    Senina sa ramana, curata ca un crin,
    Icoana de iubire, la care sa ma-nchin”

    Tina,
    cu drag

     
  2. Constantin

    15 Ianuarie 2011 at 16:53

    Tina T, multumesc de vizita! Si iti multumesc pentru cantec si versuri. Te mai astept, daca o sa-ti faca placere sa mai treci pe aici.

     
    • Tina T

      15 Ianuarie 2011 at 18:05

      Aaaaaaaaaa, merci de invitatie, sigur c-o sa mai vin de vreme ce ti-am furat adresa de la Alexandra…de fapt mai intrasem o data cand am admirat casuta pentru pasarele.
      Acum am sa intru chiar oficial…pentru ca *oficial ne merge bine*, noua astora care ne regasim din cand in cand pe cate un blog.
      Merci, encore

       
      • Constantin

        15 Ianuarie 2011 at 18:11

        Asa sa faci! Si vezi ca-s doua casute, mai sunt si flori, si imagini din Iasi, si niste retete bune (daca nu m-oi lauda eu, cine sa o faca?). 🙂

         
        • Tina T

          15 Ianuarie 2011 at 18:46

          Acum sunt obligata sa recunosc, n-as fi recunoscut in ruptu’ capului (zic si io)
          reteta de Tiramisu, deja o preluasem mai devreme…e la pastrare.
          Important e sa nu mi-o descopere vreun membru al familiei, care m-ar obliga s-o realizez neconditionat – Tiramisu, fiind preferata de noi toti.

           
  3. Alexandra

    15 Ianuarie 2011 at 17:00

    De azi dimineata ma uit la tine pe blog sa vad postul cu Eminescu! Ce ti-a luat atat?? 😀

     
  4. Alexandra

    15 Ianuarie 2011 at 17:16

    „Un blog despre oameni si locuri… „. Cum sa nu-l pui? N-ai mai fi fost Constantin! Macar atata am invatat si eu despre tine. 😀

     
    • Constantin

      15 Ianuarie 2011 at 17:18

      Mai, pe toate le stii! 🙂 Da’ tu n-ai treaba? Azi parca trebuia sa faci lasagna.

       
  5. Alexandra

    15 Ianuarie 2011 at 17:30

    Da tu ai?? De imi tii mie socoteala ca trebuia sa fac lasagna? Soacro! 😀

     
    • Constantin

      15 Ianuarie 2011 at 17:46

      Sa stii ca eu am fost azi la munca, da? Si ma mai duc si maine, asa de-al naibii, ca orele suplimentare oricum nu se platesc si liber nu prea are cine sa-mi dea, ca din putini cati am fost am ramas aproape singur.

       
  6. Alexandra

    15 Ianuarie 2011 at 17:56

    Imi pare rau ce aud, dar e bine ca ai de lucru, totusi.

     
  7. Alexandra

    15 Ianuarie 2011 at 18:27

    Nicio grija. Nu plang usor! 😀

     
    • Constantin

      15 Ianuarie 2011 at 19:16

      Ah, ce bine! Mi-ai luat o piatra de pe inima! 🙂

       
  8. Elisa

    15 Ianuarie 2011 at 19:52

    „Cand amintirile’n trecut/ incearca sa ma cheme/ pe drumul lung si cunoscut/ mai trec din vreme’n vreme „

     
    • Constantin

      15 Ianuarie 2011 at 19:58

      Ha, asta chiar ca nu-i intamplator. 🙂 Am priceput mesajul! 🙂

       
  9. Tina T

    22 Ianuarie 2011 at 22:33

    Versurile acestea sunt scrise de Edgar Allen Poe, traduse de Eminescu, si publicate in “Timpul”, acelor vremi.
    Doamnele din elita ieseana, l-au criticat aspru pe Eminescu, socotind ca poezia este un atac la pudoare;

    “Cand incepe trenu’ zboru,
    Vine-ndata controloru’
    Si scotand perforatoru’,
    Face-o gaura-n bilet.
    Crantz, cu totii frati iubiti,
    Faceti gauri unde stiti…”

    Daca acele doamne, ar trai astazi …?

     
  10. Constantin

    23 Ianuarie 2011 at 15:58

    Probabil ar rosi la citirea unor versuri de-ale lui Emil Brumaru sau Mircea Dinescu. 🙂

     
  11. Alexandra

    23 Ianuarie 2011 at 18:29

    Cred ca ar lesina daca l-ar citi pe Brumaru!! 😆

     
  12. Alexandra

    23 Ianuarie 2011 at 19:32

    Normal! 😀
    Mai schimba si tu antetul ala ca a trecut si Sf. Ion! Vezi ca esti iar in top! Felicitari!!

     
  13. Constantin

    23 Ianuarie 2011 at 20:10

    Eii, sa vezi de nu l-oi pastra eu pana la 1 martie. 🙂 Multumesc!

     
  14. Alexandra

    23 Ianuarie 2011 at 20:24

    Constantine, ce-i cu tine? Pari schimbat, cumva… 😀

     
    • Constantin

      23 Ianuarie 2011 at 20:43

      Ti se pare, Alexandra ! Dar ce ti-a dat de gandit?

       
  15. Alexandra

    23 Ianuarie 2011 at 20:44

    Vezi, exact ce-ti spuneam…Dar mai bine lasa.

     
  16. Tina T

    24 Ianuarie 2011 at 15:54

    Nu-l stiam pe Emil Brumaru, am intrat putin pe internet, n-am reusit sa-l descopar…totusi cred ca as gasi cate ceva care sa-mi placa.
    Pe Mircea Dinescu, fostul „l’enfant terrible de la poesie roumaine”, il admir pentru alte capacitati, decat cea de poet.
    Parezamplu pentru cea de bucatar…) la asta, vibrez…ce monstru de somn umplut a putut sa faca la Revelion…

    La cate aberatii sunt pe site-urile de POEZII, si la ce se mai preda si cum…prin scoli, nu m-ar mira daca peste niste ani, as citi:
    *Luceafarul de Mircea Dinescu.*

     
    • Constantin

      24 Ianuarie 2011 at 16:50

      Eu sunt aproape sigur ca asa ceva poti sa auzi si astazi.

       

Lasă un răspuns

 
