RSS

Placinta cu mere cu aluat foietaj

16 Noi

E sezonul merelor, si ce poate fi mai usor de facut, la vremea asta, decat o placinta cu mere? Si de aceasta data am evitat framantatul, e mult mai simplu sa cumperi aluatul gata facut. E vorba aici si de lipsa de timp, il cumperi, il lasi la dezghetat la temperatura camerei si pana pregatesti tu merele, se dezgheata si foitajul. Daca as fi rulat aluatul probabil ar fi iesit un fel de strudel cu mere, asa insa o sa-i spun placinta, desi nu-s sigur ca asa va inchipuiti o placinta cu mere. De un lucru insa sunt sigur: e aromata si foarte gustoasa. A, inca ceva, corect se spune foitaj, dar Google stie mai multe despre foietaj, ca asta cauta lumea. :)

V-am facut pofta? In cazul asta, sa trecem la treaba! (Mai mult voi, ca eu am muncit pana acum si inca mai muncesc postand reteta asta pe blog) :) .

Ingrediente necesare:

1 pachet de aluat foitaj (al meu a fost Linco de 800 + 100 g, dar merge si de 800 de grame);

1 kg de mere; 

100 g zahar;

1 lingurita scortisoara;

50 g unt;

1 ou;

1 lingura smantana;

zahar pudra pentru decor;

optional 1 fiola de 2ml esenta (dupa plac).

Mod de preparare:

Dezgheti aluatul la temperatura camerei. In acest timp speli merele, le tai in jumatate, le cureti de seminte (daca vrei le cureti si de coaja desi nu e cazul), si le dai pe razatoare. Eu le-am dat pe razatoarea mare, poti sa le dai si pe cea mica, daca vrei, dar vei obtine un fel de piure de mere. Daca incepi sa razi merele dinspre taietura spre coaja o sa vezi ca ramai cu coaja in palma.

Storci merele si le pui la calit cu zaharul, untul si scortisoara. Daca folosesti o tigaie cu teflon nu o sa se lipeasca si o sa mesteci mai putin in ele. Le lasi pe foc vreo 5, hai 10 minute, adaugi si esenta si le dai deoparte la racit.

Preincalzesti cuptorul la 200°C.

Tai aluatul in doua parti egale. Pui in tava hartie de copt pe care o stropesti cu putina apa, pui o bucata de aluat, adaugi merele racite si acoperi cu cealalta bucata de aluat.

Intepi aluatul din loc in loc cu o furculita si il tai in 8 parti egale (cel mai bine merge cu rola aia, nu stiu care este denumirea ei corecta, cu care tai pizza). Se unge aluatul cu amestecul de ou batut cu smantana (poti sa adaugi aici si un praf de zahar, va colora placinta mai frumos) si se da la cuptor.

Se coace 40 de minute la 200°C. NU deschide cuptorul, cel putin nu in primele 30 de minute. Scoti placinta din cuptor, o lasi sa se raceasca putin si o ornezi cu zahar pudra. Ii mai faci si o fotografie de final pentru posteritate si apoi poti s-o savurezi.

Pofta buna! 

Spor la treaba si succes!

 
36 comentarii

Posted by pe 16 noiembrie 2012 în Retetele mele

 

Etichete: ,

36 responses to “Placinta cu mere cu aluat foietaj

  1. anda

    17 noiembrie 2012 at 00:39

    sI NOI VREEEEEEEEEM!!

     
  2. Andreea

    17 noiembrie 2012 at 16:28

    Buna ziua! In primul rand, mi-ai facut o pofta nebuna de placinta cu mere. Weekend-ul asta avem in meniu crema de zahar ars, dar saptamana viitoare urmeaza, datorita tie, placinta cu mere. In al doilea rand, am “rasfoit” acum prin jurnalul tau si mi-a placut foarte tare. O sa te mai vizitez, pentru ca imi place felul lejer in care spui lucrurile. Si pozele. Te salut de pe litoral!

     
  3. greenzonelife

    18 noiembrie 2012 at 21:25

    Ce buna :) mi-ai facut o pofta, da la ora asta mi-e prea lene, ma duc sa mananc un mar :)

     
    • Constantin

      4 decembrie 2012 at 18:21

      Green, probabil ca pana acum ai reusit s-o faci. Or fi bune si merele crude, dar mai gustoasa e placinta. :)

       
  4. anda

    1 decembrie 2012 at 15:11

    De ziua romanilor din toata Cale Lactee,puteai sa ne mai trantesti o placinta….La multi Ani!!

     
    • Constantin

      4 decembrie 2012 at 18:24

      La multi ani tuturor! (stii cum se spune, niciodata nu-i prea tarziu). Chiar am mai facut un fel de placinta, tot cu foitaj si tot cu mere, o sa pun reteta curand, ca pana acum am fost cam ocupat. :)

       
  5. Hartie plantabila

    3 decembrie 2012 at 18:30

    Yummi, ce bine arata. O punem pe lista pentru week-end.

     
    • Constantin

      4 decembrie 2012 at 19:19

      :) Ai schimbat ceva in adresa, pentru ca altfel nu stateai in asteptare, caci nu e prima data cand lasi comentarii. Incearca si varianta asta, desi am citit comentariile de mai sus si se pare ca te-ai razgandit deja. :)

       
  6. Hartie plantabila

    5 decembrie 2012 at 18:48

    sigur c-o incerc, mai ales ca e simplu de facut. voi lasa si impresiile de dupa, desi sunt convinsa ca e delicioasa.
    am schimbat numele siteului, de asta m-a pus in asteptare wodpress-ul. da` nu-i bai ;)

     
  7. MARIO BROS

    12 februarie 2013 at 14:44

    chiar acum o fac. acum sa vedem ce iese?:))

     
  8. bolboaca ildiko

    15 februarie 2013 at 21:25

    acuma am sa o incerc sigur e buna

     
  9. bolboaca ildiko

    15 februarie 2013 at 21:27

    am sa-ti spun cum mi-a iesit

     
  10. bolboaca ildiko

    15 februarie 2013 at 22:31

    am gatat-o ii in cuptor

     
  11. bolboaca ildiko

    15 februarie 2013 at 23:29

    am si mancat din ea e excelenta as vrea reteta de la foietaj cu branza de vaca

     
    • Constantin

      16 februarie 2013 at 20:51

      Foietaj cu branza nu am facut. Dar daca o sa gasesc ceva care merita postat o voi face.

       
  12. Marioara Zota

    17 martie 2013 at 12:04

    yummmiiiii, pare tare usor de facut….bine ca am foi de placinta in casa, ma duc sa o execut! :)

     
  13. Victoria Stana

    4 aprilie 2013 at 13:14

    mama ce bunatateeeee!

     
  14. eve

    10 iulie 2013 at 14:01

    super!!! acum am pus in cuptor si astept sa se faca…sotul ma suna si tot ma intreaba cum e …si daca iese ceva bun :))) barbatii astia…

     
  15. Margareta Dobrila - Roth

    28 august 2013 at 11:49

    Hello, este prima data cand fac cu foietaj prijitura cu mere. Am respectat instructiunile de mai sus si mi-a iesit excelent.Va multumesc frumos! -Margaret-Scotia :-)

     
    • Constantin

      20 septembrie 2013 at 09:57

      Cu placere, Margareta, si ma bucur ca reteta ti-a fost de folos. Poti face in acelasi fel si placinta cu branza, dulce sau sarata.

       
  16. Nana

    5 octombrie 2013 at 14:53

    Am facut foarte buna ,multumesc…

     
  17. Alina

    11 octombrie 2013 at 17:21

    de ce nu mi-a crescuuuuuut? :((((

     
    • Constantin

      13 octombrie 2013 at 11:19

      Ori aluatul nu a fost in regula (poate l-ai tinut prea mult timp decongelat), ori ai deschis usa cuptorului in timp ce se cocea, ori temperatura cuptorului a fost prea mica. Marca aluatului nu prea conteaza, am folosit cam tot ce se gaseste in comert si nu am avut niciodata probleme.
      Mai incearca, 200 – 210°C, 40-42 minute si nu deschide usa cuptorului in prima jumatate de ora.

       
      • Alina

        13 octombrie 2013 at 11:28

        multumesc! :) cred ca temperatura nu a fost in regula …

         
        • Alina

          13 octombrie 2013 at 11:30

          zic asta,pentru ca am incercat sa o fac inca o data, marind temperatura si a iesit o bunatate! :D

           
          • Constantin

            16 octombrie 2013 at 19:40

            Vezi unde duce perseverenta? :) Bine ca i-ai dat de cap.

             
  18. Corina Cernea

    20 octombrie 2013 at 17:11

    Multumesc pentru reteta! Tocmai am facut-o, urmand pas cu pas reteta si a iesit minunata!

     
  19. madalina

    3 noiembrie 2013 at 18:46

    este foarte buna miammmmmm

     
  20. magdalena

    5 noiembrie 2013 at 18:39

    mi se pare f buna am sa incerc sa fac si eu in seara asta

     
  21. barbu ionela

    13 martie 2014 at 11:26

    Super tare reteta . am facut-o si eu ….prima mea placinta

     
    • Constantin

      16 martie 2014 at 10:35

      Felicitari! Sper sa mai incerci si alte retete.

       
  22. Adina

    19 octombrie 2014 at 21:35

    Nu mi-a crescut aluatul de sub mere:((,nu stiu exact din ce cauza, poate a doua oara o sa fie cu noroc!

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 225 other followers

