RSS

Rosii cherry conservate in suc de rosii

26 Iul

S-au facut rosiile cherry si inca mai sunt. A fost primul soi care s-a copt si au inca chiorchini si continua sa infloresca. Si cum pe unele le-am facut suc, dar ma rodea asa un gand ca as putea sa fac si altceva din ele, mi-a venit ideea de a le conserva in suc de rosii. Cu ceva adaosuri astfel incat sa iasa o conserva cu iz mediteranian. Niste busuioc din ala italian cu frunza mare si creata (v-am aratat rasadurile in primavara), cativa catei de usturoi, piper boabe, sare neiodata, putin zahar si niste peperoncino frantumanto care nu-i altceva decat ardei iute tocat. Pe asta l-am folosit de nevoie, ca altfel foloseam eu ardelusii mei de ghiveci, dar nu-i aveam la indemana. Plus rosii cherry, italience dupa samanta, moldovence curate dupa locul unde au vazut lumina zilei si primul strop de apa.

Pentru ca a fost doar o proba nu am folosit cantitati mari, practic am facut doar doua borcane de 800 g. Insa o voi repeta cu siguranta cat de curand, mai ales ca acum am si cantitatile exacte de care am nevoie. Reteta e inventata, desi cred ca ceva asemanator au mai facut si altii inaintea mea, asa ca o sa va dau cantitatile asa cum le-am folosit eu. Asadar pentru un borcan aveti nevoie de 375 g rosii, 3 catei de usturoi, 4-5 frunze de busuioc, un praf de ardei iute sau un ardelus mic, 10 boabe de piper, o lingurita de sare neiodata, 2 lingurite de zahar si 200 ml suc de rosii. Asta e tot. Rosiile si sucul sunt exact cantitatile de care aveti nevoie pentru un borcan. La restul ingredientelor puteti umbla dupa bunul plac, punand mai mult sau mai putin din fiecare, adaugand alt condiment sau omitand unul din cele folosite de mine.

Se pun rosiile in borcan asezandu-le cat mai compact, intercalati busuioc si usturoi, puneti deasupra restul ingredientelor si umpleti borcanul cu suc de rosii. Eu am folosit suc fierbinte caci tocmai il facusem, dar voi folositi de care aveti. Strangeti capacul si fierbeti borcanele, stiti voi in apa pana la gat cu prosoape sub si intre ele, vreo 45 de minute din momentul in care incepe sa fiarba apa. Apoi, fierbinti, le infasati bine in pături si le lasati sa se raceasca in voie pana mai spre iarna, caci acum inca mai sunt rosii in gradina.

La ce le-oi folosi inca mai mai gandesc, dar parca le vad la iarna sub un peste la cuptor sau pe langa o friptura. Si cred ca nici cu niste paste nu le-ar sta rau.

Ati vazut ca nu am pomenit nimic de aspirina sau alti conservanti. Asta pentru ca nu folosesc niciodata la nici o conserva. Dupa caz, ca si conservanti folosesc sare, zahar sau otet. In rest genul asta de sterilizare prin fierbere sau la cuptor (care e cam acelasi lucru) si racirea inceata a conservelor nu mi-a dat gres niciodata si produsele rezista si doi ani fara probleme. Dar nu apuca ele atat. 

Spor la lucru si succes!

 
18 comentarii

Posted by pe 26 iulie 2012 în Retetele mele

 

Etichete: , , , , ,

18 responses to “Rosii cherry conservate in suc de rosii

  1. CARMEN

    26 iulie 2012 at 19:41

    super! miroase a dragoste de viata!

     
    • Constantin

      27 iulie 2012 at 10:36

      A dragoste de viata sanatoasa, cu aroma de busuioc. :)

       
  2. greenzonelife

    26 iulie 2012 at 23:37

    yummy! bine de tinut minte reteta ca si mie imi plac rosiutele cherry. Si cum zici tu cu ceva peste sau paste ar merge minunat.

     
    • Constantin

      27 iulie 2012 at 10:37

      Green, daca o uiti, o gasesti aici. Doar de asta am postat-o. :)

       
  3. irina

    29 iulie 2012 at 06:53

    bine ai revenit printre noi! desi in mod normal nu ma omor cu bucatareala, reteta ta suna chiar delicios. si am sa o incerc.

     
    • Constantin

      10 august 2012 at 14:00

      :) Asta nu-i bucatareala ci conservareala. Sau daca-ti place mai mult zi-i borcaniada. :) Spor la treaba!

       
  4. Mihaela C.P.

    2 august 2012 at 22:08

    Uau, ce combinatie aromata! Mai faceam si noi in alti ani, dar numai in suc de rosii simplu, fara alte arome, insa nu se pastrau prea bine, se cam acreau. Astept vesti la iarna despre cum a functionat reteta cu amestecul aromat :).

     
    • Constantin

      10 august 2012 at 14:06

      Mihaela, poti sa faci si simple, fara suc, umpli bine borcanul cu rosii, pui ceva sare si eventual zahar si neaparat frunze de telina. Capsezi borcanul si-l bagi la cuptor la foc mic. Rosiile lasa sucul lor, o sa mai scada volumul dar asta e, si se pastreaza in sucul lor pur si simplu. Cu siguranta o sa postez o reteta, chiar zilele astea am revazut la “Cireasa de pe tort” o reteta cu pulpe marinate in vin puse la tigaie cu ceva usturoi si masline plus ceva asemanator cu ce am eu in borcane, doar ca partea asta a fost creata pe loc. Suna bine.

       
  5. mirela

    21 august 2012 at 10:59

    imediat o incerc si eu, am totul pregatit, am vrut numai sa mai vad sfaturi

     
    • Constantin

      23 august 2012 at 21:40

      Nu ai cum sa dai gres. Dar mai la iarna spune-ne si noua cum le-ai folosit.

       
  6. Guesswho

    28 august 2012 at 16:14

    Am o intrebare: o reteta de conservat gogosari in suc de rosii nu ai? tare imi plac, dar n-am gasit inca reteta care sa fie complet pe gustul meu.

     
    • Constantin

      16 septembrie 2012 at 16:10

      Ce fel de reteta vrei? Gogosari conservati pentru a-i folosi mai tarziu la gatit sau un fel de salata?

       
      • Guesswho

        17 septembrie 2012 at 20:26

        M-ar interesa gogosari in suc de rosii care pot fi serviti ca garnitura la diverse mancaruri. Ceva dulce-acrisor. Am mancat la cineva si erau impecabili ca gust, mi se potriveau ca o manusa, dar nu era loc de schimbat retete. Erau taiati fasii si marinati in suc de rosii. In fine, lasa ca mai caut pe net, tre` sa gasesc ceva.

         
        • Constantin

          17 septembrie 2012 at 20:58

           
          • Guesswho

            18 septembrie 2012 at 08:59

            O, da! este exact ce cautam. Trebuie doar sa-i potrivesc de gust. Multumesc, Constantin. Dupa job ma prezint la piata. Voi lasa un comentariu la reteta dupa ce-o fac sa-ti spun impresiile.

             
            • Constantin

              19 septembrie 2012 at 15:55

              Daca respecti cantitatile astea ar trebui sa-ti iasa 7-8 borcane de 400 gr. Ma rog, astea noi au mai putin.

               
  7. irina

    13 septembrie 2012 at 23:17

    oooooooo…este exact ce cautam….am niste rosii cherry..cam cat ciresele de mici..si ma uit asa cu drag la ele..si nu stiam cum sa le pun pe iarna..si uite asa am dat de reteta ta..care pare extraordinara..acum am sucul de rosii pe foc..astept sa-l termin si sa-l pun peste rosii…in borcanele..doar ca nu am busuioc verde..doar uscat..dar n-are ce sa strice..e aceeasi aroma..sau nu? :)

     
    • Constantin

      16 septembrie 2012 at 16:43

      Aroma busuiocului e aceeasi chiar daca e uscat. :) Verde ar fi aratat mai bine in borcane, in rest nu e nici o diferenta.

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 202 other followers

