RSS

Sirop de visine

11 Iul

Pentru ca tot e vremea visinelor si vazand  ca siropurile facute in casa sunt la mare cautare, o sa va povestesc modul cum am facut eu acest sirop. De fapt si siropul de capsune l-am facut in acelasi fel. In prima faza nu aveti nevoie de cantitati exacte, cate fructe aveti la dispozitie, atatea folositi.

Spalati bine visinele si zdrobiti-le intr-un vaz, de preferat din sticla sau inox. Lasati visinele la rece sa se odihneasca si sa-si lase sucul, o zi-doua, voi decideti cand sunt bune de stors. Acum stoarceti sucul fructelor, folosind un tifon de calitate pus in doua sau orice alt material aveti la indemana. Ce am scris mai sus se aplica in cazul in care nu dispuneti de un aparat modern de stors fructe. Daca aveti un astfel de storcator, problema se simplifica. Orice metoda ati folosi, ideea este ca trebuie sa obtineti suc, din visine (sau alte fructe). Puneti sucul obtinut intr-un flacon sau o sticla si dati-l la rece, foarte rece. In acest fel o sa vedeti ca in cateva ore sucul se limpezeste si are exact culoarea fructelor din care provine. Separati cu grija sucul limpede, pe cel de la fundul flaconului strecurati-l pentru a retine drojdiile, dupa care masurati sucul obtinut.

Acum, la 1 litru de suc adaugati 1 kg de zahar si amestecati bine, astfel incat zaharul sa se topeasca. Puneti sucul pe foc iute pana cand incepe sa faca o spuma usoara deasupra. Nu aduceti lichidul la fierbere, nici macar sa nu faca “valuri”, aproximati ca lichidul sa aiba vreo 75 de grade Celsius. Mentineti aceasta temperatura timp de 10 minute dupa care stingeti focul. Puneti siropul fierbinte in sticle fierbinti, sterilizate in cuptor si capsati sticlele. Le infasati frumos in ceva paturi si le lasati sa se raceasca in voie. Cam asta-i tot!

Spuneam, undeva intr-un comentariu, ca siropul meu de visine nu e nici fiert, nici nefiert. De ce am ales varianta asta de mijloc? Pai, doua ar fi motivele. Primul este acela ca nu m-a tentat siropul nefiert, cel la care se adauga aspirina pentru a-l conserva. Pentru siropul nefiert se procedeaza la fel, doar ca nu se fierbe deloc si se pun trei comprimate de aspirina (tamponata) la litrul de sirop. Nu ma intereseaza aceasta formula, nu vreau sa beau aspirina, chiar daca e vorba de o cantitate mica.

Al doilea motiv ar fi ca nu am vrut sa fac nici un sirop fiert, care in afara de zahar nu ar mai contine mare lucru. Dupa acest tratament termic s-ar schimba si culoarea dar s-ar pierde si o parte din aroma. Ce sa mai spui de vitaminele distruse prin fierbere?

Asa cum am procedat eu cred ca e mai bine. Si am convingerea ca siropul e si stabil. Dupa ce am umplut sticlele, ce a ramas, vreo 50 ml de sirop, am pus intr-un pahar in ideea ca voi face o fotografie. Ei bine, 4 zile a stat paharul pe masa in bucatarie si siropul era neschimbat. Ceea ce mi-a intarit convingerea ca am procedat corect. Nu stiu cat se vede din fotografie dar va spun eu ca e limpede-limpede, aromat si gustos, nu se compara cu nici un produs din comert.

Daca vi s-a parut interesant, incercati! Spor la treaba!

 
15 comentarii

Posted by pe 11 iulie 2011 în Retetele mele

 

Etichete: , , ,

15 responses to “Sirop de visine

  1. simf

    11 iulie 2011 at 22:02

    foarte interesanta reteta ta, pasteurizarea este o modalitate de consevare care chiar pastreaza din proprietatile fructului. visine nu mai am, dar o sa probez cu zmeura. tinem legatura.

     
    • Constantin

      11 iulie 2011 at 23:48

      Simona, cu putina bunavointa metoda asta poate fi numita si pasteurizare. Daca am reusi sa ridicam temperatura rapid si sa o scadem la fel de rapid, ar fi o pasteurizare adevarata. Eu sunt insa multumit si asa, siropul de capsune e facut in 20 iunie si arata perfect, cel de visine este facut acum o saptamana si arata la fel de bine. Daca e sa fac o comparatie intre cele doua, mai mult imi place siropul de visine, chiar si prepararea e mai usoara. Cel de capsune e mai gros, mai dens, e mai greu de filtrat, pe cand cel de visine iese foarte limpede. Insa amandoua sunt foarte aromate, asta se simte de cum desfaci o sticla.

       
  2. Gabriela

    12 iulie 2011 at 10:24

    Am aflat recent ca siropul de visine are multe proprietati, in special antioxidante. O sa incerc sa fac si eu, desi le-am consumat in stare proaspata.

     
  3. Constantin

    12 iulie 2011 at 16:20

    Multumesc, Gabriela, uite ca aspectul asta nu-l luasem neaparat in calcul! Eram interesat mai mult sa conserv cumva fructele. Si siropul a fost una dintre optiuni deoarece nu ma prea omor dupa sucurile din comert.

     
  4. Guesswho

    4 august 2012 at 13:08

    Constantin, ai incercat sa conservi asa si suc de struguri? imi place mustul foarte mult si as incerca sa fac reteta de mai sus, dar cu struguri. Nici pe mine nu ma incanta deloc idee de a pune aspirina, mai ales ca ar bea si juniorul. Daca ai facut suc de struguri si rezista cateva luni, macar 2-3, spune-mi, te rog, ca sa merg la sigur :)

     
    • Constantin

      10 august 2012 at 14:57

      Exact in acelasi fel am facut sirop de capsune si rezista la fel de bine. Putin altfel am facut nectar de caise care este un deliciu si uite ca am uitat sa postez reteta. Dupa o alta reteta am facut sirop de menta, care reteta e si ea in asteptare in ciorna. Insa sirop de struguri nu am facut si o sa-ti spun de ce: mi-a ramas, in mod neplacut, in memorie gustul unui renumit suc de struguri din comert si care mi s-a parut oribil, aducandu-mi aminte de mirosul radierelor alea chinezesti din copilaria mea. A fost prima si ultima data cand am baut asa ceva. Insa fac si am facut cu placere compot de struguri, care iese foarte bun, contine si fructele si isi pastreaza si aroma.
      Revenind la intrebarea ta, in principiu se poate face un astfel de sirop din orice fruct zemos. Asa ca nu vad nici o problema in a face sirop din must. Foloseste aceeasi proportie de 1:1 intre suc(must) si zahar, procedeaza la fel ca mai sus si e imposibil sa nu iasa. Uite, la toamna o sa incerc, asa de curiozitate si o sa te anunt ce iese.

       
      • Guesswho

        10 august 2012 at 21:16

        Astept cu interes noile retete, in functie de timpul tau liber si disponibilitatea de a posta, se intelege. Oricum, eu iti multumesc pentru idei. Sigur voi incerca sa fac sirop de struguri (must) intr-o cantitate mica, asa, de proba, sa vad ce iese. Dar nu cred s-o dau in bara daca ti-a iesit acesta reteta in atatea combinatii (capsune, visine, etc). Cu sucurile din comert nici io nu-s prietena, prefer apa sau sucurile naturale, stoarse proaspat (cand se poate) sau facute in casa, gen compot, sirop, etc.
        Imi amintesc de radierele chinezesti… tot din copilarie…;)

         
        • Constantin

          13 august 2012 at 21:46

          O sa incerc si eu cu strugurii din toamna, ca atunci e mai mult must. Dar ghici ce am eu acum in frigider, la rece? :)

           
    • Mihaela Radulescu

      24 iunie 2013 at 00:10

      Mustul proaspat il pui in sticle/borcane cu capac infiletat,le sterilizezi 30 min,apoi le mai lasi in paturi o zi,doua si la camara cu ele,este super si se pastreaza excelent.Daca ai loc in congelator poti pune si cateva sticle de pet de trei degete goale ,cand se decongeleaza nu fermenteaza imediat.
      Numai bine!

       
  5. Guesswho

    17 august 2012 at 17:38

    As ghici, dar vad ca ai postat mesajul acum cateva zile…. e posibil sa se fi terminat bunaciunea.
    Deci, sa actualizam intrebarea: ce ai bun in frigider ?

     
    • Constantin

      23 august 2012 at 21:02

      Acum chiar ca s-a terminat. Am lipsit cateva zile, mi-am permis si eu o fuga pana la munte asa ca inainte de a pleca am facut curatenie in frigider. Aveam must, desigur, must din niste struguri, poama cum ii spunem noi, varatica. E , cred, un hibrid, are niste struguri cu boabe nu prea mari, verzui la culoare initial si apoi se coloreaza oarecum in roz pe partea insorita. Sunt primii struguri care se recolteaza.

       
  6. Guesswho

    28 august 2012 at 16:07

    eram “precisa” ca de must era vorba. zilele astea mai am putina vacanta si-am sa profit sa incerc si eu sa fac cateva sticle de must sa vad cum tin. Totusi nu e mult 1 kg de zahar la 1 kg de struguri? Parca n-as pune chiar atat de mult ca-s foarte dulci strugurii anul asta.
    Ziceai ca ati fost la munte, ce zona ati ales? Poate ma inspiri pentru urmatoarea iesire. Anul asta am fost pe la Busteni, Sinaia, apoi am facut Transfagarasanul, am zabovit putin prin Sibiu, am trecut putin prin Bicaz, Neamt si am revenit la “baza”…a fost de vis!

     
    • Constantin

      16 septembrie 2012 at 16:06

      Nu e mult zahar. La siropuri zaharul actioneaza ca si conservant, de aceea se foloseste proportia asta de 1:1. Si oricum il vei dilua cu apa.
      Pentru iesirea noastra am ales de asta data Bucegii. Ne-am invartit putin prin Predeal, Busteni, Sinaia. Pe Transfagarasan am fost nu de mult. Urmeaza Transalpina.

       
    • Mihaela Radulescu

      24 iunie 2013 at 00:19

      Daca mustul este dulce,de ce ii mai pui zahar?este grozav fara zahar,sterilizat,ori poti face must fiert,dar cel mai grozav casa ii pastrezi toate cele ,este sa il pui in sticle/borcane si il sterilizezi 30 min,simplu si gustos.Am sticle de must de acum 6 ani si este grozav de bun.
      Numai bine!

       
  7. Gabriela U.

    9 iunie 2013 at 23:05

    Cel mai simplu e sa faci must si nu sirop de struguri. Fara zahar! Storci, fierbi, sterilizezi! E super bun!

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 217 other followers

