RSS

Prepelite japoneze si faraon

12 Mar

Da, incepand de astazi am  cateva prepelite japoneze si prepelite faraon. Au 3 saptamani, asa ca peste vreo luna vor incepe ouatul. Prepelita faraon este o rasa de carne-oua, ajungand, la maturitate, la o greutate de 350 de grame. Din diverse surse am aflat ca la prepelita, perioada optima pentru ouat se situeaza intre saptamana a 7-a si saptamana a 36-a de viata. Numarul de oua pe care le produce o prepelita variaza in functie de varsta, in primul an depunand in mod frecvent un ou la fiecare 18-24 de ore. Timp de un an, prepelita este o veritabila masina de ouat, dupa aceasta randamentul sau se reduce la 20 de oua pe luna, ceea ce nici nu este putin.

Oul de prepelita are o greutate de 9-13 grame si contine minerale, vitamine, imunoglobuline, lipide si proteine, combinate intr-un mod miraculos. Poate parea ciudat, dar, fata de oul de gaina, oul de prepelita contine de 5 ori mai mult fosfor, de 7,5 ori mai mult fier, de 6 ori mai multa vitamina B1 si de 15 ori mai multa vitamina B2. Aceste procente nu sunt aceleasi in diverse surse, cert este insa ca sunt mai mari fata de compozitia oului de gaina.

Cercetatorii au stabilit ca ouale de prepelita: imbunatatesc functionarea inimii, actioneaza benefic asupra ficatului si rinichilor, ajuta digestia, regleaza secretia de suc gastric, vindeca ulcerul, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare, stimuleaza procesul cresterii si dezvoltarii copiilor si revitalizeaza organismele slabite. Datorita compozitiei lor si a efectelor benefice pe care le au asupra organismului uman, ouale de prepelita sunt folosite in tratarea sau amelioararea multor afectiuni: hipertensiune, ulcer, tulburari digestive, diabet, TBC, ateroscleroza, astm bronsic, anemie, migrene, scleroza coronariana, neurastenie, afectiuni renale si hepatice, alergii, spasmofilie, rinita alergica etc. De asemeni curata tenul, tonifica organismul, cresc imunitatea si imbunatatesc potenta sexuala. 

Sunt convins ca exista multe discutii pe aceasta tema, de aceea nici nu mai intru in amanunte. Doar cineva care a urmat aceasta cura poate confirma, sau infirma veridicitatea acestor rezultate. Lasati ca ma apuc eu de consumat oua de prepelita si o sa va spun cum sta treaba. Desi, slava Domnului, nu sufar de nici una dintre aceste afectiuni. Pana atunci trebuie sa le modific custile si sa le montez alte hranitori si adapatori. Dar asta mai pe la o luni, asa.  

 
23 comentarii

Posted by pe 12 martie 2011 în Necuvantatoare

 

Etichete: , ,

23 responses to “Prepelite japoneze si faraon

  1. victoriacus

    12 martie 2011 at 23:25

    foaaarte frumosi.Sa-ti traiasca :)

     
  2. Alexandra

    13 martie 2011 at 07:40

    Ce dragute sunt! Ouale de la cele albe sunt tot albe, sau pestrite ca la cele obisnuite?

     
    • Constantin

      13 martie 2011 at 18:05

      In mod normal, toate ouale de prepelita sunt pestrite, indiferent de culoarea penajului. Culoarea de baza a oului poate varia de la alb-murdar la diverse nuante de cafeniu. Oua albe apar foarte rar, caz in care pasarile au o problema.

       
  3. Elisa

    13 martie 2011 at 09:12

    O, Doamne, ce-mi plac puisorii astia !
    Sa-ti traiasca toti si sa creasca sa se oua ! Adica sa fie…puicute toate :)
    Duminica placuta!
    De unde le-ai procurat, sau e secret?

     
    • Constantin

      13 martie 2011 at 18:12

      Sar’mana! Nu-s toate puicute, am vazut, mai bine spus-auzit, si cocosei printre ele. Masculii canta, femelele nu. Le am de la o cunostinta, dar, se gasesc si prin targurile de animale. Am preferat insa sa le iau de la acest tanar pentru ca din piata nu prea stii ce iei. Daca e vorba de oua pentru incubat e si mai problematic sa le procuri de la piata.

       
  4. Marilena

    17 martie 2011 at 12:11

    Constantin, iti confirm eu informatiile despre cura cu oua de prepelita. Sotul meu a urmat timp de o luna, colesterolul a scazut de la 400 la 140, a slabit 15 kg, analizele au fost si dupa un an perfecte. Asa ca noi recomandam tuturor cura cu oua de prepelita, baute dimineata pe stomacul gol (sotul meu le combina cu putin suc de morcovi, sfecla rosie, etc.) Sa va traiasca prepelitele si sa va folositi cu sanatate de ele!

     
    • Constantin

      17 martie 2011 at 17:57

      Marilena, iti multumesc pentru vizita si mai cu seama pentru faptul ca ai lasat un semn. Informatii ca cele pe care le-ai dat tu vor fi, cu siguranta, utile celor ce cauta alte solutii pentru a-si rezolva problemele de sanatate. Stii si tu ca internetul abunda de fel de fel de informatii, unele postate doar pentru a face trafic sau pentru a atrage clienti. Este altceva cand cineva vine si spune: da, eu am folosit si mi-a fost bine. Multumesc de urari, sa ai o zi buna si te mai astept pe aici!

       
  5. maryanne

    17 martie 2011 at 13:39

    Poate mai scrii si alte postari despre ele. Sunt interesata sa cumpar si eu. Inca nu stiu nimic despre custile lor, modul de hranire, dar ma documentez. Sa iti traiasca si sa fie sanatoase !

     
    • Constantin

      17 martie 2011 at 17:25

      Multumesc, Maryanne! Acum, daca tot le am, fii sigura ca o sa mai scriu despre ele. S-au acomodat usor, sunt vioaie si foarte mancacioase. Acum astept, cu nerabdare, sa vad primele oua.

       
  6. Valceanu

    31 ianuarie 2012 at 09:54

    Buna ziua,
    Am citit mult despre prepelite … se merita sa fac o afacere din acestea
    ce-mi recomandati
    Multumesc

     
    • Constantin

      23 februarie 2012 at 20:30

      Buna! Cam tarziu raspunsul, dar nu cred ca e o problema, ca oricum nu poti sa cresti prepelite pe frigul asta, daca nu ai incalzire. Nu pot sa-ti dau sfaturi. Daca zici ca ai citit mult, cred ca ti-ai facut si singur o parere. Oricum, nu lua de bun tot ce se spune in internetul (mai ales) romanesc. Toate calculele, pe care sigur le-ai vazut si tu, arata bine. Dar apare o problema: vanzarea oualor. Daca rezolvi cu asta, poti sa incepi sa te gandesti la o afacere. Din experienta pot sa-ti spun ca romanul are o retinere atunci cand trebuie sa consume oua sau carne de prepelita. Cu toate acestea, eu iti doresc succes!

       
  7. NORI

    26 mai 2012 at 20:41

    AM PREPELITE DE 2 LUNI SI CEVA DAR NU AU INCEPUT SA OUA DESI LE DAU MANCARE DE PREPELITE OUATOARE. va rog sa-mi spuneti care este cauza.Am 13 masculi si 37 femele . va rog un raspuns urgent

     
    • Constantin

      28 mai 2012 at 22:27

      Cauza este ca nu le-a venit vremea. Chiar credeai ca o sa se oua la 7 saptamani ca la carte. Oricum, daca zici ca au 2 luni si ceva (desi ceva-ul asta poate fi cateva zile sau aproape o luna) or sa se oua in curand, mai ales ca le dai furaj pentru ouatoare. Ai rabdare si vezi ca de obicei se oua dupa amiaza.

       
  8. romina

    24 iunie 2012 at 14:40

    si eu am patit la fel, am o serie mai mare si una care trebuia sa se apuce de ouat, dar observ ca se lasa asteptate. cauza principala pt a te apuca de o afacere este piata de desfacere. Imi doresc sa reusesc si sa cresc un nr foarte mare de prepelite.

     
  9. manu

    5 septembrie 2012 at 16:15

    de curiozitate, la cate grame au ajuns prepelitele tale faraon si cate oua face pe saptamana o astfel de prepelita in comparatie cu cea ouatoare japoneza? merci !

     
    • Constantin

      16 septembrie 2012 at 16:34

      Nu le-am cantarit, dar au crescut ceva mai mari decat celelalte. Despre oua nu stiu ce sa-ti spun, le-am crescut impreuna si nu stiu care si cand facea oua.

       
  10. ioana lupa

    6 septembrie 2012 at 15:03

    buna doresc si eu sa cumpar prepelite din rasa faraon sti ceva de unde a-si putea sa cumpar?

     
    • Constantin

      16 septembrie 2012 at 16:36

      De la un crescator sau de la targurile de animale mici. Se organizeaza de obicei duminica pe langa o piata. Daca esti din Iasi pot sa-ti dau un numar de telefon.

       
  11. flory

    25 februarie 2013 at 23:43

    buna! as vrea sa iau si eu cateva adica vrio 40 de pui, sau sfatuiti-ma cum sa ancep, am doi copii fetita de 4 ani care raceste si stranuta enorm de tare, si baietel de 8 ani
    Nu vreu pt comercializare ci pt casa noastra, si nu stiu cum sa ancep? Mentionez ca locuiesc la bloc si nu am balcon.credeti ca as putea sa am rezultate tinandu-le an bucatarie ?de ex? ami sunt foarte dragi si ne avand servici as putea sa le angrijesc cu mare drag.Cum ma sfatuiti sa procedez?

     
    • Constantin

      27 februarie 2013 at 17:03

      In bucatarie? Nici nu te gandi! Ai idee cum miroase dupa 40 de prepelite? Oricat de des le-ai curata tava si cusca tot vei avea miros in casa. Fac si mizerie, imprastie mancarea, ridica praf si puf in aer si pe deasupra masculii mai fac si galagie. Asa ca nut-ti recomand sa le cresti in casa, mai ales ca ai o fetita cu probleme respiratorii.
      Daca gasesti un alt spatiu poti sa incerci. Cumpara din piata de animale mici si pestisori, trebuie sa ai asa ceva in zona ta, prepelite tinere care nu au inceput inca ouatul. O sa ai nevoie si de custi si de furaj special pentru prepelite ouatoare. Cu alt tip de furaj productia de oua este mult diminuata.

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 225 other followers

